För oss med migrän
Visst är det ärftligt!
Jag hoppas verkligen att min dotter ärver sin fars huvud. Han har haft huvudvärk två gånger i sitt liv!
Visst är det ärftligt!
Jag hoppas verkligen att min dotter ärver sin fars huvud. Han har haft huvudvärk två gånger i sitt liv!
Kramar till er alla!
Har ni tänkt på en sak...
... det som faktiskt skapar mest migrän för mig, är att få vanlig huvudvärk. Det leder nästna alltid till migrän. Någon mer?
Lena & Jesca: Hörde med min läkare en gång och hon sa att stort sockerintag ibland kan lindra viss migrän. Samma sak har jag märkt med kaffe och salt godis.
Så är med gott samvete, för det måste vara bättre med socker än massa tabletter...
Jesca: Precis så som du skriver känner jag också. När sambon frågar vad han kan göra för mig, så säger jag alltid att han ska hugga av huvudet! Vissa gånger hade jag nog tagit livet av mig i ren panik av smärtan, om jag hade haft ork och möjlighet. På något sätt är det tur att man är så dålig att man inte klarar av att göra såna saker!
Min mamma har också fruktansvärda attacker, och mer än en gång har jag fått åka in med henne till akuten där de fått ge henne sprutor så hon blivit toalt medvetslös. Skithemskt!
Kramar
Jesca: Jag har aldrig blivit sugen på något nyttigt före, under eller efter ett anfall ;o)
KOm på en sak som min läkare berättade:
Botox, i pannan, har en bieffekt att den drastiskt minskar migränanfall av perosner. Det pågår ett test som är inriktat på bara botox och migrän. Ev kommer vi migränmänniskor springa runt utan rynkor i pannorna framöver ;o)
Det var min hudläkare som berättade det för mig. Han sa att än så länge kan man inte göra det genom landstinget, men man kan ju göra det privat och då kostar det ett par tusenlappar.
Detta var ett par år sedan och jag har inte hört mer.
Men ska försöka luska lite mer!!!
Mercedes: Som tur är har mina anfall misnkat mycket nu senaste tiden. Innan man fick barn var det ju bara att lägga sig i sägen och sova. Nu blir det ju aldrig tyst i huset!
bullisklubben: Har du fått botox för att motverka migrän? eller för att slippa rynkor??