Norrköpingstråden del 7
Oj vilka idioter!
Tur att du är sån stark mamma som orkar stå upp för din son! Hoppas dom får så det svider rejält!!!
Vad tråkigt att han har blivit svagare på den armen. Måste ha varit väldigt otäckt för honom.
Oj vilka idioter!
Tur att du är sån stark mamma som orkar stå upp för din son! Hoppas dom får så det svider rejält!!!
Vad tråkigt att han har blivit svagare på den armen. Måste ha varit väldigt otäckt för honom.
Jag har faktist inte heller ätit suschi nån gång. Är jätte nyfiken på att prova
Men den här månaden måste vi snåla med pengar så jag följer inte med o äter, men nästa gång kanske (om ni tänkt göra det fler ggr?)!
Jag äter gärna både suschi o glass, men som sagt, måste se hur ekonomin ser ut nästa månad innan jag säger nåt definitivt
Hmmm... här får vi se om 1) vi orkar hålla oss vakna för att kunna se eurovision 2) Sebbe inte får magknip igen o skriker i 3 timmar...
Men annars hade vi tänkt titta!
Men som sagt, Sebbe har haft ordentligt med magknip de senaste 4 kvällarna. Han har gallskrikigt så att han blivit alldeles svettig så det bara rinner om honom Jag tycker så synd om min lilla baby. Vi försöker precis allt känns det som, men inget lindrar för honom. Han får också 20 droppar minifom innan varje måltid.
Rent genrellt tycker jag han verkar få ont när han ska prutta o bajsa. Han kan ligga i lugn o ro o halvsova för att nästa sekund bli jätte ledsen o en liten stund senare pruttar det i blöjan. När han pruttat klart o det gått en liten stund så verkar han bli lugn igen. Undra varför det blir så?
Vi tappade upp ett bad igår i hans badbalja o då blev han lite lugn, men han verkar spänna sig, trots att han gilalr att bada. Men blir det skrik ikväll igen så tänker jag tappa upp i badkaret o själv krypa ner med honom, då kanske han kan slappna av lite mer. Problemet var bara när vi tog upp honom så blev han ledsen igen. Men sitter jag med i badet så kan jag fylla p åvarmvatten o hålla i honom utan att få kramp i armarna.
Nån värmekudde har vi inte provat, den är nedpackad nånstans o jag har ingen aning om vart. Sen när han har börjat gråta så har man glömt det då man är så fokuserad på att trösta honom.
Nej, jag ammar inte. Vi har gett honom Sempers, men igår var vi o köpte Nestlé o har gjort en ganska snabb övergång just för jag hoppas det ska lätta lite. Vi får se ikväll om det ger resultat. Peppar peppar så har han ännu inte börjat gråta. Han sover just nu på sambons mage
Kan även Sempers göra så babyns pruttar blir "hårda"?
Tack för era tips!
Visst ja, glömde berätta en glad nyhet iaf:
Vi ska flytta!
Vårt kontrakt för denna lägenhet går inte ut förrns den 1 aug, o vi vill inte ha dubbla hyror, men så fick vi veta att vi får flytta in på det nya stället redan 1 juni o bo gratis där i 2 mån!!! Nu gäller det bara att få ork o energi (o tid!) att packa! Men det är så skönt att vi har ca 2 mån på oss. Men har vi tur så får vi lägenheten uthyrd redan till den 1 juli o kan då bo helt gratis i en mån.
Ni vet ingen som vill hyra en 3:a i Oxelbergen?
Tack för ännu flera svar!
Igår gick det faktist riktigt bra. Inge gnäll alls!
Jag hoppas det håller i sig så Sebbe slipper magvärk. Men jag ska skriva upp alal tipsen så vi har en lapp om det kommer igen.
Ang ESC så kan jag bara säga: Hyvää Soumi!!! Egentligen kan jag tycka att deras utstyrsel inte passar in på detta evenemang men å andra sidan så är det kul när nån rör om i grytan lite. Det är ju faktist ingen schlager-tävling, utan sång-tävling så varför skulle dom inte kunna vara med, egentligen
Matilda86: jag tror inte det är nån större fara med att ha henne på magen. Sebbe sover gärna på mage, men bara om han ligger på min el sambons bröst o han sov faktist i 6 tim en natt när han sov på min mage, jag låg vaken då jag inte vågade somna pga allt man hört kring mag-sovandet. Men som Kenzie föreslog så köp ett alarm.
Kenzie: Jepp! Massa fika! Skönt att kunna få njuta av sommaren i en trädgård (liten sådan, men ändå ). Och vi kommer att kunna grilla!!
Visst ja, nån här som vill handla på MIO el RumInteriör för 5000:- men bara betala 4000 ??
Saken är den att HN har en drive, flyttar man in till Klockaretorpet så får man 5000:- att handla för på MIO el RumInteriör. Vi har inget behov av att köpa något därifrån, utan handlar hellre på IKEA el Jysk el likn så då tänkte vi att vi kan försöka sälja det här, men för att nån annan också ska tjäna på det så kan dom handla för 5000:- men bara betala 4000:-, så visst vi förlorar en tusenlapp, men vi får å andra sidan 4000. Nån som hänger med?
Iaf så tror jag att det går till så här: Man handlar möblerna, skriver på nåt papper på Mio resp Ruminterör o dessa skickar sedan fakturan till HN. Så vi måste vara med när möblerna inhandlas o ni ger oss pengarna. Men det går ju att diskutera mer ingående sen också när vi vet mer exakt hur det går tillväga.
Skönt att det gick bra med sprutan. Är själv nervös inför när det är dax för Sebbe att få sin...
Jag är livrädd själv (spydde o svimmade när de skulle ta blodprov på mig ) o jag vill inte ens tänka tanken på att de ska sticka i min lilla son...
Som tur är så kommer sambon följa med så jag slipper vara själv
Kenzie: Jepp! Räkna med oss, blir ju flytt nästa helg (3-4 juni), men vi kommer nog ha en del att göra precis i början, men sen fikar vi hemskt gärna!
Skoj att han klarade teorin! Hoppas det går bra med uppkörningen också. Förstår att det måste vara jätet jobbigt att vara utan bil...
1malle: Fy vad tråkigt!!! Vad ledsen jag blir för eran skull. Ni kan inte få tag på dom som köpte datorn då o göra så som Hella77 föreslog? Jag hoppas verkligen ni får tillbaka dom på nåt sätt! Fanns inga ni lagt ut på nätet då som ni kan spara hem?
Grattis Badprinsessan!!! Hoppas verkligen allt går vägen nu! Vad roligt för er!