• Jess83

Flera Ma varför?

Hejsan.

Jag har en fråga till er som haft Ma.

Jag har precis konstaterat mitt andra Ma

Mitt första upptäktes i vecka 12+1 inget foster fanns blödde ut allt själv.

Mitt andra nu i vecka 9+1 fostret var stort som i vecka 7+3
    inga rörelser och inget hjärta konstaterat ma ska bli skrapad.

Ni som gått igenom flera Ma,har ni fått reda på varför det blir som det blir?

Vad var felet? Fick ni hjälp?
    När fick ni hjälp? Hur många Ma gick ni egenom innan?

*jag gör vad som helst för att allt ska gå bra och vill inget hellre än att få barn,varför blir det som det blir*

• Svar på tråden Flera Ma varför?
  • Brollie

Jag puffar lite för dig. Kanske finns fler personer som kan ge svar i Känsliga rummet? Fråga där om du inte får svar här.

• Jess83

har prövat där oxå men inte direkt många som svarar Kanske kommer Tack ändå

• ganesha

Hej
    Jag har haft tre MA innan denna graviditet, är ni i v 21 och allt ser fint ut.
    På de flesta ställen krävs det tre missfall för att få göra en utredning. Jag gjorde en och inga fel upptäcktes. Fick extra progesteron inför denna graviditet, om det är det som gjort att det gått bra vet jag inte. Men bäbisen sprattlar runt dår inne.
    Ge inte upp, det kommer gå. Prata med din läkare.
    Kram

• Jess83

Tack Jag ska prata med dom om det... och hoppas att jag kanske får hjälp till redan nästa graviditet..

• AstridEster

Hej BeaBea,

Jag har också haft två MA i rad....Jag har inte heller fått veta så mktom varför osv, men jag har ju lite saker som talar emot mig myom och "tjockare" blod men det ska inte vara kört för mig att få barn säger de utan läkarna pratar mkt om att det är otur att det blivit såhär och att missfall är såååå vanligt och att det är bara att försöka igen. Jag känner flera stycken som haft två missfall på raken men nu fått barn så det ska gå! Men visst känns det tufft. MA är ju så vidrigt eftersom man tror att graviditeten rullar på som den ska men istället är det dött därinne......

Vi får kämpa på

• Jess83

Astridester: Ja vi får kämpa på annars får vi väl be om hormonbehandlingar det har jhu funkat för dom flesta... Ska fråga läkarna om det idag ska dit om en timme blir kanske skrapad på en gång *nervös*

• Jesse

Beklagar..

Vi har haft 2 MA.. Min gyn säger att det är ganska vanligt. Ingen utredning görs förens efter tre ma/mf.. Det som också är så jobbigt är att det tar tid att bli gravid igen..

Håller tummarna för oss alla

• Jess83

Jesse tog ganska fort för oss att bli gravida sist bara 4försök...

Men jag tror det är olika vissa blir gravida direkt efter och vissa tar det tid för hoppas vi inte behöver vänta för länge lycka till till båda

• Jesse

Det tog 7 månader första gången, 13 månader andra gången och nu har det gått 9 månader och fortfarande inget *tycker lite synd om mig själv*

En dag ska vi gå med runda magar och mysa

• Jess83

Jesse snart så, ge inte upp Jag håller tummarna för er..

Har du blivigt skrapad? Jag ska snart till KK och är nervös...

• Jesse

Skam den som ger sig

Jag blev skrapad båda gångerna. Jag tycker att det är ganska skönt att bli det. Så vet man att allt är borta. Du behöver inte vara nervös, det går jätte bra. Du sover gott under tiden.

• Jess83

Har läst att vissa söver dom och vissa sprutar dom in bedövande medel i slidan på... aj aj då vill jag hellre bli sövd.

Hoppas på det

• Jess83

får jag ha din dikt på min sida?

• Jess83

Hejsan.

Jag var hos KK idag och ska tillbax på lördag/måndag o få tabletter som ska driva ut mitt Ma .

Någon som har erfarenhet av detta??

Hade hoppats på att få bli skrapad men dom tyckte detta var bättre och säkrare.

Hatar att blöda blödde ut mitt förra Ma av mig själv,det tog över en månad och gjorde Väldigt ont!

Kramar

• Sommaren22juni1979
    Mitt första mf kändes annerlunda än detta jag fick nu..
    Jag blödde mycket mer o kraftigare förra gången .. nu går de o kommer småflytningar med blod i.. skumt ..
    ska ringa o höra med mödra ..
    Jag har gått sammanlagt 20 veckor tillsammans på två graviditeter ..  det känns som man blivit snuvad på sina barn..
    Nu har jag två helt underbara barn sen tidigare .. men min make önskar sig en liten kopia av oss två..
    Barnen vill ha syskon ..
    o jag vill ha en liten till..
    *längtar* tills nästa gång.. men visst man känner sig olustig och rädsla... men jag har bestämt mig tillsammans med min make att försöka en gång till .. tredje gången gillt..
    kram på er alla .. vi ska väl få bli mammor igen eller va säger ni ?
    Julia Leo Ludvig .. mina tre hjältar
  • Jesse

Bea - Jag vet inte hur det funkar med tabletterna men det går säkert bra. Du kan kanske få lite ont..

Självklart får du kopiera dikten, kan tyvärr inte ta åt mig äran för den. Inte jag som skrivit den.

• hhhu

Hej Bea,

Jag har oxså haft missfall i v13 men barnet dog i magen runt v 8.
    Jag var jätteledsen, tyckte jag hur ensam som helst.
    Det visar sig att det är ju så vanligt, om man vill trösta sig med ett svar så är det ju människans egna rening system för fortplantning..nåt var fel! Det ger mig tröst och förståelse när jag tänker på hur många barn som haft ett jobbigt liv med div sjukdommar och svåra handikapp..

Din tur kommer snart, vi kämpar vidare!

• Ciiaa

Hej

Jag själv har aldrig drabbas av missfall. Men en som jag känner har fått missfall på missfall så dom har tagit och kollat upp henne så det vissar att hon får blodproppar i livmodern som stöter ut embryonen hon kan gå upp till v 9 innan det faller bort.
    Har hänt henne minst 4 gånger sen jag pratatde med henne sist...

Be dom kolla uppp er som får upprepande missfall....

Lycka till!

Svar på tråden Flera Ma varför?