Inlägg från: Jessyelina |Visa alla inlägg
  • Jessyelina

-----Rökning under graviditeten-----

Varför ska alla rökande mammor ALLTID ALLTID komma med påståendet att alla som slutat röka eller är emot rökning under graviditeten AUTOMATISKT kallar dom för sämre mammor än ickerökare. Är det inte så att ni känner er själva mycket sämre än oss som slutat röka vid våra + eller är det en slags försvarsmekanism?

Snälla ni. Ändra inställning så går det bättre! Att sitta o tycka synd om sig själv och ta åt sig och tycka att man är dålig gör ingen bättre till mods, ger ingen bättre självbild och inget självförtroende. Börja för tusan tänkan positivt och tro på er själva så kommer VILJAN och STYRKAN därifrån

Och NEJ jag läser INTE något svar som : tror du att det rä så lätt för alla andra för att du klarat det osv... Tysta... snälla...

Har varit i samma båt som er. Tänk på det...

Det är HAVSLUFTEN som gör det! Skyll inte på mej!
  • Jessyelina

nusse1... vänta bara snart kommer det en massa MEN JAG RÖKTE OCH MITT BARN MÅR HYVENS OCH MÅDDE HYVENS I MAGEN- inlägg . För barn i magen kan ju verkligen berätta hur de mår... Men visst.
    Och sjukdomar som kommer längre fram i tiden har ju absolut inget me rökningen o göra eller hur.

Nu var andra hälften av detta inlägg ironiskt så slipper jag bli anmäld för att sympatisera rökning nu också.

• Jessyelina

nusse1 tyvärr även om man brinner för detta ämne så är det nästan ingen idé att ge sig in i en sån här diskussion i hopp om att hjälpa eller vara till stöd fast man varit i samam sits och lyckats ta sig ur. Då e men genast en besserweisser, klankar ner på andra och inser inte hur synd det är om den som röker.
    Så blir man anmäld för "personliga påhopp" också. Och får varningar...

• Jessyelina

Jag ger aldrig upp!  men nu ska jag faktiskt koncentrera mej på att få ut bebis... BF idag...
    måste nog skena i trappor osv...

• Jessyelina

Dia Dhuit:

Jättebra skrivet men du kommer antagligen även du att tolkas som en nedvärderande besserweisser.

Eftersom rökande mammor har rökande mammor och nästan alla har rökt under graviditeterna också är väl DET om något en orsak. För när jag tänker efter känner jag INGEN som har en rökande mamma som inte röker själv. Vare sig kille eller tjej... Det är lite skrämmande.

Så att sluta röka under graviditeten och fortsätta ett rökfritt liv som förälder har säkert stor verkan i framtiden på hur många nya rökare det kommer att hamna under tobaksbolagens hårda dödsdom....

• Jessyelina

Kan du bli min nya idol???

• Jessyelina
    Jessyelina skrev 2006-07-24 09:44:01 följande:
    Kan du bli min nya idol??? Det är HAVSLUFTEN som gör det! Skyll inte på mej!
    Dia Dhuit det var menat åt dig
  • Jessyelina

emmasmamma: du med! det är så jag tänkte också. Skulle jag få återfall igen så drabbar det ju bara mig... och min omgivning men inte bebisen på samma sätt

• Jessyelina

Hmmm. har ni hört om den jättetuffa snubben i kiosken som borde vara en förebild för alla försäljare av tobak.... Gravid kvinna inne och vill köpa cigaretter, han säger Nej tyvärr jag säljer inte åt minderåriga. Hon säger man jag är ju över 20 ju! han säger DU JA, MEN INTE DEN I MAGEN....

• Jessyelina
    Anonym (chockad!!) skrev 2006-07-24 12:18:08 följande:
    Jessylina Är det sant eller bara en gånghistoria? Mycket bra i alla fall!
     Jag vet inte men nånstans måste det ju ha kommit från...

Förresten så HOPPAS jag att alla försäljare gör så. Iofs kan det ju va så att en gravid sår o handlar till sin sambo men om man tänker så får ju inte minderåriga heller köpa åt någon vuxen...

Fan va jag vart arg förut när kioskerna här säljer till 14 åringar hur lätt som helst. De vill bara tjäna pangar och tar inget ansvar eller när en 18 åring kommer och köper 6 paket cigg om dgen me olika märken o separata pengar... SÄÄKERT han ska ha det själv liksom. Jag skulle neka LÄTT.
  • Jessyelina

Urk... måste lämna datorn ett slag. Har en jävla mensvärkskänsla i magen so måste vila lite. Slutar det blir jag galen det ska ju övergå i värkar har jag sagt

• Jessyelina

Menar det. Alla vet ju att rökning är farligt oavsett och alltid. Den som inte vet det måste ha varit döv, blind och helt utlåst från omvärlden i hela sitt liv... Och alal känner flera människor som dött av lungcancer också och andra rökrelaterade sjukdomar. Men det händer ju inte mig eller hur

• Jessyelina

varför vågar man inte stå för vad man gör?

BF idag... Ge mej värkar!
  • Jessyelina

Jag kan ju erkänna jag... att jag tog min sista cigg när jag  fått veta om att jag va gravid och skulle berätta för min sambi o bilen vad det var för "fel" på mig när jag hamna in på sjukhuset. Det va i vecka 6. Satt i bilen och berättade men släckte ciggen genast för det kändes JÄVLIGT FEL redan då att ÖHT berätta om bebisen och röka , den va ju knappt verklig då.

Så OM min bebis har något fel som astma eller sånt kan det ha o göra med att jag rökte till vecka 6 eller att många i min omgivning röker och utsätter både mig och andra för passiv rökning...

BF idag... Ge mej värkar!
Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----