• Babymom

Fler mammor/blivande mammor i Uppsala området??

Hello

Är snart en ung mamma (87a) 20 år. Får bebisen 14 juni så tiden börjar dra i hop sig så snart sitter man väl också där med sin lilla bebis :) Skulle vara kul att hitta andra unga mammor i Uppsala trakterna även stockholm går ju bra inte så långt :)

Hoppas ni finns där ute någonstans?

• Svar på tråden Fler mammor/blivande mammor i Uppsala området??
  • enny signatur
    Babymom skrev 2008-07-14 20:58:48 följande:
    Okej trevligt :) Vart i uppsala bor du?
    Bor i gränby men kikar halvt efter nytt. vill ha ute plats och närhet till skog eller bilfritt iaf. Gottsunda lockar lite. Var där idag och det var super trevligt, massa hallon, rödvinbär och annat smått. Hittade svampar till middag (fast bara 2 typ) och framför allt var det så lugnt och fridfullt där.
    Vart bor du?
  • bara lilla jag
    Svar på #28
    grattis!!
    Jodå det går upp och ner.. Nu har han en till ganska jobbig period.. Och han är väldigt väldigt mammig så om jag går och hämtar nåt i köket eller går på toaletten blir han helt förstörd så är han ledsen flera minuter efteråt.. Men det går över det med :D Men när man är ute och så brukar det inte vara några problem..

Jag var likadan med min kille :D Tyckte det var jättejobbigt att gå ut.. Var så osäker på mig själv och det känndes som att hela världen skulle tycka att jag var en dålig mamma om han började gråta när vi var ute :)
    Babymom skrev 2008-07-03 13:16:03 följande:
    bara lilla jag skrev 2008-06-28 22:26:38 följande:
    okej...Jo har också varit o fikat lite men har inte blivit av sen. är det bättre med din lille pojk nu? Min har precis kommit så har knappt tagit ut honom än hehe...men ska väl våga ta mig ner på stan med honom snart.
  • JwJw

hej hej själv är jag från uppsala men bosatt i gävle men är i uppsala fortfarande ganska mycket är 19 och har BF 22 mars

• Alecram

Hej hej! kul att se en uppsala tråd...
    själv är jag 23 och har en son som är 2½ och väntar mitt andra barn nu den 26juli!

• Babymom
    enny signatur skrev 2008-07-16 03:57:10 följande:
    Bor i gränby men kikar halvt efter nytt. vill ha ute plats och närhet till skog eller bilfritt iaf. Gottsunda lockar lite. Var där idag och det var super trevligt, massa hallon, rödvinbär och annat smått. Hittade svampar till middag (fast bara 2 typ) och framför allt var det så lugnt och fridfullt där. Vart bor du?
    Åkej! Jo känner igen mig söker efter samma sak. Vill framför allt ha lugn o ro! Bor mitt i smeten på sivia torg :( inge vidare för en liten bäbis tycker ja. men men vi letar för fullt vi med.
  • Babymom

bara lilla jag skrev 2008-07-16 19:43:44 följande:

Svar på #28 grattis!! Jodå det går upp och ner.. Nu har han en till ganska jobbig period.. Och han är väldigt väldigt mammig så om jag går och hämtar nåt i köket eller går på toaletten blir han helt förstörd så är han ledsen flera minuter efteråt.. Men det går över det med :D Men när man är ute och så brukar det inte vara några problem.. Jag var likadan med min kille :D Tyckte det var jättejobbigt att gå ut.. Var så osäker på mig själv och det känndes som att hela världen skulle tycka att jag var en dålig mamma om han började gråta när vi var ute :)
    Okej va skönt att de är bättre när du går ut iaf :) Har äntligen börjat gå ut mer med min lille, Försöker utmana mig själv i stället hihi ;) Man märker att äns bebis blir lugn om man själv är lugn så tror de kanske kan ha hjälpt till att man går ut mer själv o.s.v
  • Babymom
    JwJw skrev 2008-07-22 08:56:57 följande:
    hej hej själv är jag från uppsala men bosatt i gävle men är i uppsala fortfarande ganska mycket är 19 och har BF 22 mars
    Grattis till bebisen i magen :) kul...
  • Babymom
    Alecram skrev 2008-07-22 09:29:40 följande:
    Hej hej! kul att se en uppsala tråd...själv är jag 23 och har en son som är 2½ och väntar mitt andra barn nu den 26juli!
    Halloj!
    ja, välkommen hit. Måste erkänna att ja är ruggigt dålig på att hänga här. Har fullt upp med bäbis :) men tycker de är kul att det finns andra i liknande ålder och sits.

