• maddiz

-----Rökning under graviditeten-----

Camillimill..ja när man har en bebis som är 3 veckor, så har dom inte normala tider, men det borde du veta...
    Sen har jag två tonårssöner, som är 15 och 14, dom brukar vara vakna sent när dom har sommarlov..men du lär få upptäcka det sins nog du med..

10 åringen ligger däremot och sover, fullt normalt..

så ja...en del av mina barn är vakna

• maddiz

Camillimill..oki...gosa är dom inte så intresserade utav med mig dom äldsta, dock med sin lillebror..så natti natt..

• maddiz

Lär bara säga en sak..

Det enda ni gör här är och gafflar på gravida rökande mammor, hur vore det om ni kom med konkreta tips på hur man slutar, vad man kan göra för att slippa abstinensen, istället för att leka experter inom området att förolämpa folk??

Jag slutade och röka, men det gjorde jag väl den dagen när jag inte klev in i dom här förbaskade rökadiskussionerna här på fl, för dom fick mej formligen att må illa, och röka ännu mer.

Sen vill jag bara upplysa om att det sitter folk här och röker fast man har småbarn, NI är precis lika "elaka" mot era barn, som dom som är gravida och som röker.
    Ni tror ni kan ursäktas med att " mitt barn sover när jag röker"... "mitt barn är inte hemma när jag röker"
    ÖHHHHHHHH.... ditt barn är fortfarande en PASSIV RÖKARE.
    Så ni som sitter här och som röker och har småbarn...Ni har precis lika dålig karaktär som en gravid rökande mamma... Ni klarade av kanske att hålla uppe när ni var gravida, men hade så dålig självkänsla att ni var tvunga att återuppta rökning så fort stackarn kom ut..JISSES säger jag..
    Och sen ska man sitta här och spy galla över folk..

Nä kom med konkreta tips..

Och ni som försöker sluta röka och är gravida eller inte gravida, tycker det är lika illa för alla att röka...Kliv av dom här trådarna, om ni ska orka sluta och röka....Jag gjorde det, och jag slutade.

Kram o hej!

• maddiz

flemma24...

Vet du inte ens hur jämförbart det är, så då vet inte jag..
    Fråga vem sjutton som helst, vilket skit du drar med dig in, efter ditt sk bloss ute på balkongen..
    Tror du i din lilla vildaste fantasi att skiten du drar i dig försvinner ur kläderna bara för att du nu råkar stå ute???

Jisses.

Jag har själv varit rökare, och haft en ursäkt med att jag står ute och röker, men skiten drar du med dig likt förbannat in, till dina barn, som fortfarande blir passiva rökare..och det är precis lika illa som att man är gravid och röker...

• maddiz

Mirva - öh...nr 1..jag röker inte längre.

Nr2.. jag har 4 barn, och jag har ALDRIG NÅGONSIN blivit erbjuden att åka till nåt rökavvänjningsklinik. Och förra gången du och jag diskuterade detta, så hade jag fortfarande ingen som kunde ta mina barn, så för alla är inte det här ett alternativ.

• maddiz

Om ni har tråkigt, så gå in på www.astma.com och läs på lite om rökning, där står det relativt lite...
    Men tycker väl att det lilla som står borde väl för sjutton säga allt..

• maddiz

who am i..

Jag försöker förklara att det finns ingen skillnad mellan att röka som gravid eller att utsätta sina barn för passiv rökning...synd bara att man ska få leta tag på 1000 olika artiklar om det för att kunna övertyga folk om en sån sak, tycker det skulle säga sig självt.

Saken är precis lika illa, och förstår inte varför man ska ursäkta sig med att man röker 2 cigg om dagen, eller att man går ut på balkongen...finns ingen skillnad överhuvudtaget.

• maddiz

who am i..

jo jag hetsar om det, för jag tycker det är patetiskt när folk sitter och försvarar det, lixsom att gravida försvarar sin rökning..

• maddiz

Mirva........

har du läst länkarna? har du läst va jag har skrivit ens????????

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----