• Kicki86girl

Vad kostar en chanel-väska?

Är det någon som vet vad en klassisk chanelväska kostar?
    Tänker främst på modellen 2.55 eller andra klassiska modeller från chanel.

• Svar på tråden Vad kostar en chanel-väska?
  • Kicki86girl

Hade inte tänkt att berätta det här men den här chanelväskan är faktiskt ett viktmål för mig. Sedan några månader tillbaka har jag kämpat med min vikt och lyckats gå ner från 83 kg till 68 kg och har ett slutmål på 55 kg. Då har jag lyckats gå ner 28 kg och för varje kilo jag har gått ner/ska gå ner har jag lagt undan en fenhundralapp på ett sparkonto och när jag når mitt slutmål kommer jag att köpa en chanelväska

• zophija

ååh. härligt. Vilken härlig morot å jaga.. :)
    Jag borde också göra det. Har en del kilon å gå ner.. Men, motivationen brukar försvinna med jämna mellanrum.

Åååh. Vilken härlig känsla sen när du får ta dig till en chanelaffär å gå in å välja väskan man vill ha. :)

Kicki86girl skrev 2009-01-01 16:32:15 följande:
    Hade inte tänkt att berätta det här men den här chanelväskan är faktiskt ett viktmål för mig. Sedan några månader tillbaka har jag kämpat med min vikt och lyckats gå ner från 83 kg till 68 kg och har ett slutmål på 55 kg. Då har jag lyckats gå ner 28 kg och för varje kilo jag har gått ner/ska gå ner har jag lagt undan en fenhundralapp på ett sparkonto och när jag når mitt slutmål kommer jag att köpa en chanelväska
  • Kicki86girl

zophija: Ja det är faktiskt en jättbra morot och sen kommer det ju att vara jättekul att få gå in i en chanelaffär och välja min drömväska Sen när man ser på den så påminns man om att man har lyckats bli hälsosammare.

Jag vet hur det är när motivationen försvinner och jag helst skulle vilja gå in på ica och fylla kundvagnen med kaloribomber men som tur är så har jag en kompis på viktklubb som jag pratar med nästan varje dag och som stöttar när det känns jobbigt.

• zophija

aaah. Jag var med på viktklubb förut ett tag. Å det gick juh ganska bra. Man fick verkligen upp ögonen för hur stor en portion egentligen borde vara.. :) Iaf jag. :)
    Men känns inte som om det fungerade på slutet.

Nu har jag däremot skaffat mig ett träningskort på friskis som jag älskar. :)
    E juh helt otroligt kul med gruppträning.
    Så, nu ska jag bara bli av med min förkylning så ska jag också ta tag i det här.
    Så jag också kan gå in å köpa mig en chanelväska sen.. :)

Kicki86girl skrev 2009-01-01 16:41:13 följande:
    zophija: Ja det är faktiskt en jättbra morot och sen kommer det ju att vara jättekul att få gå in i en chanelaffär och välja min drömväska Sen när man ser på den så påminns man om att man har lyckats bli hälsosammare. Jag vet hur det är när motivationen försvinner och jag helst skulle vilja gå in på ica och fylla kundvagnen med kaloribomber men som tur är så har jag en kompis på viktklubb som jag pratar med nästan varje dag och som stöttar när det känns jobbigt.
  • Kicki86girl

zophija skrev 2009-01-01 16:44:28 följande:

aaah. Jag var med på viktklubb förut ett tag. Å det gick juh ganska bra. Man fick verkligen upp ögonen för hur stor en portion egentligen borde vara.. :) Iaf jag. :)Men känns inte som om det fungerade på slutet.Nu har jag däremot skaffat mig ett träningskort på friskis som jag älskar. :)E juh helt otroligt kul med gruppträning.Så, nu ska jag bara bli av med min förkylning så ska jag också ta tag i det här. Så jag också kan gå in å köpa mig en chanelväska sen.. :)
    Jo man får ju verkligen upp ögonen för hur stora portioner man åt och hur stora de egentligen ska vara. Men jag måste erkänna att nu mellan jul och nyår har jag inte hållt mig till mina kalorier så som jag ska, har blivit lite onyttig mat ibland men jag har bara gått upp 0,5 kg och det känns helt okej, nu ska jag ta tag i det igen och imorgon är det träning på sats som gäller.

Jag tycker också att gruppträningen är jättekul och rätt bra för mig eftersom man inte gärna maskar när det är 20 andra i rummet som ser vad man gör
  • elinos

En ny chanel 2.55 ligger runt 20.000-25.000 har jag för mig. Köper du begagnad och detta på en auktion så kan du hitta en för mellan 5.000 och upp till 15.000 kr. Men som sagt, många är kopior och bara för att priset är högt betyder det inte alltid att det är en äkta.

