• Anonym

ångest och paniklänslor över svärmor

säg åt din sambo/make att prata med henne om du inte själv vill göra det. Visst är det kul att hon vill hälsa på sitt nya barnbarn men det ska vara på era villkor. Viktigt för er i familjen att få lära känna varandra först.

• Anonym

åh herregud, hur gammal är hans syster? lunarstorm? fy vilken familj!

• Anonym

Anonym (elak?) skrev 2008-02-24 00:58:03 följande:

hans syster är 24 år då borde man väll mognat? det värsta är att jag vill så leva normal o va en bra "svärdotter" men just nu är jag det svarta fåret
    men gud, fy vilken människa, ja man tycker ju att hon borde mognat mer än så. men försök att glömma det där med "bra svärdotter", du har ingen skyldighet gentemot dom att leva upp till såna förväntningar! den enda skyldighet du har är att vara en bra mamma, och det kan du vara oavsett om du är en perfekt svärdotter eller inte.
  • Anonym

Anonym (elak?) skrev 2008-02-24 01:07:00 följande:

jo jag gör allt jag kan för mina barn men detta hänger över mig som en sån stor tyngd :( han syster hade inte varit här på ett år men krävde sen att barn vakt så vi skulle ut o festa. jag ville inte ut min dotter va ju så liten! det är det att ibland försöker jag se det som jag ha fel men kan ändå inte förstå
    usch, ja jag förstår det..det är ju inte alltid det lättaste att sätta ner foten, vem vet vad det kan komma för konsekvenser liksom..! men jag tycker absolut inte att du har fel, du lyssnar ju till ditt inre och känner efter vad som känns fel och rätt, och säger ditt inre att nånting är fel, då ÄR det fel. säger ditt inre att du vill vara ifred för svärmor så ska det vara så, det är inte ett val du ska behöva försvara! men vissa människor är energitjuvar och kan lätt få en att tvivla. fy, jag hoppas att allt kommer lösa sig till det bästa för dig!
Svar på tråden ångest och paniklänslor över svärmor