• Babymom

Fler mammor/blivande mammor i Uppsala området??

Hello

Är snart en ung mamma (87a) 20 år. Får bebisen 14 juni så tiden börjar dra i hop sig så snart sitter man väl också där med sin lilla bebis :) Skulle vara kul att hitta andra unga mammor i Uppsala trakterna även stockholm går ju bra inte så långt :)

Hoppas ni finns där ute någonstans?

• Svar på tråden Fler mammor/blivande mammor i Uppsala området??
  • goingpanda

Tack tack!!

Jo jag bodde i uppsala under gymnasietiden. Det var då jag blev kär i staden hehe. Så tog det två år innan jag kunde flytta ner hit igen. Så jag trivs jättebra men det känns lite nytt att ha barn ochbo här. Man är inte helt inne på vilka bra fik med plats för barnvagn osv.. men det kommer.

• Babymom
    goingpanda skrev 2008-05-21 17:00:51 följande:
    Tack tack!!Jo jag bodde i uppsala under gymnasietiden. Det var då jag blev kär i staden hehe. Så tog det två år innan jag kunde flytta ner hit igen. Så jag trivs jättebra men det känns lite nytt att ha barn ochbo här. Man är inte helt inne på vilka bra fik med plats för barnvagn osv.. men det kommer.
    Åkej...Jo tänka mig det. Vart bodde du innan? Är inte heller så inne på det där hehe. (iaf inte än) men vet att det ska finnas en hel del bra "barnvagnsfik" i Uppsala. Bland annat "frälsningsarmens" hehe. Det är väldigt billigt och rara där iaf.
    Tror även att man kan söka på libero o hitta fik om ens stad om ja inte minns fel :S
  • Babymom
    gravida06 skrev 2008-05-19 22:30:47 följande:
    Här har ni en till 88 bor i knivsta.. har dock en dotter som blir två i sommar.. men kanske kommer en till inom ett år.. Grattis till bebismagarna
    Hänger du mycket i Uppsala föressten? :)
  • gravida06

jo blir nog en hel del..
    jobbar ju nu igen men annars så.. Har mkt kompisar o pappsen där..

När är de du ska ha?

• Babymom
    gravida06 skrev 2008-05-21 20:24:56 följande:
    jo blir nog en hel del.. jobbar ju nu igen men annars så.. Har mkt kompisar o pappsen där.. När är de du ska ha?
    Okej :) Den 14 juni säger dom iaf. Men ja hoppas hoppas att de blir lite tidigare gaah :P
  • goingpanda

Innan gymnasiet så västerbotten. Innan vi flyttade ner hit nu så bodde vi i Luleå. Långt till allt och alla. Men vad gör man inte för kärleken. Träffade min sambo där när jag var upp en sommar och jobbade för 3 år sedan i luleå. Så det kan gå.

Fina sommardagar är ju parken väldigt fin att sitta i och ha picknick oxå.

14 juni är väldigt snart. Nedräkning förstår jag?!

• Babymom
    goingpanda skrev 2008-05-22 14:22:22 följande:
    Innan gymnasiet så västerbotten. Innan vi flyttade ner hit nu så bodde vi i Luleå. Långt till allt och alla. Men vad gör man inte för kärleken. Träffade min sambo där när jag var upp en sommar och jobbade för 3 år sedan i luleå. Så det kan gå. Fina sommardagar är ju parken väldigt fin att sitta i och ha picknick oxå.14 juni är väldigt snart. Nedräkning förstår jag?!
    Jo förstår dig! :) Gud ja vet inte själv hur mkt ja tofflar/tofflat för min kärlek hehe. Jo verkligen! Längtar såå tills ja kan gå på barnvagnsprommisar i statsparken med min lilla parvel.

Hehe självklart! Kan kolla på gravitetsgrejen på familjeliv typ 3 ggr samma dag :S börjar bli knäpp av all väntan typ.

Men du får höra av dig om du vil ha sällskap till parken eller så har rent av skittråkigt nu på dagarna och massa överskotts energi :/ så gör gärna sälskap :)
  • MliMiM

Jag och min sambo bor utanför Tierp. Vi är uppväxt i Knivsta och tillbringar den största tiden där och i Uppsala. Vi väntar vårt första i September.
    Såg att du snart ska ha. Hoppas allt går bra för er! kram!

• BusGrogg

Jag bor nu i Alunda men flyttar in till stan om ca 1.5 månad. Har en dotter på 3 år
    Inte långt kvar nu för dig, önskar dig lycka tilL!

Svar på tråden Fler mammor/blivande mammor i Uppsala området??