Unga föräldrar??? Vad är din syn?
Hur ser du på unga föräldrar? de första du tänker när du ser en ung förälder? eller hör/läser om nån ung som blivit förälder?
Ett hett samtalsämne mellan mej och en kompis och ville därför se vad ni tycker här=)
Hur ser du på unga föräldrar? de första du tänker när du ser en ung förälder? eller hör/läser om nån ung som blivit förälder?
Ett hett samtalsämne mellan mej och en kompis och ville därför se vad ni tycker här=)
jag fick min första dotter när jag var 18, det blev ramaskri i släkten. Ingen som direkt trodde på mig. Nu är min första dotter 12 år och det har vart tufft ibland men vi har haft och har det väldigt bra tillsammans.
Jag tycker inte att det sitter i åldern man kan vara en bra mamma som 18 åring likväl som en 30 åring. Det sitter väl i hur man är som person. Men jag tycker nog inte man skall skaffa barn när man är 15 man bör ha en utbildning först.
Vad jag tänker? Kör på!
marina 81 skrev 2008-06-30 23:48:52 följande:
Ne nu ska jag sova ska upp om 5tim. min son ska operaras för sin Läppspalt!
Någonting jag har reagerat på är att alla mödrar i programmet unga mödrar är så gamla!! Jag tycker verkligen inte att man är ung mamma om man är över 20... Eller självklart är man ung men inte så ung som jag tänker att någon ska vara som har epitetet "ung mamma"
Jag är själv 23 och anser att jag är "gammal" för att skaffa mitt första barn, jag hade som mål att ha mitt första barn när jag var 21, sen började jag få åldersnojja... Men så fick min mamma mig när hon var 21 och jag har själv kännt mig redo sen jag var 14 men själv insett att det inte var läge att skaffa barn så tidigt... Nu blev det lite senare än "planerat" eftersom ens livssituation ser ut som den gör, när jag var 21 hade jag precis blivit tillsammans med min nuvarande och det var inte lämpligt att skaffa barn för varken honom eller mig där vi var i livet...
Sen så kan jag ofta förundras över att folk vågar vänta så lång tid som tills de blir 30 med att skaffa barn med tanke på att fertiliteten faktiskt går ner. Jag har aldrig kunnat se mig själv utan barn och vill vara ung och pigg med mina barn och hade själv inte vågat vänta så länge. Om man väntar tills man är 30 så kanske det tar 5 år innan man blir med barn och vill man sen ha fler så kanske det tar ytterligare 5 år osv... Men jag antar att jag bara är nojjig över det hela... Självklart är det inte gammalt att skaffa barn när man är 30 heller, det är bara dumma rädslr som jag låter få utlopp för lite grann...
Jag är en ung mamma...jag fick min son för snart 10 månader sen...innan hade varken jag eller hans pappa några drömmar(ni vet jobb,hus mm) men nu har vi det :D dels för vår son,vi vill ha råd med grejer till han och att han ska ha en fin uppväxt,en sån som inte vi fick. Min graviditer va inte planerad...han va som en gåva från Gud. Jag tycker att jag är som vilken mamma som helst,men det gör ju inte alla...där min mamma bor vet alla hur gammal jag är o där e det mkt skitsnack o så. Men där jag och min man bor är det inget sånt...där är jag bara en mamma