Inlägg från: 1malle |Visa alla inlägg
  • 1malle

Norrköpingstråden del 7

Mmm.. har hört att det är bra om man får behålla vätska, men jag får inte behålla nått ju....
    Ammar väl på så länge det går...
    Klarade jag pärsen under tiden jag hade ögondropparna o inte kunde amma så ska vi väl fixa lite baskilusker i magen oxå... eller hur Ola ? ... *Ola nickar *

• 1malle

Nu e han ju då inte så pigg så jag tror han oxå fått sig en släng, men vi ska till bvc i morgon...
    Nae magsjuka i sommarvärmen e ingen hitt!
    Precis kallsvettig o matt o att ligga o vila e en klibbig varm historia för sig....Men som tur e så går det ju över men innan dess så måste man ju ner på botten o vända...
    Eller som min stora son skämtsam upplyser mig om... "morsan, du vet att det e Ulrik du snackar med i stora telefonen va?"
    Skojig kille!!!!

• 1malle

Nu e Ola uppe över 7kg han oxå
    7070 väger han... liten men naggande go!!!

• 1malle

Minimalla...
    Stella är jättefin... inget att nojja sig över om hon lagt på sig lite... det springer hon säkerligen av sig lite senare....

Ola följer sin egen kurva, den nedre o i underkanten på den... har så gjort hela tiden....

Nae inte mår jag särskillt bättre inte, börjat med vätskeersättning på inrådan av bvc eftersom jag ammar o inte tycker jag får behålla nån vätska alls själv.
    Bara bra att amma, Ola får i sig antikroppar...

• 1malle

CG...
    Jo men visst låter det som du snart har en liten bebbe o snusa på

Det onda kommer ju med all sannolikhet att tillta... hua... men det fixar du, tjejen!!!

Håller tummar o kniper tår för att du ska få en så lindrig, snabb o fin förlossning som möjligt...
    Väntar med spänning.......................
    Kram o Lycka till!!!

Matilda....
    Fränt! Hehe....Olas väg

Ha det så skoj på Liseberg...

Här mås det lite bättre i dag, har hittills fått behålla vad jag fick i mig vid 11-snåret...
    Ola sov ffrån 18-22 i går... var då vaken i ca 1 timme o sov sen till 02, åt o somnade om, vaknade o åt kl 07, somnade om o vaknade kl 10....
    Märks att han inte heller mår så bra o dessutom fick han ju sprutan igår.... STACKARN...

Från i går kommer vi nu att ha Anders lilla tjej boende hos oss varannan vecka...
    Kommer bli tufft då det e lite jobb med henne, men en enad front är en stark front, eller hur!???
    Idag ska vi troligtvis ut till antingen MON eller TYRISLÖT o fiska, har med matsäck o extra kläder, man vet ju aldrig hur vädret är ute i skärgårn...
    Ska bli skönt att få andas in lite frisk luft...
    Men jag vill INTE ha nån fisk med mig hem, tycker om fisk men då ska den köpas rensad o filéad

Ha det bäst alla!!!

• 1malle

Tingan...
    Mc Donalds skötrum e bra, rena o fräscha för det mesta. Åby konditori vid Söder tull är lugnt både att amma på o så har de ett bra skötrum( toa)
    Men jag e ju sån att mig spelar det mindre roll, vill Ola ha så får han oavsett vart vi är... släpper bröna fria lite här o lite där..
    peters nere på Trädgårdsgatan har en lugn o mysig o barnvänlig atmosfär... lekrum för större barn o skötrum...

TINDRANDE....
    Vi var på Skara när Jonte var 7år, jag tyckte då att han var lite liten....
    Barna ska vara minst 1 meter för att få åka, gäller både karusell o vissa vatten rutchkanor...
    Och som Unsan sa, betala för dom det får man allt....

• 1malle

TINGAN...
    Joo de läcker nog hea tiden, ibland mer o ibland mindre...
    Men det avtar, det formligen sprutade ju ibörjan, men nu kan jag amma utan ilägg men jag får torka lite ibland...

• 1malle

Tingan...
    Vi har parasoll på vagnen men ställer den oftast i skuggan ändå.

Närdet gäller läckande bröst o dusch... testa att trycka ut lite innan duschen, varmt vatten i sig stimulerar så det rinner till...
    Jag använde amningskupor (ilägg) för att slippa mjölkfläckar på kläderna. Än i dag har jag dom om jag ska amma ute, vill inte sitta bland folk o torka av bröstet som läcker när jag ammar det andra
    Du ska se att du snart får kläm på detta med amning...

NAN finns på Willys i Hageby... o säkerligen i fler affärer oxå...

• 1malle

MG
    Låter härligt...
    Vi hade ju då tänkt åka o bada i morgon, men det är andra försöket o även andra gången som 9åringen inte fixar tillsägelser utan att riva upp himel o jord, så vi kände att "nae för att hitta på nått skoj när hon betér sig så illa" så vi stannar hemma istället. Taskiga vi är va?

Kan man inte komma in kl 19 när pappa ropar att kvällsmaten är klar, utan istället kommer in kl 20.20.... o undrar varför inte hennes kvällsmat står kvar.....(???)
    Jaaa... då kan man heller inte vara ute så länge, frihet under ansvar är vad vi vill ge henne, men uppenbarligen är hon inte mogen alls för att ta lite ansvar...
    Och då blir det inget bad, få se hur hon fixar det en tredje gång......
    Kanske fel men vi jobbar frenetiskt med henne o ibland blir det bara för mycket o då måste vi begränsa lite... annars kör hon över både oss o sina syskon...

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7