• SoStylish

En 2.55 ligger runt 14.000-15.000 om du ska ha den minsta modellen. Jag har den själv och den är helt underbar :) 

• ahj
    zophija skrev 2009-01-01 15:44:45 följande:
    åååh. Jag har velat köpa en chanelväska i 3 år nu. Men har aldrig kommit iväg å göra det.
    Tror däremot inte att det skulle passa mig å ha en.
    Eftersom jag är åt det lite tjockare hållet så passar inte jättemycke kläder mig.
    Så jag har mina jeans å nån tröja.. Å till det tror jag inte att en chanelväska skulle passa alls.

åååh. Så har dom juh slutat sälja den jag vill ha.. :/

Men nån dag ska jag ha en egen.. En riktig.
    Tänk inte så! Den hade säkert passat dig jättebra! 
  • Konvaljen

Det är en fantastisk känsla med äkta handväskor, skulle aldrig köpa en kopia.
    Som sagt TS, räkna med bortåt 20 000 för väskan om du inte vill ha den allra minsta modellen.

• Kantarellenn

Jag köpte en chanel väska från en sida, men den var inte äkta. Så en oäkta kostar ca 500 kr. Hade du tänkt dig en äkta får du räkna med att det kostar runt 20.000 kr.

• tooschoolforcool

Riktiga Chanel väskor är på tok för dyra. Jag har precis köpt denna:

www.replicasbagshandbags.com/-p-6322

betalade 138 dollar, samma kvalitet som en riktig, ingen kan veta skillnaden. Jag tyckte den var så snygg. Vore den äkta, hade den kostat mellan 3-4 tusen dollar. Endast galningar lägger sådana pengar på en dum väska.

• tooschoolforcool

Äh, nu kom ju inte själva väskan med i bilden. Men, den är blå, med guldkedja och Chanel loggan på. Beskrivning:

Chanel Fall Winter 2013 Shoulder Bag A69557 Blue Size: W23 x H15 x D7cm - Velvet and lambskin leather - Polished Brass hardware - Golden chain shoulder strap - Chanel CC logo on the Front - Flap and Magnetic snap closure - Interior Leather lining - Inside zip pocket Product ID: A69557 Chanel Fall Winter 2013 Shoulder Bag comes with:serial numbers, care booklet,dust bag,Card, tag. more Replica Chanel Cruise 2013 click here more Replica Chanel HandBags click here more Replica Chanel click here more Replica Handbags click here

• SoStylish

"Köpa märkesväskor billigt" - Haha! Det är inga märkesväskor utan olagligt skräp som säkerligen är tillverkade under usla förhållanden. Förstår inte att vuxna människor fortfarande väljer att köpa fejkväskor år 2015. Och ja, jag vet att de senaste inläggen bara är reklam men jag kunde inte låta bli att kommentera eftersom det uppenbarligen finns många som handlar fejk....

• Mandii

Hejsan jag har en oäkta chanel väska jag fick den i present och skulle vilja veta vad ni tror den är värd

12226765_716702791763699_1528209008_n (2)
  • SoStylish
    Mandii skrev 2015-11-12 20:37:55 följande:

Hejsan jag har en oäkta chanel väska jag fick den i present och skulle vilja veta vad ni tror den är värd

En hundralapp kanske, om du har tur.
  • hkkdfytk

Ingen kan ju faktiskt veta om du fått väskan,köpt den dyrt,köpt den billigt,vunnit den eller köpt på rea eller på secondhand eller köpt en äkta. Och vem bryr sig?? Inte jag.

• enimini
    hkkdfytk skrev 2015-12-26 14:30:34 följande:

Ingen kan ju faktiskt veta om du fått väskan,köpt den dyrt,köpt den billigt,vunnit den eller köpt på rea eller på secondhand eller köpt en äkta. Och vem bryr sig?? Inte jag.

Precis. Om man är så narcissistisk att man tror att alla runtomkring en står eller faller för sin äkta (eller oäkta) handväska så har ju nåt gått fel här i livet för en.

Personligen ser jag svindyra märkesväskor som nåt som Hollywoodkändisar måste ha (och de får ju oftast sina gratis) och är inte riktigt ämnat för vanliga Svenssons. Om man ens ger priset en andra tanke så har man inte råd. De som dessa väskor verkligen är till för tittar inte ens på prislappen och dessutom så låter de sina personal shoppers köpa dom åt sig. Samt att de använder de för endast en väldigt kort tid, innan dom går vidare till en ny.

Sånt blir bara fjantigt för vanligt folk som arbetar.
Svar på tråden Vad kostar en chanel-väska?