• Kicki86girl

Vad kostar en chanel-väska?

Är det någon som vet vad en klassisk chanelväska kostar?
    Tänker främst på modellen 2.55 eller andra klassiska modeller från chanel.

• Svar på tråden Vad kostar en chanel-väska?
  • Kicki86girl
    SaraMichaela skrev 2009-01-01 10:52:33 följande:
    Man ser oftast på personen i övrigt om väskan skulle kunna vara äkta eller ej.
    Menar du hur personen är klädd i övrigt? Jag tycker att det blir vanligare och vanligare att personer klär sig i "vanliga & billiga" kläder och sen lyfter sin outfit med en dyr märkesväska men det finns ju många som har fake också. Det händer ju att man ser tolvåriga tjejer gå runt på stan och alla har en fendi spy bag på armen och då tvivlar man ju på äktheten.
  • SaraMichaela
    Kicki86girl skrev 2009-01-01 11:02:35 följande:
    Menar du hur personen är klädd i övrigt? Jag tycker att det blir vanligare och vanligare att personer klär sig i "vanliga & billiga" kläder och sen lyfter sin outfit med en dyr märkesväska men det finns ju många som har fake också. Det händer ju att man ser tolvåriga tjejer gå runt på stan och alla har en fendi spy bag på armen och då tvivlar man ju på äktheten.Jaa fast inte riktigt så, jag menar man kan absolut få ihop en riktigt schysst outfit från h&m, jag menar snarare folk som ser lite "trashiga" ut eller folk som kommer direkt från utlandet med en tjocktröja från tex diesel ett par d&g jeans och en louis vuitton väska och ett par sneakers..hmm svårt att förklara! hoppas du förstår lite hur jag menar..
  • Kicki86girl

Jo jag förstår hur du menar. Jag köper hellre en "märkeslös" handväska än köper en kopia, dels för att jag tycker att det är fel med märkeskopior och dels för att kvalitén inte är den bästa. Vissa märken har ju blivit sönderkopierade (Louis Vuitton, dior, gucci, burberry, chloe m m.)

Själv är jag inte en person som är så modemedveten och följer trender så jag satsar på klassiska väskor som håller hela livet och jag tycker att chanel 2.55 är en tidlös väska som är fin och skulle därför jättegärna vilja köpa en sån även om den kostar en del.

• LPW

MeNoLike skrev 2008-12-31 20:18:11 följande:

spelar det någon roll om det är en kopia?nästan alla tror väl det iaf? om de ens bryr sig?
    Jag skulle ALDRIG kunna tänka mig att ha en kopia så för mig spelar det i alla fall stor roll...
  • Airlee

Den är otroligt fin och som du säger tidlös. Lycka till med jakten!

• zophija

åååh. Jag har velat köpa en chanelväska i 3 år nu. Men har aldrig kommit iväg å göra det.
    Tror däremot inte att det skulle passa mig å ha en.
    Eftersom jag är åt det lite tjockare hållet så passar inte jättemycke kläder mig.
    Så jag har mina jeans å nån tröja.. Å till det tror jag inte att en chanelväska skulle passa alls.

åååh. Så har dom juh slutat sälja den jag vill ha.. :/

Men nån dag ska jag ha en egen.. En riktig.

• LPW

zophija skrev 2009-01-01 15:44:45 följande:

åååh. Jag har velat köpa en chanelväska i 3 år nu. Men har aldrig kommit iväg å göra det.Tror däremot inte att det skulle passa mig å ha en.Eftersom jag är åt det lite tjockare hållet så passar inte jättemycke kläder mig.Så jag har mina jeans å nån tröja.. Å till det tror jag inte att en chanelväska skulle passa alls.åååh. Så har dom juh slutat sälja den jag vill ha.. :/Men nån dag ska jag ha en egen.. En riktig.
    Men det kan väl vara jättesnyggt med jeans/tröja + en Chanel-väska?
  • zophija

men kanske inte jeans, pösig luvjacka från hm å en chanelväska.. :)

åååh. Det kanske ska vara mitt mål 2009. å bli mer klädesmedveten. Å ta hand om kroppen bättre.. :) Så man kan ha snygga klänningar å toppar. *viiiiiiill*

LPW skrev 2009-01-01 15:47:31 följande:
    zophija skrev 2009-01-01 15:44:45 följande:
    Men det kan väl vara jättesnyggt med jeans/tröja + en Chanel-väska?
  • LPW

zophija skrev 2009-01-01 16:05:31 följande:

men kanske inte jeans, pösig luvjacka från hm å en chanelväska.. :)åååh. Det kanske ska vara mitt mål 2009. å bli mer klädesmedveten. Å ta hand om kroppen bättre.. :) Så man kan ha snygga klänningar å toppar. *viiiiiiill*
    Det låter väl som en jättebra idé
  • Viewsonic

Problemet med kopior är att det går pengar till organiserad kriminell brottslighet.

Svar på tråden Vad kostar en chanel-väska?