• Melvin09

Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann

Hej!!!

Tänkte starta en tråd för oss OFRIVILLIGT barnlösa i sthlms området då jag känner mig väldigt ensam om detta i min vänskapskrets ingen har direkt svårt att bli gravida så jag har INGEN att prata med om detta och det e så jobbigt....

Vi har försökt i 1,5 år utan resultat nu börjar vi våran första IVF behandling....

Vi har inte som många andra försökt såå länge men det är ändå jobbigt och vill träffa människor i samma sits... dock undanbedes dom som försökt i mindre än sex månader......

• Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann
  • Frejis

Hej!
    Får man vara med här?

Är 35 år gammal, bor i Stockholms innerstad och har hittils gjort 2 IVF:er på Huddinge sjukhus utan framgång. Har varit spontant gravid en gång, men fick missfall i v. 8.

• Dagney

Hej igen tjejer,

här sitter jag och dricker ett syndens glas med Bailey's! Imorgon börjar jag min behandling med sprayning 2 ggr/dag. Skall bli himla spännande att se vilken hagga man utvecklas till.

Anna66: Jag gör IVF på CvL i Uppsala. De verkar superproffsiga och himla trevliga. Sen är de ju 10'kr billigare än att gå här i Stockholm vilket är helt ofattbart. Man är ju så sjukt blåst som konsument när man bor i Stockholm.

Om allt går som det skall så blir det ÄP V.48 ungefär men vad jag har förstått när man läser massa inlägg är att allt kan hända, även under behandlingen så jag försöker att inte ta ut något i förskott.

• M Pax

Hoppar på här med. Bor i Sthlm, vi har försökt i 2 år och 3 månader, är utredd och klar, visade inget, remiss skickad för IVF, men att vänta minst 18 mån känns inte aktuellt. Har bestämt oss för CvL, ser att några går där redan, hur fort fick komma igång, efter första besöket där? Och hur snabbt fick ni tid överhuvudtaget?
    Man blir förvånad över hur många som går igenom detta eg. Stod på perrongen på T-Centralen idag och undrade hur många av oss som stod där som var i min sits, eller iaf gick omkring med denna enorma barnlängtan som gör att jobbet känns så oviktigt och att man går runt i sin lilla bubbla.
    Kram till oss alla.

• Melvin09

Jag fick komma till CvL direkt har hållt på i en månad nu och var på ÄP idag... Så där går det väldigt fort... Jag kan känna som dig och undra hur många är i samma sits det känns ibland som om man e väldigt ensam om det här... iaf i sin vänskapskrets.

• Vinteräpple

Hej, jag vill också gärna hänga på! Är 37, bor på Södermalm och vet att jag troligen inte kommer få egna barn. Mina hormonvärden och äggkvalité funkar inte. Står i kö för ÄD.

Jag hade samma tanke som M Pax, det måste vara massor av människor i samma situation som vi, män och kvinnor som längtar och jobbar och sliter med sina försök. Men ingen pratar om det, så man känner sig så ensam. Så fort jag började prata med mina närmaste om våra problem så visade det sig bums att flera nära vänner har samma problem (att bli med barn alltså, inte samma hormon-problem). Det var så skönt att höra att vi inte var ensamma!

• Dagney

M Pax: Jag ringde en måndag i slutet på sept och fick tid mindre än två veckor senare för uppstartsamtal. Sen fick jag vänta 3 veckor på att påbörja behandlingen för att starta på CD 21. Så när du får köra igång kan ju bero lite på vilken dag i din cykel du är när du går på första besöket.
    Nu har jag i alla fall kört igång och är på 4:e dagen. Känner inga symptom alls från Synarela (nässprayen).

