• Venus

Överstimulerad

På sista VUL så hittade de 16 äggblåsor, på äggplocket så fick de ut 27 ägg på ca 30 blåsor... Jag blev lite lätt överstimulerad och nästa gång blir det inte lika "hög" dos på sprutorna...

När det gäller överstimuleringen så går de oftast efter allmäntillståndet.
    En donator brukar de stanna lite tidigare på eftersom man just är donator.

OT, en fråga till er som gjort den korta metoden. Har ni något hormonellt preventivmedel samtidigt som ni sprutar eller är ni helt "fria" från sånt?

• Venus

Mims Då använder jag nog sprayen ändå
    Då behöver man bara en spruta (pennan) och sedan en ÄL-spruta på det när det är dags 
    Räcker gott o väl att sticka i mitt icke-befintliga underhudsfett

Tack för svaret...

• Venus

Mims Troligen för att sprayen ser till så att man är i "klimakteriet" och hindrar på så sätt ägglossningen, du har inte sprayen utan "bara" p-piller och de hämmar ju inte ägglossningen om den är påväg.

Själv hade jag Gonal-F och sedan Pregnyl O så bra som jag mådde överlag så vill jag ha samma hormoner nästa gång, tillsammans med sprayen Suprecur

• Venus

Mims Ja, det kommer gå jättebra...

Ja, det är en hel del biverkningar på Suprecuren Jag vet detta, men jag fick inga större biverkningar av den förutom att jag blev döv Men det var nog delvis en följd av en dubbelsidig öroninflammation som jag fick under spraytiden... Annars mådde jag hur bra som helst när jag tänker tillbaka på den tiden

Svar på tråden Överstimulerad