Inlägg från: imperia72 |Visa alla inlägg
  • imperia72

-----Rökning under graviditeten-----

Jag skulle bara villja veta hur du som gravid och rökare tänker?
    Tycker du att det är okej att din bebbis får ta din abstinens i stället för dig, det som du tycker är jobbigt får din bebbis gå igenom istället.
    Tänk vilket stark beroende h*n måste ha när h*n födds efter som den har fåt nikotin i sig hela tiden i magen.
    Var själv stor rökare innan jag blev gravid men slutade direkt när jag blev gravid så jag vet att det inte är lätt, men hellre jag än bebisen.

• imperia72

Jag tycker att det är så konstigt att det är förbjudet att köpa ut nikotin till barn under 18 år, men helt okej att "bjuda" sitt foster/barn på det!

• imperia72

Inte bara med missbildningar utan också till ett beroende som inte mamman klarade av att ta sig ur, det var lättare att låta barnet ta den abstinensen som hon skulle ha haft i stället.
    Att tro att ett barn till rökande mammor föds utan att få abstinens efter nikotin är befängt, nikotin är ett beroende fram kallande medel har du från början blivit van vid det så får du svårt att sluta oavsett om du är en bebbis eller vuxen!

• imperia72

Jag tycker att ursäkten- jag röker bara.... inte är nån bra ursäkt, man utsätter ändå sitt barn för nikotin.
    Jag vet att det är svårt att slut, jag rökte 2 paket prince om dan inana jag blev gravid, sluta direkt när jag blev gravid.
    Jag hade det jätte jobbigt, all abstenens du kan tänka dig
    men jag tänkte hela tiden helre jag än min bebis, jag började röka igen efter 5 års uppe håll, men slutade när vi planerade minstingen.
    Jag kan fort farande efter 5 år bli enormt röksugen och längta efter att ta en cigg, men har bestämt mig för att inte göra det
    Så jag vet mycket väl att det är jobbigt att sluta MEN det ger ändå ingen rätt langa nikotin till sitt ofödda barn!!!

• imperia72

Tycker det är konstigt att rökare blir så förvånade och upprörda av att folk inte tycker att de har rätt att röka när de är gravida.
    Hur kan man ge sig själv den rätten?
    Vad tännker man när man ger nikotin till sitt barn?
    Det är 2 frågor jag gärna skulle villj få svar på

• imperia72

Jag vet att det är svårt att sluta men jag fattar inte att det skulle vara svårare när man har ett barn i magen
    För mig var det mycket lättare just för att jag visste att jag hade mitt barn i magen.
    Visst ska man stötta en som slutar röka, och jag går inte fram och säger till en gravid som röker att hon gör fel, om hon inte frågar vad jag tycker.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----