• Tbulle

Hänga på? No Cry Sleep Solution

Har inte haft så mycket tid att skriva. Är himla trött.
    Igår natt vaknade han vid halv tolv och kunde inte somna om. Tog 2 timmar. Resulterade i 4½timmes sömn för mig. Och igår kväll hade vi en långkörare - 2 timmar för att somna! Och det är såklart på kvällen då hans pappa har träning! Undrar om han känner in det och vill spendera lite extra tid med Mamsen när Pappa är borta? Jo, så jag är rätt mör. Han vaknade nog bara två gånger i natt, men i gengäld så klev vi upp vid kvart i fem för att bajsa. Sen dess har han sovit två 45minuters pass (har inte lyckats få honom att somna om) och nu är han inne på sitt tredje. Får se hur dagen blir..

Låter som det är fler än vi som har det lite struligt nu. Vår kille är ju strax 8 månader och det är som jag förstått nu de är i en period då det händer mycket - en riktig utvecklingsfas!! Vi försöker därför köra på försiktigt men behåller kvällsrutinen som jag tycker fungerar ganska bra.
    Hur gamla är era barn - ni som har det struligt just nu?

• Tbulle

Trollnilla - fy vad svårt! Fast 3 timmar verkar lite väl långt. Du kan ju pröva att vaka henne ett par dagar och om resultatet bli sämre får du väl låta henne sova som hon vill. Å andra sidan kanske man inte ska experimentera när hon är sjuk.. Bra råd va?! *ler snett* (kan inte hur man gör en sån smile eller är det såhär :-~ el så här :-/ ) jaja, hoppas du fattar...

• Tbulle

Nä, inget av det!
    Jag är så trött och fnissig så nu måste jag logga ur för jag skriver så mycket blaj bara.
    Ha en bra dag!

• Tbulle

Och god morgon!
    Eller.. ja, en ganska god morgon i alla fall. Har vaknat ca 3ggr i natt. Han är på väg att bli förskyld tror jag. Varm, slem i systemet och gnällig. Ja, stackarn. Det är verkligen inte kul - så i morse när vi vaknade har jag gjort mig till lite extra för att få honom glad. Vet inte om det är orsaken eller att han bara är riktigt trött, men han somnade nästan utan ett pip, eller rättare sagt, han "pratade" sig själv till sömns - appropå gulliga saker - det är ju för underbart att hålla honom i famnen och höra på hans mummel.

Mamasnest - låter helt underbart! Hoppas du får fler sådana tillfällen!

Jargoon - Visar han att han är övertrött eller verkar han lida av sömnbristen på något annat sätt? Om inte kanske det räcker med de timmar han sover (alla är ju olika). Du kan ju kanske jobba för att få en lite längre lur efter lunch och läggdags tidigare om du vill försöka ändra på det, men om han inte verkar må dåligt så är det väl ok.

• Tbulle

Hade en ovanlig dag igår. Ammade säkert åtta, nio gånger under dagen (han är lite förskyld). Det visade sig att han behövde amma för att komma till ro så att han kunde somna också - eller också så behövde han bara äta mer just igår (?). Så himla svårt att veta ibland!!
    Natten var ok. Tog ett bra tag att få honom att somna, men vid 7 sov han och vaknade (som en klocka) 45min senare så pappa sövde om honom. Ammade vid ca kl.10 och sov ett tag sen till ca 1 tror jag, sen är allt blurrigt. Tror jag ammade ca tre gånger inatt. Upp vid 5 (!), i säng igen vid 6, sov till 7 och har varit uppe tills nu. La honom för ett tag sen.
    Problemet som blivit supertydligt nu är att han vaknar Alltid 40-45 minuter efter han somnat (på dagen). Ibland lyckas jag söva om honom, men då krävs det oftast en halvtimmes slit eller mer. Han har ju vid tillfällen sovit lite längre, men regeln är: upp efter 45! Jag gör mitt yttersta för att få honom att somna om, men han vaknar till så fort! Liten Piggelin! (hmmm).
    Hur gör ni när ni söver om era små på dagen? Tips tas tacksamt emot! Kanske har ni nåt knep jag inte prövat.

grodan78 - skönt med lite färre amningar. Synd på nappen, men vad gör man? Det är ju faktiskt en förbättring och vägen till en hel natt utan amning!

