• emmies

-----Rökning under graviditeten-----

skrattigtjej: ja det märks att du bara e 18!!!

• emmies

du fick inte nåt på hopp.. idiblon gav dig fakta, och jag tycker inte du verkar vara en mogen 18 åring! jag har sj rökt under hela min grav..(dock inte stolt) men jag vet hur fel det var.. och såhär i efterhand vilka påföljer det kan bli.. men få det inte att låta som att det vore vatten! och att shit asså det e inte alls farligt för det e det tyvärr,

• emmies

skrattigtjej: det e lika farligt att röka som passivrökning ja! vartvill du komma??

• emmies

Kimmis: men heej har du hittin in hit igen! roligt o de dig nä absolut inte men när man märker hur små vissa är kan jag anmärka på dem.. det finns "vuxna" unga och "omogna" unga! anledningen till att jag skrev väx upp till dig var för du hade en tråkig attityd utan anledning och till skkrattigtjej för hon pratade om rökningen som om den inte vart farlig..

• emmies

tar ni åt er av sånt trams? då kanske ni känner er små då vad vet jag?

• emmies

nä.. nu skall jag gå och ta hand om min son som just vakna! godnatt på er alla

• emmies
    kimmis: jag har inte sagt att DU är omogen.. tyckte det var tråkigt med din attityd.. därav snorunge! jag minns inte ens vad jag eller du skrevjust då för mitt minn e bra men jävligt kort! o hade du vart 40plus så hade du nog i mina ögon vart en  kärringfan osv..Skrattande en benämning bara.. men skrattigtjej förstog jag mig inte på för 5öre.. men man kan inte alltid förstå alla.. eller hur?
  • emmies

kimmis: jaja sorry att jag kallade dig det..  i mina öron lät det inte så dumt som det kanske gjorde i dina.. men jag hade säkert inte velat bli kallad för det av nån som var ett par år äldre mig heller så.. som jag sade för mig är det bara tomma arga ord.. hoppas ok

• emmies

annesophie: detta här med bm o rökning osv.. min bm sade faktiskt till mig att
    ---->klarar du absolut inte av att sluta röka helt( då jag hade kämpat i flera dagar men trillade dit åter) så minska ner på rökningen så mycket du kan för mår du inte bra så gör inte barnet det heller. hon var inte glad åt det men tyckte då det var bättre att jag rökade ett par ciggaretter om dagen.

• emmies

annesophie..  ja det kanske är så
    kimmis.. lycka till o grattis

nu säger jag godnatt

• emmies
    det var nån igår som skrev nåt i stil med att--> ni kan röka och förgifta ett stackars barn i magen men efter födelden så går ni ut på blkongen och röker för ni vill inte orsaka passiv rökning till era barn.. ja nåt sånt var det..

men till saken.. jag har som sagt rökt under hela grav, jag trappade ner till 5-6 om dagen.. jag hade inte karaktär att sluta helt! kalla mig svag eller vad ni vill.. men så här i efterhand så vill jag så in i helvete sluta röka, vill inte lukta askkopp när jag tar i min 7 veckor gamla son o så.. ( jag går ut och ställer mig utanför porten, jag röker inte inne)
    Det är sjukt att jag vill sluta nu men inte då.. nog visste jag att jag bar på ett litet barn men det var inte verkligt, inget jag kunde ta på (jo magen) kanske därför jag inte riktigt hittade motivationen till att skippa de 5 ciggen om dagen?
    som förstföderska så det är först nu jag ens förstått att jag är förälder o en mamma.. och det tog mig 6-7 veckor innan jag förstod det.. jag begär inte att ni skall förstå vad jag menar jag ville bara få sagt det jag tänkte// kram på er
  • emmies
    *suckar ljudligt över mig själv*
    vill inte röka mer men kan ändå inte sluta röka! pinar mig själv att gå ut o röka trots att jag själv tyckerjag luktar faan.. har fått sår som svider på knogarna bara för jag går och tvättar händerna efter varje gång jag vart ute o tatt ett bloss,
    Min sambo röker inte och har tjatat på mig att sluta.. var jätte duktig ett tag o rökade bara en om dagen, sen snusade jag "tjejsnus" i två dagar men det svider som bara den o då har jag det som anldning till att blossa i stället.. jag får ta munskölj eller tyggumin för jag vill inte lukta illa då jag skall krama eller vara i närheten av min lille. tycker ju detta e så jobbigt men ändå så lägger jag inte av! skall försöka i mån igen, men om jag känner mig själv rätt så blir det bara ännu ett misslyckande
    Gråter(denna lade jag in som tråd i går men nu passade det in efter det jag skrev)
  • emmies
    idiblon: jag förstod inte heller vad alexxis menade.. jag e nog dumGenerad
  • emmies
    lottab skrev--> . Det finns så många föräldrar som längtar efter barn, som får äran att få en av himlens små underverk, för att en tid senare förlora den. När det ända de gjort är å gett det barnet allt den kunnat önska. Varför ska man då som rökare sitta å leka GUD och styra så över sitt eget barns liv. Tycker att om man tänker sååå egoistiska tankar, då är man kanske inte mogen att bli förälder. Kan man inte ta anvaret när de ligger i magen, hur ska man då klara av det när de blir stora????????

Då undrar jag så här lottab: är man en sämre förälder som inte klarar av att ta hand om sitt barn bara för att man rökat under grav??.. oj oj oj!
  • emmies
    lottab: du fick det att låta precis så.. tyvärr
  • emmies

åh ännu en tråd om rökning... ge er! låt oss rökare vara ja.. vi begår ett BROTT vi vet det

livet är en fest !!!
  • emmies
    Anonym (hmm tänker) - japp jag vet jag menar ickerökare låt oss rökare vara vi vet att vi begår ett "brott" //emmie
    livet är en fest !!!
  • emmies

menade givetvis inte ts..

livet är en fest !!!
  • emmies

misskicki:
    tror ju de flesta rökare innerst inne skäms för att dem inte kan sluta och är helt villiga att ge upp röökningen för att dem blivit gravida.. jag rökte själv underhela graviditeten (dock 5-6 om dagen) och vissa blickar kan ju verkligen döda....

livet är en fest !!!
Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----