• Anonym (elak?)

ångest och paniklänslor över svärmor

Åh detta började för såå länge sen nu men värst blev det när dotter 1 föddes. innan vi ens han innanfördörren så tog hon dottern ur bilstolen och gick iväg med henne. lämnade oss tillslut men för komma tillbaka en tim senare med mer folk och hund! hunden springer rakt in mot bebisen o ska slicka på den. ja som fött för mindre än 24 tim va helt borta av sömnbrist o orkade inte säga ifrån. dagen efter kommer dom in igen o igen o så här forsätter det. svärmor ska ta dottern så fort skorna åker av och skriker: jag ska hålla! detta fick mig må så dåligt för jag fick inte vara i närheten av dottern när dom kom för dom skulle ha henne då. jag puttade ut dom mer o mer och skulle dom komma tog jag dottern och gick innan dom kom. nu föddes våran andra dotter precis och samma visa igen. han bara komma ut ur rummet innan hon ska hålla. nu fyller min äldsta dotter 2 år och jag har sån panik över att dom ska komma. vill bara gråta. vet att jag inte kommer få hålla mitt barn då alls och dom kommer ta över hela kalaset. vi kommer tom ha 2 kalas för att mina föräldrar ska få chansen att fira. jag vill bara ha ett normalt familjeliv där jag slipper vara rädd och där det ska knyta sig i magen så fort dom kommer . jag ha legat o gråtit många sömnlösa nätter.

det har tom gått så långt att jag inte vill börja jobba för då kommer svärmor rusa hit för att ta med barnen för att sambon kommer inte stoppa henne det vet hon. jag önskar livet ur henne varje dag för allt skulle bli så lätt. varför kan inte min svärmor vara som andra?

• Svar på tråden ångest och paniklänslor över svärmor
  • Anonym (crazy)

Milde tid, din svärmor och hennes partykumpaner är ju helt crazy!! Ok för farmorskärlek men det där är ju respektlöst!
    När min syster fick sitt första barn så väntade jag mig vackert att KANSKE få hålla den lilla sen de kommit hem från BB. Hade inte min syster velat lämna över henne hade jag fått foga mig i det!
    Nu var syrran väldigt generös och bjöd oss att hålla flickan redan första dagen de kom hem, men jag hade helt klart accepterat om hon valt annorlunda.
    Sen kommer man inte med ett helt arbetslag till en nybliven familj. Idiotas!!

• Anonym (crazy)

Anonym (elak?) skrev 2008-02-24 00:29:53 följande:

jag vill så tacka er för era svar! jag tänker ställa så höga krav nu inför dottern 2 års dag. detta är en dag svärmor inte ska förstöra! det är min dotters stora dag!! Jag kan inte förstå hur min sambo blivit så förstående som han är... han syster han hållt på att ringa till oss efter 12 på natten för deras mamma ringt henne o klagat över mig.... ¨så nu har hans syster skrivit på lunarstorm ( moget?!) att jag är pskiskt sjuk! hur snällt är det då? tänk så läser någon detta? jag är så rädd om mina barn
    På Lunarstorm? Framgår det tydligt att det är dig det handlar om?

ANMÄÄÄÄÄÄL!!!
  • Anonym (elak?)
    Anonym (crazy) skrev 2008-02-24 00:38:25 följande:
    Anonym (elak?) skrev 2008-02-24 00:29:53 följande: På Lunarstorm? Framgår det tydligt att det är dig det handlar om?ANMÄÄÄÄÄÄL!!!
    ja hon skrev i våran vänner lista info om mig att jag va psykiskt sjuk. detta fick mig att bli så ledsen så jag avslutade relationen. vill ju inte att andra ska läsa det om mig :(
  • Anonym (elak?)
    Anonym (crazy) skrev 2008-02-24 00:36:44 följande:
    Milde tid, din svärmor och hennes partykumpaner är ju helt crazy!! Ok för farmorskärlek men det där är ju respektlöst!När min syster fick sitt första barn så väntade jag mig vackert att KANSKE få hålla den lilla sen de kommit hem från BB. Hade inte min syster velat lämna över henne hade jag fått foga mig i det! Nu var syrran väldigt generös och bjöd oss att hålla flickan redan första dagen de kom hem, men jag hade helt klart accepterat om hon valt annorlunda.Sen kommer man inte med ett helt arbetslag till en nybliven familj. Idiotas!!
    så gör jag med! vill inte en kompis till mig tex lämna över så förstår jag! jag ber inte ens om att hålla det är något de får välja. vist är det underbart med nyfödda me nändå...
  • Anonym (crazy)

