Inlägg från: Minimalla |Visa alla inlägg
  • Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Lycra, vi bor hos Lundbergs, tycker de är jättebra att ha att göra med

• Minimalla

Tack allihop, det var mysigt som vanligt. Guldkorn är det verkligen

Har kollat med J nu och den 10 funkar fint för mig, jag lääängtar efter att sitta i solen med ett kallt glas vitt vin... sådär så det blir imma och lite fuktigt på glaset...

• Minimalla

Mamma Fia, hoppas du snart mår bättre. Givetvis får du gärna följa med ut och dricka cola eller annat smarrigt.

• Minimalla

Vad bra 1malle . Hoppas ni mår bättre idag.

Vi var på BVC igår och smygvägdes. Stella närmar sig 9 kg... hon vägde 8850 g. Frågade sköterskan lite nervöst om det är ok att hon ammar lika ofta fast hon äter gröt. Fick bara beröm för vikten och hon sa att det inte var någon fara, så jag får väl försöka lita på det för Stella gillar ju sin gröt .

• Minimalla

Onsdag kl 13... jag och Stella kommer så klart och säger hejdå till Matilda och Ester .

• Minimalla

Jag vill också ha vinter... eller åtminstone höst. Är pisstrött på värmen nu. Men det blir ju mysigt med Färjargården imorgon, törs man hoppas på lite moln? Jag har fått soleksem, inte alls kul .
    Självklart ses vi imorgon Matilda! Stella är redan jätteledsen för att ni flyttar...

• Minimalla
    Tingan, så där har Stella också gjort vissa perioder när hon var mindre. Precis som alla andra skrivit tror jag det beror på att mjölken kommer för fort/för långsamt eller att de bara vill snutta för tröst så kommer det mat (då kan man testa att ge napp istället). Man får helt enkelt prova sig fram. I vårt fall har det funkat bra att ligga ner och amma då mjölken kommer lite långsammare då. Om det är så att mjölken kommer för långsamt kan man prova att mjölka ur lite för hand för att få igång utdrivningsreflexen ordentligt innan man börjar amma.

CG, grattis till er lilla kille. Ser fram emot att få träffa det lilla underverket när ni hunnit landa i vardagen. Ha det gott!

Kissekattmamman, grattis till förlovningen!

Oj vad mycket klockan är... Färjargården here we come!
  • Minimalla

Tack för idag!

klart vi lyssnar 1malle, nästa gång kanske det är vår tur att ösa ur oss - det måste man få göra... så man inte spricker . Kram!

• Minimalla

Stackars lilla Ester . Hoppas ni får hjälp med ert lilla gryn, inte roligt att hon är så sjuk mitt i flytten och allt. Stor kram från mig & Stella

Tindrande, Stella gillar också att suga på tummen, men hon föredrar nappen som tröst och när hon ska sova. Hoppas eran snutta inte vänjer sig allför mycket vid tummen, den är ju lite svår att gömma när det är dags att sluta. Känner en tjej som sög på tummen tills hon var 14, inte lika gulligt

• Minimalla

Matilda: nej, det verkar inte hända något. Man ser två små vita prickar i underkäken, men så har det varit en månad nu. Det gör inte så mycket att det dröjer, är inte sugen på vassa tänder på tutten, aj aj aj .

• Minimalla

Vi fikar gärna på måndag eller tisdag. På onsdag åker vi till Stockholm på semester.

Usch jag får ångest av allt dagisprat. Vet inte alls hur vi ska göra. Stella börjar antagligen på dagis i april. *åååååååångest* Problemet är om vi ska flytta... Ska vi söka dagis nära där vi bor nu även fast vi är sugna på att flytta... vet ju inte var vi kommer bo framöver. Vill ju inte att hon ska behöva byta dagis, det är nog så omtumlande att börja på ett ställe, ska hon sen slitas därifrån också blir det väl kaos...
    Kanske jag skulle satsa på att bli dagmamma istället... nån som söker barnomsorg?

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7