Norrköpingstråden del 7
Då säger vi det...
Sol, lagom varmt o med toppensällskap vid Färgaregården...
Då säger vi det...
Sol, lagom varmt o med toppensällskap vid Färgaregården...
Jag säger som så här..
Regnar det i morron så stannar vi hemma...
...men om ni andra i så fall är fika sugna så kan ni alltid titta förbi här....Men åter igen...sol sol sol, vill vi ha!!!
Åhhh.... sol sol sol, älskade sol..
Tur det för jag sa lite för mycket igår(om fika här vid regn...) Anders har fullt upp hemma å det vore inte skoj för kraken med massa folk...
.... men nu löste ju det sig...
Kanske oxå komemr lite sent, men den som väntar på nått gott...hehe...MOROTSKAKA.... Mmmmmmm
MG...
Kenzie o jag ska ta spårvagnen.../bussen...
Att promenera tar nog ca 20-30 min om man traskar på bra..
Vi brukar nog gå på 40 min när vi har sällskap för då tjattrar vi så dant
Om du följer spårvägen hela tiden tills du komme till Ebersteinska skolan, så ligger färgaregården på din vänstra sida, ner mot strömmen. Det är bra skyltat...
Hopaps vi ses o kram till Sebbe...
Lycra...
Vi har bott hos Ståhls o nu bor vi hos Hyresbostäder...
Har varken bu eller bä att säga om övriga hyresvärdar..
Men föredrar Hyresbostäder, även om de inte är vad de en gång varit när det gäller service...
På Ståhls jobbade en kärring som alltid var så sur, men hon var nära döden då o det är länge sen så hon är nog knappast kvar
Tack alla GULLIGA mammor med bebisar ... och stora tjejerna Tilda o Ella för en super mysig stund på fikat idag...
Litet guldkorn i tillvaron, det är vad våra fika träffar är....
Vi har barnen hela den veckan, sista på lovet...
Men för att det ska passa mig bra med en utekväll så kanske vi ska kolla i oktober- november
Naevars... men för min del är det ganska körigt..
Anders ska ju börja jobba kvällar o gör då 3-4 i veckan... så helgerna kommer bli heliga eftersom vi har barnen varannan o mitt i veckorna komer jag nog vara död ... eller nästintill...
Men gå ut ni o roa er, ni ungdomar... o berätta alla detaljer för mig sen...
Hej alla...
Här e det pest o pina...
Både jag o Ola är magsjuka...
Vet inte om jag ätit nått galet men Ola verkar ha kramper i magen, han spänner sig o skriker o fiser som attans ( är inte hård i magen ialla fall) Övriga här hemma har rymt fältet o e ute o fiskar..
Hoppas de INTE får fisk.... klarar nog inte lukten nu... himla känslig... uscha!!!!
Ligger i sängen o kollar tv o bara myser o snackar med Ola... eller snackar o snackar... tröstar kan man ju mer kalla det.
Kraken, han verkligen lider..
Ska till bvc i morgon men det återstår ju att se om det blir spruta eller inte.....
Matilda86
Kan det vara värmen (rötmånad)?
Undrar om det funkar att jag ammar om jag e paj i magen, om det e därför Ola e grinig o verkar ha magont?
Någon som vet om det e farligt eller smittsamt att amma när man e magsjuk?
Är ju lite så att jag inte får behålla maten o har jag då så mycket näring att ge Ola?
Kanske bör ge lite tillägg?
Någon som vet?