Min eviga följeslagare och livskamrat sedan 15 år tillbaka dog igår. Saknaden är så fasansfullt gränslös...
Han var "bara" ett djur....?
Nej, min Chili var ETT med mig! Vi var ett team.
Bostäder har passerat, relationer med andra har passerat, andra husdjur har passerat i vårt liv tillsammans.
Han har alltid funnits där. Genom lycka, kärlek och sorg.Han satt vid min huvudkudde på morgonen och väntade på att jag skulle vakna.Vi pratade med varandra när jag gjorde frukost. Satte sig i hallen när jag gick till jobbet och sa "hej då" och kom sedan och mötte mig när jag kom hem. Jag älskade att pussa på hans bak-tassar och han älskade att sitta på datorn, på tidningen eller i mitt knä för han sa alltid: se MIG, klappa MIG, älska MIG! Och det gjorde jag...
Nu är han död. Kommer aldrig tillbaka till mig.
Jag gråter ut min förtvivlan, saknad och sorg! Men ingen Chili vid min sida mer....inget katt-skrälle att klappa på längre. Ingen att kela och pussa på. Det är tomt under köksbordet på hans kudde. Matskålarna står där och visar att han var nyss här...känner hans närvaro....FRÅNVARO...
Han kommer aldrig mer sitta i min säng och vänta på att jag vaknar. Nej för jag kommer vaknar i sorg och saknad efter honom. Ingen Chili som hoppar upp i mitt knä och som vill ge mig kärlek, värme och samvaro...jag står ensam kvar!
Jag ser mina föräldrar, barn, vänner och man. Dom försöker trösta, finnas där och stötta mig i min sorg efter min ständiga följeslagare och vän. Det är jag tacksam för.
Katten Chili...
....jag kommer sakna dig i resten av mitt liv. Spelar ingen roll att du "bara" var ett djur.
Du var och är för alltid älskad av mig.
Therése.