Inlägg från: LinaP |Visa alla inlägg
  • LinaP

Råttor på gården!!!

Jag har precis flyttat till min nya lägenhet i Malmö. I natt stod jag vid fönstret och såg plötsligt 5-6 råttor ute på gården! Skrikandes Och nu precis kom jag och Tilda hem efter en kvällspromenad och träffade en kille på gården som berättade att han hade haft en råtta springandes kring benen när han parkerade sin cykel precis... Fy fan, jag kommer inte att kunna sova i natt heller! Jag bor på tredje våningen, men har ett tak precis utanför fönstret, där de enligt killen har setts springa också. USCH!!!!

Okej, alla vet att det finns råttor i innerstaden, men det brukar handla om kloakerna och så... Inte på innergården! Tydligen håller folk på och matar fåglarna hela tiden så de dras väl hit på grund av det.

Imorgon bitti är det jag som ringer till fastighetsskötaren och skäller, vill inte ha råttor till grannar!!! (även om jag faktiskt har funderat på att skaffa tamråttor )

• Svar på tråden Råttor på gården!!!
  • LinaP

Mammatillfem: Ja, precis. De var ganska små, inte sådana rackare man läser om men det kvittar ju. Det ligger två förskolor här på gården, känns riktigt obehagligt att barnen kanske leker i gräset där råttorna bajsar...

Vasen: Jo, jag tror det är väldigt mycket råttor i Malmö. Har läst en artikel någon gång om att de har problem med att få bort dem. När jag tänker efter har jag inte heller sett råttor tidigare. Jo, tamråttor men de är bara söta.

Svar på tråden Råttor på gården!!!