• lottie88

deprimerad

Ja blir deprimerad av att läsa om alla missfall.. själv fick jag mitt andra missfal i lördags.. hoppas de kan bli 3e gången gilt.. så fort ja slutar blöda ska vi försöka igen.. någon mer som har de som jag?? som kanske vill följas?

• Svar på tråden deprimerad
  • Hopet
    lottie88 skrev 2009-05-12 17:26:32 följande:
    Ja blir deprimerad av att läsa om alla missfall.. själv fick jag mitt andra missfal i lördags.. hoppas de kan bli 3e gången gilt.. så fort ja slutar blöda ska vi försöka igen.. någon mer som har de som jag?? som kanske vill följas?
    Jag vill gärna följas åt.
    Jag fick ett väldigt sent missfall i v22.
    Det är över 2v sedan. Jag kan bara säga en sak. Det är bättre att få ett tidigt missfall än en ett sent. Fastän det är skit det med.
    Jag hann redan känna sparkarna och berätta för alla. Och nu ska vi på begravning.
    Livet är så jävla orättvist.

Jag har en flicka sedan innan och nu är hon 4,5år. Och hon är ledsen att bebisen dog.
    Hon ser alla sina kompisar få syskon men inte hon. Jag känner mig stressad från alla håll, men måste fortsätta hålla humöret uppe, fastän man vill bara lägga sig ner och dööö.

Jag har slutat blöda, men vet inte riktigt om jag vågar ha sex. Men som dom säger
    Det är bara upp på hästen igen :))
    Hopet är väl det sista som överger en.
  • lottie88

ja förstår precis.. självklart tror ja också att de är värre att få missfall så sent.. kan ju ju verkligen tänka mig (tycker så synd om dig)..

Jag tycker de va jävlligt jobbigt att få missfall i v 8 och v 9.. känns som man aldrig komma komma över de.. kanske när allt går som de ska.. men inte innan dess..:/

• Stella 78

Här har ni en till som inte vet hur hon ska klara av den kommande tiden...
    Har inte blivit gravid på 2 år, sen plötsligt gravid som slutar i mf. En mens emellan sen gravid igen precis innan vi ska på nybesök för IVF! Kan lyckan bli mer total?? JO, förmodligen... för det slutar i ett konstaterat mf. Gråt och tandagnissel i ett dygn, men kämpe som man är så ger jag inte upp utan börjar räkna dagarna till ÄL.

Men grav.testen visar aldrig negativt trots väldigt lågt hcg! Drygt 2 veckor efter mf konstateras det ett X (utomkved) av en tvilling... opereras efter att hcg stiger helt sjukt högt. Ok, ledsen men överlever även detta... räknar dagarna tills hcg sjunker igen... går bra första veckan. Andra veckan efter op visar det sig att hcg ökar igen! Får tid dagen efter (nu i tsidags) , men hinner aldrig komma till tiden för jag får helt sjuka smärtor och håller på att svimma. Blir genast inlagd är jag kommer in på akuten. Celler efter op finns kvar som börjat växa i äggledaren igen... ett stort koagel på äggledaren som gör att det gör så förbannat ont och blod i magen...
    Måste själv bestämma: Operera bort äggledaren eller prova cellgifter. Hmm.. pest eller kolera? Välja snabba vägen genom att ta bort äggledaren och sen vara på benen inom 2 veckor och äl förmodligen kommer igång samma månad. Men ingen koll på om hö äggledare funkar. (lite rysk roullette) Eller cellgifter med allt det innebär, åka in massa på sjukan för uppföljning och hålla tummarna att cellerna dör. Om det inte funkar blir det ändå op. Kommer ta lång tid att läka och nästa ivf kommer bli inställt igen. Sen den överhängande risken att det kommer bli X igen...

Blev desperat efter att intefått äta på 2 dygn och bara ville hem så valde cellgift. Är nu hemma och bara håller tummarna för att detta ska gå vägen. Mår som en rutten sill både fysiskt och psykist. Hatar allt och alla... eller inte riktigt! Men saknar tålamod och tycker så synd om min blivande man som nu inte kommer bli min man då jag ställt in bröllopet för jag tål inte gravida kvinnor just nu och min svägerska är i den vecka jag skulle ha varit om jag inte får mf och allt annat skit...

Hur ska man orka!

Ursäkta mina spyor här inne men såååå skönt att få skriva av sig till någon som har åtminstone en liten aning om vad det handlar om.

Har tråkigt men vågar knappt lämna huset då jag plötsligt får så ont och är konstant trött hela tiden. Vill prata men vill ändå inte prata! Snacka om schizo!

