Inlägg från: 1malle |Visa alla inlägg
  • 1malle

Norrköpingstråden del 7

Joooo, klart vi lästeom lille Alvin..*ehhh...LILLE????*
    Såg er även i nt i lördags..
    Men du... Alvin e väl himla lik far sin va??

Ha det gott o var rädda om er i värmen/ Malin o Ola

• 1malle

Tindrande:

Har en hel drös med yngre syskon själv, vara av i alal fal två av dmo lever p ånudlar i slutet av månaden, eller kommer till syrran o äter (snyltar)
    Skitungar e nog ett passande smeknamn lite då o då...
    SNÄLLT AV ER ATT KÖPA LITE MAT!!!

Igår kväll åkte jag, Anders o Ola ner till söderköping för att bara få mysa o äta lite(???) glass...
    Varit lite mycket ett tag nu o detta var verkligen vad vi behövde..
    Köptedå en MEGA glass som kostade över 100:- och som jag givetvis inte orkade mumsa i mig, men ingen kan klandra mig för att jag försökte Såååååååå gooood!
    Efter glass o kaffe så promenerade vi lite i den urmysigastaden Sörping, o sen när vi skulle åka hem så tog vi vägen över V.Husby....precis lagom när solen gick ner stannade vi till vid en rastplats för Ola tappade nappen in under sätet..
    På rastplatsen blev vi stående o såg solen sänka sig ner bakom skogen...
    Sååå fint....O eftersom man då fortfarande är lite bombad med hormoner så kom ju då givetvis ett par tårar...
    Faan så känslig man e!
    Anders bara stog o höll om mig o log, det dära leendet som jag älskar så dant...
    Ett perfekt slut på en underbar kväll
    behövdes verkligen...

• 1malle

Kaya...
    De radhus på GCgata har inte fönster vid matplatsen om de inte gjort det själva...
    Men för övrigt är just de radhusen toppen fina, med en liten garderob/klädkammare innanför ett avsovrummen, denna garderob har ett stort fönster o kan därmed inredas till data/kontor/syrum/gästrum etc...
    GCgata är de äldsta området i klockaretorpet o är i behov av lite "uppfräschning", både inomhus o ute på gårdarna.
    När det gäller just klockjaretorpet så rekomenderar jag Karl Wardsgata, Wilhelm Wibergsgata ( ej höghusen) Matilda Jungstedtsgata, Hjalmar Lundgrensgata, Frans Blomsgata...
    De håller även på just nu o förbättrer utemiljön på Albert Engströmsgata så där blir det jättefint.
    Gårdarna som ligger på Emil Hedeliusgata är lite "plottriga", husen ligger så tätt där så man har inte mycket til ltomt att vistas på... Men det är ju en smaksak...

Hoppas jag kunnat bringa lite klarhet...

• 1malle

NANNY OGG...

GRATIS
    Som vi har väntat...
    Hoppas allt gått bra o att ni mår bra, både du o lilla Lea...
    Väntar med spänning på att få se lilltösen...
    Kram o än en gång Grattis!!

• 1malle

Jag går uppe på Linden... på KLIPPOTEKET, har ingen spec frissa där utan går oftast på drop-in...

Det är ju lite dyrare att gå till de som ligger inne i city men mitt svinto hår behöver det o dessutom går jag inte så värst ofta till frissan (pga bebishår som ine växer eller slits så mycket)

• 1malle

På klippoteket betalar jag 360;- för en vanlig klippning...
    DYRT, mmmm jag vet, men värt varenda öre...

Idag har min stora son (Jonte) kommit hem, det första han gör när han kommer hem är att gå till Ola lyfta upp honom o pussa på honom o säga att han saknat honom... Varit borta i 2 dagar.
    Och Olager honom ett MEGA smajl tillbaka... De e såååå söta mina grabbar...
    Har lagt in lite foton på barnen i gallerit... både på brorsan o på syrrorna...

• 1malle

Nope, vet inte vem han e... men sett bild ju... i ditt galleri o i NT...
    Jag menar ju då lik till utseendet... men så är det väl, vi mammor som har söner får ju allt som oftast finna oss i att våra gryn blir lika pappa o inte mamma...
    Japp, Jonte e mammas kille, tonåring till trots så är han mammas lillplutt Och han e så himla go med sin lillebror...

• 1malle

Matilda....
    Dåligt väder???? Nae Ola har beställt sol o ca 22grader ju

Reservplan... Kan ju va bra...men peters e ju stängt va?
    Har någon nån idé/ förslag???????

• 1malle

Bara måste berätta att Olas farfar var här i dag o lämnade 4KG blåbär som Ola ska ha om magen trilskas...

Snäll farfar va?
    Så nu står faktiskt Olas stora storasyster o gör en blåbärs paj som vi ska mumsa på till "allsång på skansen" i kväll, LORDI ska ju va mä...
    Och när pajen e klar så ska vi ta en sväng upp till Vrinnevi, Anders o de stora barnen ska springa ½ milen o Ola o jag väntar vid golfen, sen ska vi spela... förloraren ska fixa frukost åt oss alla i morron...

Ha det bra .... det ska vi!

• 1malle

Hur många blir vi (hur många barnvagnar)?
    Tänkte mer på om vi fick plats under taket på Färgaregården????

Serveringen uppe i elipsen( spiralen) har ju inte borden så att vi får plats så många tillsammans, dessutom så är det väl knölfullt om det skulle bli regn, då trängs väl alla där....

Ska ju helt även finnas tillgång till barnstolar o skötrum....
    Hmmm... VAR finns sånna ställen... *älskar färgaregården*

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7