• Huskatt

-----Rökning under graviditeten-----

Abstinensbesvär för barnet?

Ammnig ägnar sig även rökande mammor åt, och nikotin går över i bröstmjölk. Så den delen är då inget problem.

Frågan är om man har rättighet att röka under graviditet och slippa elaka påhopp. Eller om det är helt ok att ge sig på alla "riskmammor". Som väldigt feta mammor, eller över 35 år...
    Fler förslag på kvinnor som inte borde ha barn?

• Huskatt

Anonym (5omdan)

Sånna människor finns det gott om, tyvärr.

• Huskatt

Japp, fördomsfulla människor finns det gott om...

• Huskatt

Hur kan man inte jämställa röknig med misshandel?

Det kan man så klart fråga sig.

Det är fortfarande inte kriminellt att röka och en gravid mamma kan aldrig bli tvångsomhändertagen utifrån riskfaktorn för barnet. Hennes egna hälsa där i mot...det är en annan sak.

• Huskatt

Anonym (nonsmok)

Stort grattis, bra gort av dej!

Så..då vet du hur svårt det är, eftersom snus innehåller mer nikotin än cigg.
    Och har säkert förståelse för andra människors brister, karaktär eller beslutsamhet. Eftersom empati är för alla människor.Och om man då faktist vet hur rackarns svårt det kan vara att sluta med nikotin, så är det ju bra att man kan sätta sig in i en annan människas lidande.

• Huskatt

Selin 07

Tror du att jag är rökare?
    Tror du jag är för röknig överhuvudtaget?

Jag talar om det fria valet vi alla har rättighet att göra, vare sej det är bra eller dåliga val.

• Huskatt

Anonym (nonsmok)

Så selektiv empati alltså.

• Huskatt

Selin07

Men foster har inga rättigheter i detta land, de räknas inte som människor.
    se vidare om lvu.

• Huskatt

Jag har förståelse för att människor inte uppskattar att gravida kvinnor röker.
    MEN, jag är av den åsikten att alla människor har ett alldeles eget fritt val att göra vad de vill med sina liv. Om de vill riskera sitt liv med röknig eller bilkörnig, så är det deras eget fria val och rättighet.
    Foster har, som sagts, inga rättigheter alls.
    Så tycka illa om rökande mammor kan man göra, men man kan inte tvinga dem att sluta.
    Och lika lite som man "hoppar på" en gravid mamma om bilåknig/körnig, lika lite tycker jag att man har annlednig att ge sig på rökande mammor/gravida.

• Huskatt

Men abort får man göra, då gäller det fra valet...

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----