• T e s s

Stella 78 skrev 2009-06-12 10:43:50 följande:

Här har ni en till som inte vet hur hon ska klara av den kommande tiden...Har inte blivit gravid på 2 år, sen plötsligt gravid som slutar i mf. En mens emellan sen gravid igen precis innan vi ska på nybesök för IVF! Kan lyckan bli mer total?? JO, förmodligen... för det slutar i ett konstaterat mf. Gråt och tandagnissel i ett dygn, men kämpe som man är så ger jag inte upp utan börjar räkna dagarna till ÄL.Men grav.testen visar aldrig negativt trots väldigt lågt hcg! Drygt 2 veckor efter mf konstateras det ett X (utomkved) av en tvilling... opereras efter att hcg stiger helt sjukt högt. Ok, ledsen men överlever även detta... räknar dagarna tills hcg sjunker igen... går bra första veckan. Andra veckan efter op visar det sig att hcg ökar igen! Får tid dagen efter (nu i tsidags) , men hinner aldrig komma till tiden för jag får helt sjuka smärtor och håller på att svimma. Blir genast inlagd är jag kommer in på akuten. Celler efter op finns kvar som börjat växa i äggledaren igen... ett stort koagel på äggledaren som gör att det gör så förbannat ont och blod i magen...Måste själv bestämma: Operera bort äggledaren eller prova cellgifter. Hmm.. pest eller kolera? Välja snabba vägen genom att ta bort äggledaren och sen vara på benen inom 2 veckor och äl förmodligen kommer igång samma månad. Men ingen koll på om hö äggledare funkar. (lite rysk roullette) Eller cellgifter med allt det innebär, åka in massa på sjukan för uppföljning och hålla tummarna att cellerna dör. Om det inte funkar blir det ändå op. Kommer ta lång tid att läka och nästa ivf kommer bli inställt igen. Sen den överhängande risken att det kommer bli X igen...Blev desperat efter att intefått äta på 2 dygn och bara ville hem så valde cellgift. Är nu hemma och bara håller tummarna för att detta ska gå vägen. Mår som en rutten sill både fysiskt och psykist. Hatar allt och alla... eller inte riktigt! Men saknar tålamod och tycker så synd om min blivande man som nu inte kommer bli min man då jag ställt in bröllopet för jag tål inte gravida kvinnor just nu och min svägerska är i den vecka jag skulle ha varit om jag inte får mf och allt annat skit...Hur ska man orka!Ursäkta mina spyor här inne men såååå skönt att få skriva av sig till någon som har åtminstone en liten aning om vad det handlar om. Har tråkigt men vågar knappt lämna huset då jag plötsligt får så ont och är konstant trött hela tiden. Vill prata men vill ändå inte prata! Snacka om schizo!
    Vet inte ens vad jag kan skriva till dig för att hjälpa dig att må lite bättre.
    Grinar nästan när jag läser vad du går igenom.
    Fy bövelen vad världen är orättvis.
    Skickar massvis av kärleksfulla o varma kramar till dig o din man!
    Kram på er
    Tess
  • Stella 78

Tack Tess!
    Egentligen finns det väl inga ord just nu som hjälper. Behöver mest få vara arg och gärna ihop med andra som har viss förståelse för det hela.

Orkar inte ens prata med min familj just nu... Sambon tassar på tå och försöker anpassa sig efter mitt humör och lider i tysthet. Vet att mina föräldrar är helt förtvivlade och mamma försöker hålla humöret uppe och jag blir bara irriterad...

Ojojoj, inte nog med allt elände.. sen ska man försöka att inte såra folk runt omkring sig... Har dock 2 vänner som jag kan prata med som inte gulligullar med mig utan lyssnar och låter mig vara arg och ledsen.De försöker inte se saker från den ljusa sidan just nu, för det är jag inte mottaglig för. De försöker inte heller se någon mening med det hela, vilket är skönt. Det är möjligt att jag själv kan göra det om några veckor men just nu vill jag bara ta mig genom denna skit och våga gå utanför huset... Mår iallafall fysiskt bättre idag, men vet att det kommer komma ett stort bakslag de närmaste dagarna (som tur är har läkarna förvarnat mig om det).

Ja, kan ju inte göra så mycket mer än att försöka få tiden att gå och inse att denna semester inte blir som vi tänkt oss.

• korfu08

Fick två tidiga missfall efter varandra förra hösten och sen tog jag bort en cysta i början av året och nu till hösten skall vi se om det går igen och är livrädd för missfall och vi har en dotter sen tidigare på nu 3 år,s nart 3,5 år och mensvärken efter dessa missfall har blivit hemsk och värken vid äl också, ochdet enda som hjälper är Ipren och Naproxen och det skall man inte äta om man planerar att bli gravid och vi som fick gröa hormonbeh för att få vår dotter, blev så glad förra året när jag blev gravid spontant. JAg är deppig vissa dagar, har varit jobbigt nu, när jag vet att jag kunnat haft en liten nu i sommar. LÄkaren säger bara när jag säger att jag har ont vid ÄL, det är ju bra att du har det, men om man har så ont att man knappt kan ha samlag då, är det inte kul.

Jag önskar att man fått prata mer med nån inom sjukvården ang detta. Men det har jag inte gjort. HAr haft en jättedålig självkänsla. Men en dag kommer det väl ett syskon till vår tjej får vi hoppas. Ville bara skriva av mig

Svar på tråden deprimerad