• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Minimalla

Kl 13 låter bra. Har hört rykten om att det ska bli fint väder nästa vecka så vi kan ju hoppas på Färgargården kanske...

Tänkte att jag och Stella ska försöka komma iväg på mammabarngympan på Friskis på tisdag, men det börjar redan kl 10 så får väl se om vi klarar komma i tid... är ju så skönt med sovmorgon .

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • concordia

Fika på Tisdag kl 13.00 låter bra hoppas på fint väder då! Skrattande

• KisseKattmamman

Tisdag är bokad då...

- Håll tummarna för att det är sol å uppehåll på 1 Maj - för då ska vi ut å åka Cadillac!!!!

• badprinsessan

Åååå vad roligt, ska du åka karavanen???

Personligen jobbar jag hela helgen t.o.m. 1 maj!!!!

• Matilda86

ska vi hoppas på färgagården?? Tar vi peters annars??

• KisseKattmamman

Badprinsessan - Ja om vädret tillåter!!

Bilen är Nylackad å nybesiktigad... Tyvärr så har vi inte hunnit å sätta på en ny cab till bilen... så det blir så blött i den om det regnar! Det är STOOOORA hål i den nuvarande... men sen blir den tipp topp som ny när vi fixat den nya!!!

Fyyyaa på chefen som inte låter sessan va ledig! FyyyySan!!!

• M G

Är det 1 maj-cruising?
    Var åker dom då nånstans o vid vilken tid brukar det vara?

Önskar vi hade nån jenkare... Men men, gubben måste börja med att hitta nåt garage att mecka i... vilket verkar helt omöjligt här i Norrköping.

• KisseKattmamman

Jag kommer inte riktigt ihåg... men det står i NT.. det är samling vid motorgården kl 1200 för jenkarna... plastcabbar å nyare bilar kommer vara på fotbollsarenan - vad den nu heter här i stan!!!

Så jag kan tänka mig att den börjar vid 1400 - kanske! Vägen är jag heller inte säker på, då de bytt från förra året!

Vad är det han meckar för bilar? - bäst är nog att sätta ut en annons i tidningen efter lokal... Det finns en hel del nöjes-meckare här i stan!

• M G

Ok, tack. Vore ju skoj att se karavanen.

Sambon meckar bara våra bilar. Vi har 3 st nu, varav en som ska skrotas (o det är ju inte så skoj att ställa sig o göra på gatan) o en måste motorn bytas på, inte heller enkelt att göra på gatan o den tredje kör vi med. Men som sagt, ett garage att nöjes-mecka för sig själv o framtida jenke-bil är ju det han vill ha. Annonsera har han gjort hur mkt som helst. I lokala tidningarna o på nätet, han har också haft upp lappar i affärer m.m o hört sig för med folk. Helt hopplöst.

Dock har han ett helt förråd med bildelar som han har samlat på sig, så behövs nåt till bilen (oavsett modell) så är det bara att fråga, kan ju hända att det finns

• cucy

Nanny ogg o jejja:
    Hej! Jag har ju tyvärr inte haft möjlighet att vara med på ngn fikaträff än - skulle vara jätte trevligt att träffa lite nya människor! Är just nu ute på min praktik, så jag går till ca 16.30 mån-tors, kan träffas efter det, skulle vara kul!

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7