• RåsaPrinSessa

Någon mer som legat på avd.17 i Halmstad?

Hej hej gott folk!
    Tänkte bara se om det är några fler här som legat på neontal, avd 17 i Halmstad?

Själv fick våran lille Noah ligga där i 3 veckor,+ 1 vecka med permission!
    Han låg i kuvös en vecka, sen värmebädd 6 dagar och 6 dar med apneknapp. Hur var det för er?
    Vad tyckte ni om avd, personal med mera?
    Hur går det för era små knoddar!

//Tezz

• Svar på tråden Någon mer som legat på avd.17 i Halmstad?
  • FruEdberg

Hejsan

Vi låg där sommaren o hösten 2007 i ca 3 månader.
    Tyckte att dom flesta i personalen var underbar o avdelningen likaså. Eftersom vi var där ett bra tag.
    Ska dit i sommar på återbesök. Har dr Jens.
    O våran kille blir 2 i juni, han kom 4 månader för tidigt.
    Hur mår eran lille?

• RåsaPrinSessa

Okej, vad härligt. Vi tyckte oxå dom flesta var väldigt bra! Snälla som bara den och alltihop! Min sambos bror var dålig undertiden( och gick bort) och de sa att vi kunde åka dit och var inga problem! Sånt är väldigt skönt!

Vi har också Jens och ska med dit i sommar, dock har vi inte fått någon tid än!
    Noah kom 2 månader för tidigt så var ju inte lika länge!
    Men nu mår han superbra, lite mindre än andra 6 månader, men lika stor som dom som är 4 månader som han skulle varit!
    Hur går det för eran? Har han växt ikapp?
    kram

• FruEdberg

Visst är det härligt. Min mans mormor dog under tiden vi var där o då var vi också iväg.
    Det går rätt bra för Casper som han heter. Han springer o leker o ligger på kurvan undre delen utan korrigering.
    Vi har inte heller fått nån tid ännu, men dom ska filma honom när han fyllt 2.
    Är nåt projekt dom har. Erica sjuksköterskan o sjukgymnasten är med.
    Man är tacksam för all hjälp man fått. Vi låg i lund 5 veckor innan halmstad o då fick vi flytta hemåt till halmstad efter det. Då var man van vid lund, men efter ett tag vande man sig.

• RåsaPrinSessa

jaså okej ja då vet ni hur det är:( beklagar sorgen:( men min sambois moster sa en fin grej..Noah kom för tidigt för Fredricks skull..tycker det var en fin tanke, han har ju vart till stort stöd i sin lillhet, man har haft annat att tänka på!
    Erica är väldigt go, träffa henne med men hade Lolita!

Märklit fort man gör vardag av att bo på sjukhus, man anpassar sig!

• FruEdberg

Det var så folk sa till oss med. Att hon lämnade över sin kämparanda till Casper. Det var i samma period som han mådde dåligt med. Beklagar er sorg också.
    Lolita det vet man också vem det är Hon är också go.
    Vet dom flesta där.
    Visst anpassar man sig fort. Tur att man inte hade fler barn också så man kunde ägna all uppmärksamhet åt Casper.
    Känns som en liten "familj" på neonatalen. O man hade ju dom man gillade mer men ingen som jag inte tyckte om.
    Gunveig, Karin(mörkhårig), Ulrika sennow( mörkhårig), sabina, erica var väl dom jag tydde mig mest åt.

• RåsaPrinSessa

=) Gunveig och Ullrika minns jag inte riktigt.. Men Sabina tyckte jag var helt underbar! Den enda som jag inte kom riktigt överrens med var Ulla(den äldre tanten) men annars var dom andra väldigt goa! Precis blir ju som en familj=)

• RåsaPrinSessa

Bor ni i Halmstad förresten? kram

• FruEdberg

Haha var bara tvingen att skratta lite. Hade också lite svårt för henne om man säger så.
    Gunveig bryter på finska o är lite kort o rund. Himla go. Ulrika har varit föräldrarledig nu ett tag själv så henne har du kanske inte träffat.
    Vi bor utanför Halmstad mot oskarström.
    Kram

• RåsaPrinSessa

Jaså=)
    Jaha är det hon som är Gunveig, vi kalla henne kaffetanten=) hon var den enda som ville att dom skulle köpa riktigt bryggkaffe till avdelningen=) Hon var härlig!!
    Okej, hmm har kanske ett svagt minne av en Ulrika men inte som jag minns nåt ansikte av! Men men det var ju så man prata ju mer med vissa oxå!!
    kram

• april07

Hej
    Vi låg på avd 17 i dec, fast endast 4dagar och sedan två veckor på permision. Sixten föddes i vecka 34, men var stark som tur var. Jag trivdes bra på avd men gillade inte riktigt att behöva ligga som hotellpat. på BB och han sonen på avd 17. När det gäller personalen var de jättetrevliga och kunde sin sak.

• RåsaPrinSessa

April07 jag låg oxå på bb-röd som pat. fanns inget rum där upp inne i slutet, men skönt att ni inte behövde stanna så länge! hur går det för Sixten nu? kram

• beijer

hjesan..
    låg oxå på avd 17 men bara i 4 dagar med.. min dotter föddes i vecka 35+2 hade gulsot och blåsljud på hjärtat och åt lite dåligt..
    men idag är allt bort och hon är en toppen go tjej..
    vi låg oxå på hotel på BB :(
    men vi fick ha våran tjej hos oss ändå =)
    Trevlig personal =)

• RåsaPrinSessa
    beijer skrev 2009-05-23 23:15:50 följande:
    hjesan.. låg oxå på avd 17 men bara i 4 dagar med.. min dotter föddes i vecka 35+2 hade gulsot och blåsljud på hjärtat och åt lite dåligt.. men idag är allt bort och hon är en toppen go tjej.. vi låg oxå på hotel på BB :( men vi fick ha våran tjej hos oss ändå =) Trevlig personal =)
    Härligt att ni fick ha henne hos er och att ni inte behövde stanna så länge!!
    Hoppas allt är fint
    kramar
  • beijer

glömde skriva att vi låg där i oktober hon föddes den 19 oktober

Svar på tråden Någon mer som legat på avd.17 i Halmstad?