Majsan70 skrev 2009-03-29 16:59:03 följande:
Jag är ledsen men resonemanget brister! Man har bara så roligt som man gör sig och inte sjutton blir det roligare bara för att man äter det o det. Själv tycker jag att det är underbart att vi i vårt land har möjligheten att vara kräsna. Men jag har fått svar på min fråga o det tackar jag för.
Majsan70 skrev 2009-03-29 16:56:48 följande:
Varför måste man äta all mat då? Jag har inte tvingat något av mina tre barn att äta nånting. Det enda jag begär är att de skall smaka. Så varför skall man ens behöva motivera? För det mesta löser sig sånt av sig självt.
Klart man inte måste äta all mat. Men eftersom jag själv är extremt kräsen i matväg så har jag många negativa erfarenheter av tex fina middagar man blivit bjuden på osv. Har du ingen förståelse för detta, så behöver du inte ha det heller. Men hur kul man än försöker göra sig, så är det inte roligt att inte tycka om maten. Alternativen är att vara "otrevlig" och helt enkelt strunta i att äta, och då får man även vara hungrig samt att man får nedlåtande blickar från andra. Alternativ nr två är att ändå försöka peta i sig maten trots att man får kväljningar och nästan kräks, vilket leder till panikkänslor och man vill bara gråta.
Men detta är ju ändå OT, så vill du föra diskussionene vidare kan du ju starta en ny tråd.