• Sara Jane

"Kära ägg..."

Jag tycker det verkar vettigt att skriva, men som Venus säger så behöver du väl kanske inte nödvändigtvis göra det nu.

I det flesta fall tror jag inte att barnet eller föräldrarna har ngn nytta eller ngt behov av informationen. MEN man vet ju aldrig i förväg vad en människa kommer att ha för behov. För vissa kan det nog bli väldigt viktigt att få reda på ngt om sin biologiska bakgrund och det är väl fär de som man skriver.

Så även om risken är liten att det blir viktigt för de så kan det ju vara oerhört betydelsefullt för någon.

Svårt att svara på vad man ska skriva men jag skulle nog skriva om utseende och möjligvis lite personlighetsdrag, sådant som man tror är biologiskt betingat, sådant som du själv ärvt typ.

Lycka till!!
    Sarajane

• Sara Jane

. . typ hårfärg, längd, ngt utmärkande för dig och din släkt kanske som stora fötter el speciellt skratt eller vad vet jag . .

Sen är det väl frågan varför man donerade man ska besvara också.

Olika saker är ju relevant för olika personer och tanken är väl att om man har några frågor så kanske det är skönt att få de besvarade.

Någon kankse är nyfiken på sin äggdonators situation när den tog beslutet att donera, det är ju också det enda du kan svara på eftersom du inte vet ngt om framtiden

Jag tror att det är svårt att klura ut vad som är relevant info för ngn. Men om du tänker på ev. frågor olika människor kan tänkas ha o besvara kort på de.

. .ja knepigt, fast inte så svårt ändå kanske?

Svar på tråden "Kära ägg..."