Inlägg från: 1malle |Visa alla inlägg
  • 1malle

Norrköpingstråden del 7

Tingan...
    luft är det bästa mot känsliga bröstvårtor...
    Jättelätt att man blir torr o narig o kan få sår när man ammar.
    Att smörja in själva vårtan med lite bröstmjölk o sen lufta är toppen.
    Jag läckte oxå massor på nätterna, i sängen la jag plastad frotté så blev inte madrassen våt...Finns att köpa i meter vara på Jysk...
    I början sov jag med bh o ilägg, men sen när brösten vant sig vid Olas mat tider så kunde jag sova utan... de läckte då bara om han sov över lite.....
    Du ska se att du snart får kläm på detta....och under tiden finns vi här om du behöver fråga os...
    Amnings akuten..

• 1malle

Idag har jag gjort storkok mat till Ola...
    Kokade kyckling filé med lite lagerblad.
    Sen kokade jag 3 färsk potatisar, 3 morötter, 1 palsternacka och ca 1/4 dl gröna ärtor...
    Allt mixade jag sen ihop o hällde på lite smör o persilja...
    Fick totalt 8 burkar av detta...AP BILLIGT!!!
    Så nu har Ola söndags middan klar...

Vidare kan jag berättaatt Ola idag har fått syn på nått väldigt spännande o skojigt...
    Har lekt med sina fötter!!!
    Och kittlig som han är så har han skrattat hjärtligt varje gång han ska greppa tårna
    Kan ligga o tittap på honom hur länge som helst... Händer grejer i utveklingen hela tiden...
    Nu i kväll på skötbordet låg han o nickade... flera nickningar i taget, sen log han o började om
    Sååå söt!
    Så nu kommer jag köra med " Är du mammas kille?" ( Ola nickar )

• 1malle

Mar1lyn....
    Finns massa fina sjöar uppe i kolmården. En toppen sjö ligger vid Strömsfors o heter Böksjö...
    Åk då mor krokek...Sen har du Mårängen ute i skärblacka...

• 1malle

MG o Kenzie...
    Jag fick tips idag av en kompis med hund att i Sörsjön kan man bada med hund på kvällstid... Och även i sjön Skiren uppe i Stavsjö...

• 1malle

MG...
    Skulle avråda från Ensjön...
    Den ligger i Vrinnevi o Vrinnevi är ett natur reservat...

Ang Avskedsfika för Matilda o Ester...
    jag o Ola vill...
    Kan dock inte torsdag eller fredag...

• 1malle

Matilda.. Onsdag kl 13 är toppen, ska höra om Ola vill hänga med

Kaya...
    Radhusen nere på Hjalmar Lundgrens gata o Matilda Jungsteds gata är ljusa o fina, har visserligen fönster åt bara två håll men det har väl i stort sett en lägenhet oxå va, om man inte bor på en gavel....
    Vi bor uppe på Wilhelm Wibergs gata o vår lägenhet är lite mörk, sutteräng, men det tycker vi bara är mysigt o nu på sommaren... SVALT o skönt. Men det beror på vilken typ av radhus man vill ha för på Wilhelm Wibergs o Karl Wards finns två olika planlösningar...

• 1malle

lycra...
    vi bor hos hyresbostäder, 5rok 124kvm o betalar, inkl allt 7290:-
    Då ingår tvättmaskin, garage, kabeltv, hyresgästföreningen....

• 1malle

lycra... allt e redan inräknat i vpår hyra, vi bytte bostad i februari i år o fick rätt hyra direkt...

• 1malle

...annars brukaret stå Rh- tillägg eller Rh- avdrag....

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7