För oss med migrän
**puff**
**puff**
HAr varit utan migrän länge nu! Det känns himmelskt!
Diclofenak hjälper mig också till en början om anfallet inte blir alldeles för svårt!
Nasse liten: Så fungerar det för mig också. Chocklad, läsk eller annat godis och emellanåt även ost, kan dämpa migränen. Min läkare sa att stort intag av kolhydrater faktiskt kan avhjälpa svår huvudvärk och migrän!
Precis som du får jag oftast migrän när jag äter fel, stressar eller sover fel. Men ibland är det ju svårt att påverka!
Sann83: Min mamma har liknande migrän som du beskriver att din pappa har. Hennes migrän har minskat radikalt sedan hon började dricka aloe vera jouice regelbundet i rätt stora mängder. Anfallen har till stor del försvunnit och hon som var tvungen att ta flera sprutor i veckan klarar sig numera med tabletter. Ett mirakel säger hon själv!
Helt otroligt! Har varit utan migrän länge nu! Var hos min zonterapeft och hon var så förvånad över att mina vanliga migränpunkter var helt borta! JIPPIE!!!
Sobi3, jag har testat liknande lösning. Att någon trycker hårt vid pannan och bakhuvudet, för att liksom lösa bort eller trycka bort det onda. Det hjälper lite faktiskt!
Hoppas att ni alal får en bra sommar!
Har varit inne i en migränperiod nu. Hatar det! Blir nästan skogstokig av synrubbningarna, illamåendet och sedan världens värsta värk...
Tösen4: Aloeverajouice som jag pratar om (den som hjälper min mamma) kan varken köpas via hälsokost eller affär. Den köps via Volare, ett företag som har rätt så dyra produkter, men fantastiskt bra.
Vill du veta mer hur du får tag på jouicen så skicka ett meddelande till mig!
Mvh Sanna
Anna83KD: HAr skrivit det innan i tråden, men jag fick akupunkturbehandling, eftersom jag hört att det fungerat så bra. Men jag blev sååå fruktansvärt dålig. Låg bortdomnad i över två veckor! Aldig mer ;o)
Olika behandlingar hjälper nog olika människor olika. Och det gäller att hitta sin sak som hjälper!
För mig är zonterapi, och regelbundna måltider och mycet vatten räddningen!
Men solen är en stor fara! Har investerat tusen kronor på ett par märkessolglasögon. De skyddar helt mot solen och är så snygga att jag alltid måste ha dem! Och det hjälper fantastiskt!!! ;o)
Jag har faktiskt inte haft råd att testa något receptfritt medel. Eftersom jag i perioder äter rätt mycket migränmedicin får jag alltid frikort varje år. Så receptfria medel blir ju då svindyrt...
Men kom på att jag nog ska min läkare om treo comp nästa gång. Har bara mediciner som gör mig riktigt dåsig och sömning. Går inte att ta hand om dottern eller jobba då. Men teo för ju en superpigg och fungerar om jag tar den tdigt och mycket mycket sällan...