Anonym (elak?) skrev 2008-02-24 00:47:23 följande:

ja hon skrev i våran vänner lista info om mig att jag va psykiskt sjuk. detta fick mig att bli så ledsen så jag avslutade relationen. vill ju inte att andra ska läsa det om mig :(
    Men gaaaaaaaaaaaaaaaaaah vad oförskämt!! Låter som att det är hög tid att dra tillbaka mattan från dem lite.
  • Anonym (crazy)

Neeej förresten, inte LITE.

• Anonym

åh herregud, hur gammal är hans syster? lunarstorm? fy vilken familj!

• Anonym (elak?)
    Anonym skrev 2008-02-24 00:56:05 följande:
    åh herregud, hur gammal är hans syster? lunarstorm? fy vilken familj!
    hans syster är 24 år då borde man väll mognat? det värsta är att jag vill så leva normal o va en bra "svärdotter" men just nu är jag det svarta fåret
  • Anonym

Anonym (elak?) skrev 2008-02-24 00:58:03 följande:

hans syster är 24 år då borde man väll mognat? det värsta är att jag vill så leva normal o va en bra "svärdotter" men just nu är jag det svarta fåret
    men gud, fy vilken människa, ja man tycker ju att hon borde mognat mer än så. men försök att glömma det där med "bra svärdotter", du har ingen skyldighet gentemot dom att leva upp till såna förväntningar! den enda skyldighet du har är att vara en bra mamma, och det kan du vara oavsett om du är en perfekt svärdotter eller inte.
  • Anonym (elak?)
    Anonym skrev 2008-02-24 01:04:32 följande:
    Anonym (elak?) skrev 2008-02-24 00:58:03 följande: men gud, fy vilken människa, ja man tycker ju att hon borde mognat mer än så. men försök att glömma det där med "bra svärdotter", du har ingen skyldighet gentemot dom att leva upp till såna förväntningar! den enda skyldighet du har är att vara en bra mamma, och det kan du vara oavsett om du är en perfekt svärdotter eller inte.
    jo jag gör allt jag kan för mina barn men detta hänger över mig som en sån stor tyngd :( han syster hade inte varit här på ett år men krävde sen att barn vakt så vi skulle ut o festa. jag ville inte ut min dotter va ju så liten! det är det att ibland försöker jag se det som jag ha fel men kan ändå inte förstå
  • Anonym

Anonym (elak?) skrev 2008-02-24 01:07:00 följande:

jo jag gör allt jag kan för mina barn men detta hänger över mig som en sån stor tyngd :( han syster hade inte varit här på ett år men krävde sen att barn vakt så vi skulle ut o festa. jag ville inte ut min dotter va ju så liten! det är det att ibland försöker jag se det som jag ha fel men kan ändå inte förstå
    usch, ja jag förstår det..det är ju inte alltid det lättaste att sätta ner foten, vem vet vad det kan komma för konsekvenser liksom..! men jag tycker absolut inte att du har fel, du lyssnar ju till ditt inre och känner efter vad som känns fel och rätt, och säger ditt inre att nånting är fel, då ÄR det fel. säger ditt inre att du vill vara ifred för svärmor så ska det vara så, det är inte ett val du ska behöva försvara! men vissa människor är energitjuvar och kan lätt få en att tvivla. fy, jag hoppas att allt kommer lösa sig till det bästa för dig!
  • Anonym (crazy)

Flytta från stan kanske?

• Anonym (ML)

Hej! 

Jag känner igen mig så väl på din beskrivning, min svärmor är likadan förutom allt du beskriver så möblerar hon dessutom om i våra lådor, köper en matta och byter ut i vårt vardagsrum m.m i vårt hem för att HON tycker det blir bättre. När hon åkt tar det mig en dag från jobbet att ändra tillbaka allt för att jag vill ha det som vi hade det innan. Barnens pappa som jag bor med tycker jag ska låta svärmor göra precis som hon vill, berättar jag hur jag känner blir han jättearg och säger att jag måste prata med en psykolog för att lära mig hantera ?andra? människor? jag jobbar med människor och hon är den enda jag inte klarar av. Jag undrar hur det har gått för dig med din svärmor?

Svar på tråden ångest och paniklänslor över svärmor