Grattis till 2an föressten :) Oj hur har det gått föressten? Ser att du skulle fått den 26e spännande.
  • absolutiisch

jag bor i Svartbäcken..såg att du (babymom) bor vid sivia torg..där går jag i skolan :) hehe
    nån mer som har nån i 3-årsåldern? eller är de bara nyfödda här? =)

• gravida06

Bor i knivsta men har en två åring (Låååångt från nyfött tycker jag)
    Är mkt i uppsala..

Elecram --- Har Viktor blivit storebror än? NYfiken!!

• enny signatur
    absolutiisch skrev 2008-07-29 16:41:20 följande:
    jag bor i Svartbäcken..såg att du (babymom) bor vid sivia torg..där går jag i skolan :) hehenån mer som har nån i 3-årsåldern? eller är de bara nyfödda här? =)
    dottern är 1½ + en i magen här...
  • Babymom
    absolutiisch skrev 2008-07-29 16:41:20 följande:
    jag bor i Svartbäcken..såg att du (babymom) bor vid sivia torg..där går jag i skolan :) hehenån mer som har nån i 3-årsåldern? eller är de bara nyfödda här? =)
    jasså då kanske man kan säga hej nån dag ;P bor på 2a vån, har sätt att endel går ut och tar lite rast på 1a vån. hehe tror de finns folk som har äldre barn med här :)
  • Babymom
    enny signatur skrev 2008-07-29 20:07:33 följande:
    dottern är 1½ + en i magen här...
    Grattis! :) mysigt
  • enny signatur
    Babymom skrev 2008-07-29 12:24:40 följande:
    Åkej! Jo känner igen mig söker efter samma sak. Vill framför allt ha lugn o ro! Bor mitt i smeten på sivia torg :( inge vidare för en liten bäbis tycker ja. men men vi letar för fullt vi med.
    [/citat]
    Babymom skrev 2008-07-30 14:29:25 följande:
    [citat]
    Grattis! :) mysigt
    Vart letar ni nytt?
    Vi vill helt bo i gottsunda tror jag (inte många som verkar vilja det...). Nära till universitetet, bra bussförbindelser, nära till vatten och framför allt nära till skog.. Vill ha en lägenhet som väter ut mot skogen för katternas skull främst och sedan en uteplats där man kan odla lite roliga ting :)
  • Babymom
    enny signatur skrev 2008-07-30 20:54:28 följande:
    Vart letar ni nytt?Vi vill helt bo i gottsunda tror jag (inte många som verkar vilja det...). Nära till universitetet, bra bussförbindelser, nära till vatten och framför allt nära till skog.. Vill ha en lägenhet som väter ut mot skogen för katternas skull främst och sedan en uteplats där man kan odla lite roliga ting :)
    Jo men de fint, iaf i gipen växte upp där ;P Vi skulle vilja ha något som ligger centralt men ändå lite barnvänligt, lite mer gräsmatta och lugn helt enkelt :) fålhagen är fint, men oerhört dyyrt :/
  • absolutiisch
    Babymom skrev 2008-07-30 14:28:42 följande:
    jasså då kanske man kan säga hej nån dag ;P bor på 2a vån, har sätt att endel går ut och tar lite rast på 1a vån. hehe tror de finns folk som har äldre barn med här :)
    ja, då är jag nog en av dom du sett hehe..får hålla lite utkik efter dig när jag börjar igen =P
Svar på tråden Fler mammor/blivande mammor i Uppsala området??