Hur går det för alla andra? Är ni som jag, helt slut efter en veckas slit och bara längtar till mannen kommer hem så att man kan få lämna över och vila lite/ hämta kraft? Ja, dvs ni vars män faktiskt är hemma och ni som inte är i Grekland

• Tbulle

Äh, men det är ju fantastiskt hur mycket jag skriver!!! :-O
    ... ja ja

• Tbulle

Har haft en hektiskt helg men här kommer en liten rapport:
    Har äntlige flyttat hans säng från min så nu står den en bit bort vilket gör att jag är tvugen att gå upp när jag ska amma honom. Somnar itne ifrån honom som tidigare, men Det är helt otroligt vad trött jag är mitt i natten. Som ett riktigt fyllo!
    Nåväl, det går väl ganska bra, framför allt har jag lyckats söva om honom två gånger i natt utan att amma!!!
    Han har börjat somna vid tutten igen. Hur konstigt som helst! Har inte gjort det på flera månader.. Ja, jag fattar inget! Men det är ok, vi får se om det bara är en period. Dessutom visade han prov på att int ekunna somna alls om han inte fick amma innan i helgen. DET är inte sååå kul.
    Vidare - hans hyfsat långa lurer har blivit kortare. Han har de senaste dagarna vaknat som en klocka efter 30-45 minuter och kan inte somna om. Undrar om det varit för varmt? Hur har era reagerat på värmen?
    Nu ska jag tittat till honom och ev. söva om.
    Hur har ni andra det?

• Tbulle

.. å han somna om...
    För hur länge vet jag inte, men nu har han sovit nästan 1 timme!! Bra för att vara oss!

Claudia gbg - jag försökte också med GNR och med att hålla under hakan och det gick inte så jag skippade att hålla under hakan och vaggar, gungar, skumpar lite extra istället och det går faktiskt! Vår grabb är 8 månader och jag har gjort det i ca 2 månader.

Trollnilla - verkar gå åt rätt håll för er! Roligt! Fortsatt lycka till! Är också lite frågande till dagsömnen enigt Pantley för våra em ser lite ut som era. Dock har vi flängt runt en del på sistone så det påverkar säkert också.

• Tbulle

Å nu har han sovit i 1½ timme! :-O Fattar inget.
    Ganska jobbig natt med ett långt vakenpass vid 3. Puh! Är så trött nu när vi har flyttat bort hans säng från vår.
    Tycker inte det har hjälpt så mycket för han äter fortfarande ca tre gånger per natt. Jag har visserligen kunnat söva om honom några gånger utan tutte, men mest amning är det som gäller.

Jag la honom idag vid halv åtta (visade trötthetstecken) och han sover fortfarande. Har inte hänt på flera veckor, men det är ju fortfarande ganska tidigt. Pantley tycker väl att deras fm-lur ska ligga lite senare, men jag följde hans signaler och kanske har det hjälpt?..

Funderar på att sätta sängen i hans egna rum (som inte är klart än!!), men tror egentligen inte att det skulle hjälpa. Vi får se - det kanske blir bättre snart eller vad säger ni?

Hur går det för er? Hur påverkar sommaren era små?

• Tbulle

Helt slut!

Kvällen var tuff. Han vaknade varje 45min/ 1 timme och fick sövas igen eller ammas.
    Natten var en plåga med amningar hela tiden kändes det som.

Har idag hittills tillbringat sammanlagt 3 timmar med att försöka söva honom. Har inte långt till tårarna nu.
    Han sov bara 15 minuter på förmiddagen ch efter lunch 45 min, vilket resulterade ilyckades få att somna!
    Det har varot så jobbigt de senaste dagarna. Känns som vi börjar om från början nästan. Han grinar sig inte till sömns som förut, men en del tårar blir det och jag tyckler det är så jobbigt.
    Han är så himla aktiv och när det är dags att sova så är han som en ål i famnen och då måste jag hålla i honom för att inte tappa honom. Med det följer protester och en del nyp! Han har blivit så stark att det gör riktigt ont och jag blir nästan arg. Vad ska jag göra? Har sagt ifrån ett par gånger, men jag vill inte bli för arg (skrämma honom).
    Idag är ingen bra dag.. Orkar inte skriva mer.

Hoppas att ni andra har det bättre!

Svar på tråden Hänga på? No Cry Sleep Solution