• flingflong

Hänga på? No Cry Sleep Solution

Hej! Såg att det fanns en annan tråd med NCSS men den går ju snart ut och det skrivs inte så mycket i den så jag startar en ny..

Jag har precis köpt boken och läst en hel del av den. Idag började jag logga för att se vad jag kan ändra på och se hur hans rytm ser ut. O förhoppningsvis se framsteg om 10 dagar när jag gör en ny.

Är det någon mer än jag som testar denna metod eller ska börja? Eller vill dela med sig om hur ni gjort med NCSS så är ni väldigt välkomna. Kom och låt oss stötta varandra till ett mer sömnglatt liv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-29 20:55:37:
    Uppdatering: Här pratar vi inte längre enbart om NCSS, utan om alla möjliga saker,sätt och metoder som gör att sömnen kan bli bättre för barnen och för oss. Huvudsaken är att vi alla stöttar varandra så välkomna ni andra med...

• Svar på tråden Hänga på? No Cry Sleep Solution
  • LadyLee

Jag har beställt boken och väntar mig den imorrn Egentligen tror jag inte vi har några sömnproblem men jag vill ändå läsa för att se om man kan börja med något i tid, vår dotter är bara 2 mån och sover bra på nätterna...i vår säng dock och hon äter ju fortfarande ett antal ggr men eftersom vi båda ligger ner känns det inte så betungande. Dock så kan hon i princip aldrig somna själv och vägrar ligga i vagnen eller egen säng så jag hänger på här ändå

• Ell

Lady Lee: Känner igen mig!! :( Vår lillkille på 9 v. vägrar sova ensam, dag som natt, man hinner inget mer än sitta med honom i famnen. Mysigt visst men även jobbigt då man är så låst. Vägrar de senaste veckorna tom att sova i vagnen så vi är mest hemma. Trist!

Hur stora bör barn vara innan man provar denna sömnmetod?

• Kvirre

Jag hänger på, för nu SKA vi komma igång! Har läst den och tänkt på det ett bra tag nu, men inte kommit igång. Prioritet ett är att bli bättre med kvällsrutinerna och att börja försöka få sonen (som är 10 månader) att somna i sin egen säng på dagen.

• flingflong

LadyLee och Ell: Men då kommer säkert boken vara er till hjälp för där står tips om hur man ska lära dom att somna och somna om själva.

Kvirre: Har du börjat göra nån logg? Jag började idag och ser redan att han sover på tok för lite och vi har ändrat våra kvällsrutiner redan så det ska bli kul och se om det blir nån skillnad.

• flingflong

Ell: Det finns ett kapitel som är för riktigt små barn. Från typ nyfödd upp till 4 månader.

• flingflong

Kan ju berätta lite om mig och min son då. Så får ni också gärna göra det om ni vill.

Joel, född 30:e Nov 2005. Han sover max 45 åt gången på dagen och orkar därför bara vara vaken i ca 1 1/2 timme mellan sovpassen. Vill lära honom att sova längre men med färre sovpass.

På natten vaknar han VÄLDIGT ofta. Varannan eller varje timme hela nätterna igenom. De gångerna han sovit längre än det är väldigt lätträknade så jag går i koma konstant. Så jag vill att han ska lära sig sova bättre på nätterna med andra ord.

Däremot så sover han i egen säng och det är skönt men jag ska avvänja honom vid nappen på nätterna för den sabbar sömnen ordentligt. Fast oftast så brukar det bli att han blir kvar i dubbelsängen nån av gångerna på natten för jag somnar ifrån när han ammar.

Nu kommer jag inte på mer...Just nu iaf..

• Kvirre

grodan: Jag loggade för typ 2 veckor sen... sen har det inte hänt något.

Edvin, 10 månader, sover bra på dagarna. Ofta 1-1,5 h två gånger om dagen. Han bärs till sömns och sover sen i sin säng. Nätterna är värre, sover han tre timmar i sträck så är det riktigt bra. Att amma tycker jag inte är så jättejobbigt, däremot har han perioder då han inte somnar om vid amningen utan måste sövas om igen.

• Ell

Finns boken på svenska? Vart köper man den?

• LadyLee

Ell - känner igen det där med att mest vara hemma (vår tjej blir 9v idag) Kompisarnas bebisar sover sött under långpromenader, shopping på stan och på fik men eftersom det inte funkar för oss än så har det inte känns så aktuellt...lite tråkigt men det är väl tur att vädret mest varit trist. Är glad att hon nu iaf kan sova lite själv i VÅR säng, men man får ju först ligga brevid och sedan smyga iväg när hon somnat in.

Boken finns tyvärr inte översatt till svenska. Jag beställde min Adlibris http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0071381392&s=1 blev 154:- med frakt.

• Smulorna

Hej! Är det nån som orkar svara på vad den går ut på ? Bara kort!

Svar på tråden Hänga på? No Cry Sleep Solution