• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11.

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.htm

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-29 16:32
    Tryckfelsnisse har gett sig till känna.

Behandlingslistan, del 7 saknar ett l i slutet av länken. Detta är den korrekta länken:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11
  • fruZ

MB; hoppas att det går bra på VUL så att du får F. Jag fick mina Innohepsprutor redan när man såg att graviditeten satt där den skulle, men innan man såg Nea. Detta för att flera av mina mf slutat utvecklas redan i v 6.

Undrar oxå hur det går för DND!

• BettanB

MB: Hoppas innerligt att du har fel och att allt ser bra ut. Hoppas att du får dra igång med F ASAP. Dr LM har sagt åt mig att starta direkt vid ÄL de cykler vi försöker, så jag kommer att vara helt blå innan vi ens får plus igen.

Piratpartist, javisst!
  • Finessan

Grattis mama! Härligt att hon är här nu. {#lang_emotions_baby}

MB, STORT lycka till imorgon!

Åh sötD, snart har du knatten hos dig. Så fantastiskt underbart.

Irma, det är sanslöst hur trögt det är för en del läkare. När fan ska de lära sig lite om vad det handlar om? Eller vad det KAN handla om? Hoppas att du får din hjälp ändå.

På tal om Emmy så är det ett av Vidas namn. {#lang_emotions_flower}

• Iske

grattis mammarazzi så härligt att hon är här nu {#lang_emotions_smile}

LillaD inte länge kvar nu {#lang_emotions_laughing}

MB håller tummar och tår att allt ser bra ut...

Är inne och läser hur det går för er... Ava växer och mår bra hon har hunnit bli 3½ månad och kan inte riktit fatta ännu att hon är här att hon är min.... 

• icka76

Mammarazzi: Grattis till tjejen!! Tycker att Vicky är jättefint, även de andra namnen är fina. Mia och Emmy passar nog bäst ihop av namnen.

LillaD: Oj, vad spännande, tänk att snart är du äntligen mamma.

MB: Håller tummarna hårt att du får se din levande bebis idag och att dina känslor inte stämmer. Det får vara nog nu.

Irma: Var hon så kantig mot er, konstigt. Vad har du tagit för prover innan? På mig tog dom nog vanliga utredningsprover igår, sköldkörteln, koagulation det där som jag inte kommer ihåg vad det heter k...antikroppar, immunologi och några till. Fick du ingen medicinering alls, inte ens heparin? det skrev hon ut till mig utan att blinka, hon sa även att jag skulle ta det även om proverna var negativa. Jag tyckte det lät på henna som att hon trodde på immunologiska orsaker. Tänk hur olika man uppfattar läkare. Sambons kusin och hans tjej var ju jättenöjda men läkaren på Carlanderska medans vi tyckte hon var ett stort skämt. Hoppas att du får svar från henne snart när hon pratat med den andra läkaren, måste vara henne hon skulle diskutera mig med oxå för hon pratade om någon expert, expert. Kanske tycker hon mitt fall låter intressant då jag även har problem med flera äggblåsor, jag vet inte. Synd iallafall att du blev motarbetad av henne, hade hon inga förslag på orsak? Säger som Bettan: Försök att få komma till Dr LM.

• Strix

GRATTIS Mammarazzi! Jag tycker Vicky är fint, men tänkte faktiskt också "Emmy" redan innan jag såg att andra föreslagit det. Tycker Emmy är otroligt fint.

• StoraD

tänker på dig idag MB! ååååh vad jag hoppas på ditt vul, av hela mitt hjärta!

• hammoleket79

Grattis mammarazzi! Jag tycker faktiskt alla tre namn är fina, och vad menas med att ett namn skulle vara "white trash"? Det har jag aldrig hört förut i det sammanhanget. Ta det ni tycker är finast bara!

MB: Lycka till idag! Hoppas hoppas att ditt vul är fint!

Själv börjar jag bli orolig att livmodern och äggstockarna är inflammerade nu också (de har varit ömma och gör ont när man trycker på dem sedan i lördags). Medicinen mot bakteriell vaginos verkar inte hjälpa, har fortfarande flytningar och såpass ont i magen att det börjar vara svårt att sova på natten. Och ingen urinvägsinfektion har jag. Men ingen feber, och inte så ont i magen som vid njurstensanfall, så då är det enligt vården ingen fara (men jag tror inte på dem, varför skulle jag ha ont i magen i över en vecka utan orsak, och varför skulle smärtan tillta?). Har en tid imorgon i varje fall hos en allmänläkare som vidareutbildar sig lite inom gynekologi, får se vad det ger.

• babblar på

Åh lillaD...snart är du LillaMammaD

MB håller mina tummar!

Irma: hoppas det går bättre snart..vi får hoppas på göteborg

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11