• Huskatt

-----Rökning under graviditeten-----

Som sagt...det finns en hel del annat som vi glatt uttsätter våra ofödda barn för, som inge bryr sej ett dugg om.

3g-strålnig
    Kraftlednigar
    Avgaser (kan i en storstad vara höga värden, i stil med röknig)
    Övriga miljöutsläpp
    Medecinsk utrustnig/teknik
    Maten vi äter...
    Radon/mögel

Listan kan göras hur lång som helst.
    Röknig är väl aldrig bra, MEN det finns fler faktorer här i livet som påverkar vår hälsa.

• Huskatt

Min enda avsikt var/är att få människor att inse att det finns mycket som är skadligt för hälsan och att röknig sannorlikt inte är den enda boven.
    Om det är kriminellt med röknig vid graviditet? Hm...kanske alla tonårsförääldrar med barn som nyttjar mobiltele ska sitta i fängelse dom med? (hjärncacer som ökar..)
    Alltid lätt att dömma andra.
    Personligen ser jag ingen anlednig till att såra andra människors känslor i onödan. Folk brukar ha anlednig till att göra de val de gör. Vare sej jag råkar tycka att det är bra val eller inte så är det fortfarande inte min sak att dömma.

• Huskatt

Mirva.
    Läs hela tråden siså där en sida bakåt.

Om att såra någons känslor, så tror nog inte jag, att en blivande rökande mamma blir kalasglad över att bli kallad kriminell osv.

Finns inte en enda rökare som är så jävla dum att de inte redan vet att det är farligt.
    Det enda man uppnår när man attakerar en rökare är mer ångest, som raskt dämpas med mer cigg.

Om val...av två onda ting kanske man väljer det ena i brist på annat. Det gör inte det valet till något bra val.
    Men vem är vi att dömma andra människors val?
    Har man verkligen den rättigheten?

Sen tror jag inte det ligger till på det sättet att man vaknar en morgon och tänker "jag vill bli gravid, undrar om man inte ska börja röka?"

Jag försvarar inte röknig under graviditet, MEN som redan påpekas, det finns mer här i livet som även det är farligt.
    Där i mot tycker jag det klagas och viftas med pekpinnar lite väl mycket åt rökares håll.
    Det kan finnas fler orskar till detta beteende, kan tänka mej flertal.

• Huskatt

Att påstå att rökare har mindre förstånd än andra...nu blir jag lite upprörd! Nedsättande och kränkande uttalande.
    På snudd till rasism.
    Vilken värld man lever i.
    Man får väl trösta sig med att detta beteende inte följer med från PC och ut i den riktiga världen.

• Huskatt

Vilken nivå vi har på "samtalet".

Jösses Marlene, läs först allt som sagts i ämnet....

• Huskatt

Det fria valet...det gäller endast abort...för röka under en graviditet, det går visst inte för sig (ironisk)

Jag tycker det är skrämmande att höra en del åsikter som ventileras här inne.

Den som skriker högst...sanlåde tråden finns även den för den som är hågad...(fortfarande ironsik)

• Huskatt

Passar skorna så är det väl bara att ta på dom...*ler*

• Huskatt

Hörde lite nya spännande rön om vin och ammnig.
    DET kommer det bli skrikande om...*ler*

• Huskatt

Marlene: Kan inte råda över ditt känsloliv, och om du tror att allt som kommer från mitt tangentbord är riktat till bara dej...så vet jag inte riktigt om det är mitt problem.

Så, för nyfikenhetens skull, varför så arg?

• Huskatt

Att skaffa barn är en helt egoistisk handling. Finns inte en unge som uttrykligen önskat sitt liv.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----