Unga föräldrar??? Vad är din syn?
Någonting jag har reagerat på är att alla mödrar i programmet unga mödrar är så gamla!! Jag tycker verkligen inte att man är ung mamma om man är över 20... Eller självklart är man ung men inte så ung som jag tänker att någon ska vara som har epitetet "ung mamma"
Jag är själv 23 och anser att jag är "gammal" för att skaffa mitt första barn, jag hade som mål att ha mitt första barn när jag var 21, sen började jag få åldersnojja... Men så fick min mamma mig när hon var 21 och jag har själv kännt mig redo sen jag var 14 men själv insett att det inte var läge att skaffa barn så tidigt... Nu blev det lite senare än "planerat" eftersom ens livssituation ser ut som den gör, när jag var 21 hade jag precis blivit tillsammans med min nuvarande och det var inte lämpligt att skaffa barn för varken honom eller mig där vi var i livet...
Sen så kan jag ofta förundras över att folk vågar vänta så lång tid som tills de blir 30 med att skaffa barn med tanke på att fertiliteten faktiskt går ner. Jag har aldrig kunnat se mig själv utan barn och vill vara ung och pigg med mina barn och hade själv inte vågat vänta så länge. Om man väntar tills man är 30 så kanske det tar 5 år innan man blir med barn och vill man sen ha fler så kanske det tar ytterligare 5 år osv... Men jag antar att jag bara är nojjig över det hela... Självklart är det inte gammalt att skaffa barn när man är 30 heller, det är bara dumma rädslr som jag låter få utlopp för lite grann...