• LinaP

    Råttor på gården!!!

    Jag har precis flyttat till min nya lägenhet i Malmö. I natt stod jag vid fönstret och såg plötsligt 5-6 råttor ute på gården! Skrikandes Och nu precis kom jag och Tilda hem efter en kvällspromenad och träffade en kille på gården som berättade att han hade haft en råtta springandes kring benen när han parkerade sin cykel precis... Fy fan, jag kommer inte att kunna sova i natt heller! Jag bor på tredje våningen, men har ett tak precis utanför fönstret, där de enligt killen har setts springa också. USCH!!!!

    Okej, alla vet att det finns råttor i innerstaden, men det brukar handla om kloakerna och så... Inte på innergården! Tydligen håller folk på och matar fåglarna hela tiden så de dras väl hit på grund av det.

    Imorgon bitti är det jag som ringer till fastighetsskötaren och skäller, vill inte ha råttor till grannar!!! (även om jag faktiskt har funderat på att skaffa tamråttor )

  • Svar på tråden Råttor på gården!!!
  • Mammatillfem

    Huuuu...livrädd för råttor!!!! Farliga om de är stora,och fulla av sjukdomar och bakterier...ush...fråga hyresvärden vad ni ska göra.

  • Vasen

    Finns massor med råttor här i Malmö. Ser dem varje dag när jag är ute och promenerar med barnvagnen. De kutar också omkring bland buskarna runt lekplaten där vi ofta är. Jag tror att det är ovanligt mycket råttor i år dock har sett råttgift behållare lite varstans under våren.

    Hade aldrig sett en råtta annat än döda i råttfällor innan jag flyttade till Malmö, jag vet inte om det är ovanligt många här eller om de bara är ovanligt orädda av sig.

  • LinaP

    Mammatillfem: Ja, precis. De var ganska små, inte sådana rackare man läser om men det kvittar ju. Det ligger två förskolor här på gården, känns riktigt obehagligt att barnen kanske leker i gräset där råttorna bajsar...

    Vasen: Jo, jag tror det är väldigt mycket råttor i Malmö. Har läst en artikel någon gång om att de har problem med att få bort dem. När jag tänker efter har jag inte heller sett råttor tidigare. Jo, tamråttor men de är bara söta.

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (E)
    Ugglan78 skrev 2024-06-07 19:50:28 följande:

    Tipsa fastighetskötaren om att anlita en råtthund som snabbt och giftfritt tar hand om problemet www.ratthund.se/


    Alltid skönt när företagen annonserar på detta sättet och man lätt kan googla fram det senare dvs faktiskt inte sponsra sådan skitOskyldig
  • Anonym (Malmoe)

    Jag har bott i flera större städer men aldrig sett så mycket och så stora råttor som i Malmö. Det är bara att vänja sig. Men har du tur äter de ännu större måsarna upp några av dem...

  • Anonym (Va)

    Det är väl rätt standard.
    Speciellt runt avfall/sophantering m.m.

  • Anonym (Z)

    Aldrig sett en vild råtta ute

Svar på tråden Råttor på gården!!!