• Sinisiew

    Grabbar! Sitter eller står ni när ni pissar? Motivera gärna varför.

    Jag är nyfiken på hur det ligger till statistiskt angående denna fråga.
    Min karl står men jag har fått för mig att det är många som sitter.

    Frågan gäller hur ni gör hemma.


    Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-06 19:51:35:
    Tack allihop som svarar!

    Ni har helt rätt i att det borde funnits ett alternativ till. "Sitter för det mesta". Men tyvärr kan jag inte lägga till ett alternativ i efterhand.

    Det verkar som om att det blir ett övertag på de sittande!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Grabbar! Sitter eller står ni när ni pissar? Motivera gärna varför.
  • Trängtar efter dig

    Sitter. För det första låter det inte så förbaskat, och för det andra slipper man torka upp. Om förhuden klämts ihop (ofta) kan strålen flyga hur som helst i avlossningsögonblicket. Även bakåt, in i byxan. Till och med när man har fri väg är det svårt att sikta rätt. Det är ju olika tryck varje gång. Strålen kan åka rakt in i ryggen eller droppa ned framför stolen. Även stolens varierande höjd försvårar...

  • Hassan Achmed

    d har blivit så jag står upp även när ja skiter för att ja känner min tid viktig för mig och effektivitet före kvalitet och en av min slavfru kan torka om det spiller lite

  • justanotherman

    Oj. Förvånad att så många svarar sitter. Jag sitter hemma. Delvis för att jag ofta pissar och skiter samtidigt. Står gör jag om jag måste kissa på en allmän toalett där det bara finns pissoar eller utomhus när jag är t.ex ute i skogen.

  • Moralkonstapel

    Är en sån där lat jävel som gillar ha mobilen framme så sitter ner och gluttar på irrelevant skit medans jag är på toa, oavsett syftet till mitt toalettbesök.

  • Johan Ason

    Måste alltid stå på händer och pissa...eftersom mitt stånd inte går att vinkla ned

  • Ka11e

    Även om man träffar från stående så stänker det ju överallt..

    Sitter alltid eftersom jag har ansvar för att hålla rent kring toaletten

  • flemens

    Jag har senaste året börja pissa sittande, fast bara hemma. Jag vet inte hur det gick till. En dag började jag bara. Inbillar mig att det tömmer bättre.

  • Ddny

    Står jämt.
    Var till en "rövdoktor" pga hemorojder, han sa att toasittande är en oerhörd belastning på anus/hemorojder, så man ska gå på toa först när man verkligen måste, släppa ut och sen torka/lämna, då hemorojdoperationer sägs göra förbannat ont så försöker jag hålla min toasittande tid nere till ett minimum genom att ståpissa, och det är ändå jag som rengör toan och dess omgivning, både direkt vid behov efter mig eller andra eller minst på veckobasis.

  • AlphaMicke

    Jag sitter för det mesta. Men när jag har kvinnligt besök eller är hemma hos en kvinna så brukar jag stå för att få till det där rinnande "vattenfallsljudet". Det känns manligare helt enkelt. Det ska låta när en man går på toaletten. Men som sagt, i övrigt sitter jag både av bekvämliga och hygieniska skäl Glad

  • theotherone

    Står alltid. Sitter jag ner slår den ofta i porslinet och det gillar jag inte.

  • Volvonörden

    Står alltid. Mest pga känslan, gillar inte att sitta o pissa. Gillar nog när de låter och att det känns mer rätt att stå. Men visst om ja gör nr 2 så blir de väl att jag sitter  Men sällan så pissar jag faktiskt samtidigt, som om kroppen lärt sig. 

  • Xlr8
    justanotherman skrev 2018-01-23 13:32:18 följande:

    Oj. Förvånad att så många svarar sitter. Jag sitter hemma. Delvis för att jag ofta pissar och skiter samtidigt. Står gör jag om jag måste kissa på en allmän toalett där det bara finns pissoar eller utomhus när jag är t.ex ute i skogen.


    Hahahahah vem fan sitter och kissar i skogen?
    Fick en sån sjuk bild i huvudet 
  • 19Richie88

    Står alltid upp.. egentligen bara sitter om det är svajigt i knäna vid morgonpissen i så fall. alt. om det är riktigt sent på kvällen och jag bara enkelt är för trött.
    Annars strävar en mot att stå oftast!?

  • Farsanbalou

    Sitter. Av flera anledningar, men hygieniskt, bättre för urinblåsan, skönare då man kan sitta en stund på muggen. Ser liksom absolut ingen anledning att stå om man inte är ute på krogen och man inte vill sitta på en smutsig toalett. Annars finns bara fördelar. Men renlighet/hygieniskt är nog den största.

  • Nyponet01

    Vad roligt att läsa att många killar sitter och kissar!! 😊
    Hade lite tjafs med en föredetta pojkvän, som envisades att det inte skvätter någonting! Fast jag kunde peka ut bevis efteråt. Dessutom är han lång så då är det ju större risk att skvätta! Det är ju inte så att strålen är rak och fin hela vägen som ett rör 😄

    Och bra! att några av er visste att det faktiskt kan förebygga bekymmer med prostatan!!
    Ni som skiter i det, kan ju se framemot en ev skrapning av er prostata i framtiden och då förstår ni säkert att dom får in via urinröret! Jätte mysigt! eller?

    // kvinna

  • KimLinnefeldt

    Kvinnor skvätter också, fast få erkänner eller vet det. Men titta under sittringen, i framkant. Där hänger ofta gula droppar eller sitter intorkat urin. Det kan lukta illa.

    Kvinnor skvätter ofta framåt när de kissar. Svanka, tycker jag!

Svar på tråden Grabbar! Sitter eller står ni när ni pissar? Motivera gärna varför.