• deauville
    Wifetobe skrev 2008-10-14 08:16:50 följande:
    Svar på #11Hej e ganska trött på folk som alltid kommer in och Lycka till och på nåt sätt visa att haha jag e gravid inte ni...... Vi har nog lidit nog med att inte få barn och jag startade denna tråd för att VI som ÄR ofrivilligt barnlösa ska stötta varann.... Förlåt om jag går på hårt meds e så less på detta......
    Detta är tydligen riktat direkt till mig som försökte vara trevlig och stöttande. Du kan fara åt he-te. Kom sedan tillbaka när du försökt i tolv år och äntligen lyckas och sedan får missfall i vecka 13!!

bebispunktnu.wordpress.com
  • Melvin09

Snälla sluta förstöra stämningen det e inte bara jag som tröttnat på det läs de inläggen efter mig!!! låt oss få vara här ifred du behöver inte vara så otrevlig att du fått missfall e jätte tråkigt men det e inte mitt fel tänk lite innan du skriver nåt.

• Melvin09

Jag e jätte ledsen för allt som hänt dig men det e inte så lätt för oss att veta det måste du förstå. DU vet inte heller om våra historier jag har oxå en hel del bakom mig som e VÄLDIGT jobbigt har oxå förlorat ett barn i v17 lämnad helt ensam utan någonstans att bo knabbt ett jobb kvar så JAG vet hur det känns har dock inte försökt lika länge men längan e ändå en längtan.

• Vinteräpple

Oj, vilket tråkigt missförstånd
    Ni gick bara om varandra, wifetobe och deauville, ingen menade att såra nån annan.

Kan du inte vara med oss här i tråden, deauville? Läste din blogg och du har verkligen gått igenom jobbiga saker. Det är det tråden är till för, stötta och trösta.

Kram till er båda.

• Melvin09
    Svar på #41
    Jag menar inget illa mot dig jag vet inte vad som hänt dig jag ber så mkt om ursäkt tycker det känns obehagligt att bli kallad för sånna saker jag e den MINST egotrippade personen snälla sluta vara så elak mot mig sitter här och gråter för att du skriver som du gör..... Alla lider på sitt sätt har inte sagt något annat.....
  • Melvin09

HUr går det för alla här inte själv så ruvar jag nu är bara på dag 4 jobbigt med denna väntan men jag hoppas den stannar.....

Tråkigt med missförståndet som blev hoppas vi kan bortse från detta och fortsätta med våran tråd...

Vad ska ni göra för mys i helgen då???

Mina planer sprack precis då min man och jag bråkat lite man e ju så känslig just nu och han förstår inte det riktigt men men en dag i taget....

• al72

Hej Wifetobe: oj spännande att vara på ruvdag4, men jobbigt oxså med denna väntan, kommer ihåg att jag var så super lättretlig hela tiden, försök förklara det för din gubbe, så hoppas jag att det ordnar sig med helgen!

Själv väntar jag fortfarande på missfallsprovet, men det närmar sig, bara 2 veckor kvar nu Har fått min mens nu så det känns bra att kroppen börjar komma i fas igen efter MA.

Idag ska jag få en överaskning av gubben, ska bli så spännande, han har sagt att jag ska klä upp mig o sen får jag se

Imorgon ska vi till kyrkogården o tända ljus för våra små o våra mor o far föräldrar, känns både sorgligt o fint att minnas. Är så vackert på kyrkogårdarna nu på all helgona helgen tycker jag.

Hoppas du får en fin helg. Kram.

• dna rna

Jag hoppar in här!
    Är en 32 åring som försök bli gravid sedan ett år. Bor i Stockholm, och ALLA i min omgivning blir gravida på löpande band. Utom jag....
    Nu börjar vi på utredning om en vecka, på Octaviakliniken här i Stockholm.
    Någon som har erfarenheter därifrån?

• Pinky00

Om någon förstör stämmningen så är det du wifetobe!

deauville önskade dig bara lycka till.

• Mysen

Hej
    Får man vara med här? Vi har försökt i snart två år och bor i stockholmtrakten. Vi håller på med IVF nu och gjorde äggplocket i morse! Blev 6 st ägg... Känns lite för få men samtidigt en positiv överraskning eftersom läkaren vid senaste ultraljudet trodde det skulle bli 4-5 st.

Dna rna, jag gjorde spolning av äggledarna på Octaviakliniken. De verkade bra där tycker jag!

Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann