• kultingen

Tänk om jag hade tagit kejsarsnitt!!

Jaha,så sitter man här å har bf+3 idag..
    Min förra förlossning slutatde med ett akut snitt i v.39,då hade jag haft förvärkar å pinvärkar i flera dygn innan,öppnade mig inte längre än till 8 cm.Sen var det stopp.

Bestämde mig nu för att denna gång ska jag försöka att föda vaginalt igen(har pratat med aurora,läkare,BM å alla möjliga),får snitt om jag vill, men jag vill inte...tror jag.

Nu sitter man här å kanske ångra sig lite,eller nej,JAG VILL FÖDA VAGINALT,men varför gick det inte sist?
    Sen börjar man ju oroA sig för att det är en stor bebis åxå,ville ha en bäckenröntgen i början av grav.men fick inte detta.(det gjordes bara i speciella fall,kostar väl säkert pengar)
    På måndag ska jag till min BM igen, har det inte kommit nån bebis då så vill jag ha en bäckenmätning,så jag vet hur pass stor bebbe jag kan få ut,sen vill jag veta hur stor bebben är..

ÅÅÅ kan den inte bara komma nu så jag slipper å oroa mej...hur har det gått för er andra??Nån som har nån erfarenhet av liknande??

• Svar på tråden Tänk om jag hade tagit kejsarsnitt!!
  • kultingen

Hej allihopa!!

Tack så jätte mycket för era fina berättelser å det är skönt att ha erat stöd.
    I fredags hade jag riktigt ordentliga förvärkar, sen sipprade det ut vatten (dock ej fostervatten), var inne på kontroll..tydligen så har slemproppen lossnat nu åxå,fick blodblandat slem i trosorna å lite mer värkar.
    Har ordentliga SD till å från, MEN, ; det händer ingenting mer.

Idag har det varit hur lugnt som helst.
    Längtar så efter den lill*.

Jag har även åkt på värsta vrålförkylningen, känner mej helt sjuk..ont i bihålorna.Hoppas det går över.

Imorgon ska jag till BM å prata å ta prover,ska bli intresant.

Är det nån mer som vill dela med sig av sina erfarenheter?
    Tror ni att jag gör rätt när jag väljer att försöka föda vaginalt?? Kanske skulle jag tagit snitt??

HJÄLP!

• Hackades

Kultingen:

Nu närmar det sig ju med stormsteg!!!! Du har garanterat fattat rätt beslut att försöka föda vaginalt. Om det inte fungerar så vet du ju ändå att snitt går lika bra, det är lite bökigare efteråt bara. Lycka till och berätta efteråt hur det gick!!

• muminmaman

hur har det gått för dig kultingen

• kultingen

Sitter här med molande mens förvärkar som kommer å går.
    Det är värkar som kommer till å från har som ett band åtdraget nertill,när det blir SD kan jag nästan inte gå.

Antagligen kommer jag att få lida lika mkt denna gång vid latensfasen,,men men,,jag jobbar på att få föda vag.

Har fått deadline till den 30 april, vill verkligen ha ut den lill* innan dess.

Jag lovar att uppdatera mera när det händer grejeer

• kultingen

Anoel:;

Tack tack,,det kan behövas!

• kultingen

Vattnet gick i går,..mina värkar är intensiva ibland för att sedan ebba ut(precis som sist)..

Jag är på ständiga kontroller nu,blir igångsatt på fredag,om inget händer.

Hoppas nu att allt går bra.

Kram på er alla.

• Hackades

Kultingen:

Vad kuuuuuul! Det kommer säkert gå jättebra! Lycka till och berätta sedan hur det går! Kraaaaaaaam

• kultingen

Valde tyvärr fel.
    Fick ta ett akutsnitt till.
    Kan inte föda vaginalt.
    Men Henning är här nu.
    4105g å 53 lång.
    Sen att jag mår skit just nu, det är en annan femma.
    Kram på er alla

• lilljenta

Jag känner med dig men man vet ju inte förrän man prövat,eller hur?Nu vet du iallafall och det tycker åtminstonde jag är skönt då behöver man inte förvänta sig nåt nästa ggr.Kram på dig och ha en riktigt mysig valborg.

• LillaÄrtan

Grattis! Och du har ju faktiskt försökt, *kramar om*

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071026 ~
  • LillaEllan

jag fick bäcken röntgen bara så där för jag frågade min läkare om det var vanligt att vara för trång och om det var ärftligt för min mamma var det. Han fråga mej om jag vill röntas och det verkade inte var någr problem.
    I ditt fall var det ju mer aktuellt tycker jag.

men grattis till bebben iaf

Svar på tråden Tänk om jag hade tagit kejsarsnitt!!