• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11.

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.htm

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-29 16:32
    Tryckfelsnisse har gett sig till känna.

Behandlingslistan, del 7 saknar ett l i slutet av länken. Detta är den korrekta länken:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11
  • icka76

Bettan och Irma: Usch, vad tråkigt att ni båda är där nere Jag förstår er fullt ut. Ibland känns allt bara så förbannat hopplöst. Dr BE har inte ringt än ang. provsvaren, undrar hur lång tid det tar att analyser dem?

Irma: Lite hopp i mörkret. Om det är den läkare jag tror som är den sk expert, experten så är hon en av pionjärerna inom fertilitets/mf behandling. Hon var en av dem som redan på 80-talet började testa med att ge kvinnan mannens blod för att inte bilda antikroppar. Så det den kvinnan inte vet....Vi får hålla tummarna åt oss båda att det är hon och att hon kan hjälpa oss.

• BettanB

icka: Nope, det är inte hon. Den du tänker på är bannlyst från SU och jobbar numera på en MVC i Gbg. Jag tror att de tänker på den Margaretha som forskar på blodförtunnande under graviditet. Tror bland annat att (om det är den jag tänker på) de tittar på hur innohep/fragmin kan fungera på förstföderskor i samband med förlossning. Leif pratade i vart fall om en Margaretha när jag ringde honom första gången.

Piratpartist, javisst!
  • icka76

Bettan: Fasen oxå, visst är det hon. Men hon har jobbat på Sahlgrenska och Dr BE nämnde aldrig att den läkare hon skulle prata med fanns kvar där så det KAN vara hon om vi har tur. De kan ju ha varit kollegor tidigare. Men om hon jobbar här i GBG borde det väl inte vara så svårt att få komma till henne, om hon tar emot nya patienter förstås

• BettanB
    icka76 skrev 2009-09-21 18:30:48 följande:
    Bettan: Fasen oxå, visst är det hon. Men hon har jobbat på Sahlgrenska och Dr BE nämnde aldrig att den läkare hon skulle prata med fanns kvar där så det KAN vara hon om vi har tur. De kan ju ha varit kollegor tidigare. Men om hon jobbar här i GBG borde det väl inte vara så svårt att få komma till henne, om hon tar emot nya patienter förstås
    Det är med säkerhet inte hon. Den du tänker på är verkligen INTE väl sedd på SU. Tyvärr.
    Tror att det kan vara Hellgren hon syftade till. Jobbar/jobbade (?) på Östra. Du tänker på Unander tror jag.
    Piratpartist, javisst!
  • icka76

Ja, tyvärr så har du nog rätt. Synd för hon verkade vara bra Men det är väl vår vanliga otur, eller hur?

• BettanB
    icka76 skrev 2009-09-21 19:36:50 följande:
    Ja, tyvärr så har du nog rätt. Synd för hon verkade vara bra Men det är väl vår vanliga otur, eller hur?
    Jupp... Vet att många försökt få Unnander att börja forska igen, men det verkar inte ha funkat. Skit också.
    Men Hellgren skall vara ruskigt bra. och jäkligt kunnig på koagulation sområdet. Såg att hon skrivit en del på internetmedicin bland annat. OCH så nämnde Leif henne, så hon MÅSTE ju vara vettig.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    BettanB skrev 2009-09-21 20:20:38 följande:
    Jupp... Vet att många försökt få Unnander att börja forska igen, men det verkar inte ha funkat. Skit också. Men Hellgren skall vara ruskigt bra. och jäkligt kunnig på koagulation sområdet. Såg att hon skrivit en del på internetmedicin bland annat. OCH så nämnde Leif henne, så hon MÅSTE ju vara vettig.
    Kul särskrivning... koagulationsområdet
    Piratpartist, javisst!
  • SisselaM

Hej Irma och Bettan,
    tankar till er (och andra som behöver det).

Det är pest när man är nere och klafsar. Var där nere och vände senast förra veckan men har kommit upp igen.

Och när jag inte är där fortsätter jag att vara glad för att jag ganska ofta är glad istället för ledsen typ jämt som i våras.

Hej till alla andra också! :)

• Irma

Hammoleket: Vilken härlig helg ni haft! Skönt att "glömma av sig" för ett tag

Icka & Bettan: Låter lovande om denna Hellgren! Hoppas verkligen. DrBE nämnde att det gjorts försök med mannens blod och det gjorde man minsann inte längre... så det är nog Hellgren hon menar...

Alla: Det är så skönt att ni finns här. Som vet hur det är att kravla runt i den svarta sörjan.

Ego: Har en tjej på mitt "nya" jobb som är gravid. Känner mig som en surmupp med alla mina elaka tankar som rullar runt i huvudet när hon säger sånt jag inte klarar av att höra. Som tur är har jag hitills lyckats tygla alla elaka tankar i huvudet, all avundsjuka. Men det kommer säkert en dag när dom hoppar ur munnen. Jag ser nog jäkligt sur ut emellanåt. Men det får vi ju göra. Vi som har det såhär!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11