• Hackades

Tänk om jag hade tagit kejsarsnitt!!

Hej TS. Jag har cirka 4 veckor kvar och snittades med första men hoppas på vaginalt denna gång. Först ville jag innerst inne ha snitt men tvekade pga av riskerna och att det är så mycket bättre för barnet med vaginalt osv, men innerst inne ville jag verkligen ha snitt. Jag gick på två Aurorasamtal och efter det var jag helt säker på att försöka vaginalt! Jag drabbades också av värksvaghet förra gången och hade grymma pinvärkar som inte ledde någon vart. Öppnade mig ynka 4 cm på 22 timmar. Men dessa cm har jag ju till godo den här gången! Jag känner mig positiv och är lika nervös/lugn inför den här förlossningen som inför förra förlossningen då man saknade erfarenhet. Tänk på att de åtta cm du kom upp i då, dem har du till godo den här gången och det är NÄSTAN alltid så att öppningsskedet går fortare när man är omföderska, vilket du ju är även om du inte krystat ut barnet.

Jag hoppas också att du får en jättebra förlossning! Lycka till!!!!

• Hackades

Kultingen:

Nu närmar det sig ju med stormsteg!!!! Du har garanterat fattat rätt beslut att försöka föda vaginalt. Om det inte fungerar så vet du ju ändå att snitt går lika bra, det är lite bökigare efteråt bara. Lycka till och berätta efteråt hur det gick!!

• Hackades

Kultingen:

Vad kuuuuuul! Det kommer säkert gå jättebra! Lycka till och berätta sedan hur det går! Kraaaaaaaam

Svar på tråden Tänk om jag hade tagit kejsarsnitt!!