• nesistas

Jag är lite splittrad...

Å vänner, vad glad jag är att hitta er i den här tråden. Det betyder så oerhört mycket att känna att man inte är ensam.

Vi befinner oss i samma situation, har gått igenom 5 IVF:er och jag har fått diagnosen "low responder" eftersom jag trots höga doser får väldigt få ägg. Äggen har sett fina ut varje gång och vi har fått "guldägg" tillbaka vid ET men inte lyckats, först på 5:e försöket blev jag till vår stora glädje gravid. Och då fick jag bara var gravid i 4 dagar efter +:et, sedan var missfallet ett faktum... Tänk vad man kan sörja ett litet liv man bara vetat om i fyra dagar...

Idag har vi startat vårt 6:e och sista egna försök. Den här gången blir det sk lättstimulerad IVF på SH med pergotime istället för sprutor. Om det inte lyckas nu, så återstår ÄD. Vi står i donationskön för ÄD via landstinget men hoppas i såfall att vi kan använda oss av egen donator. Om inte, så blir det nog Finland för vår del med. Efter mer än 5 års ofrivillig barnlöshet känns kötiden för ÄD oändligt lång och jag orkar inte vänta så länge.

Fiaflopp, håller tummarna hårt att ni lyckas med ÄD-försöket!

Stora kramar till er alla, är så glad att ni finns här.
    KRAM
    Bobi

Svar på tråden Jag är lite splittrad...