• Fiaflopp

Jag är lite splittrad...

Hej hej gumman...
    Jag är i precis samma sits som dig,vi går nu i Finland (Danmark är svårt då man endast får lämna ägg om man genomgått ivf och de äggen vill ju de flesta som genomgår ivf själa ha...).
    JAg är kompis med tanken på ÄD,blev det ganska fort faktiskt,DU blir gravid,DU bär barnet i magen länge och kommer på så vis känna att det är DITT barn du bär på,DU får barnet på DITT bröst,DU föder det och DU gör livet till det bästa du kan för ERAT barn resten av livet...
    Vi åker på ET i Finland i Maj och jag längtar ihjäl mig...
    Tycker du/vi har kämpat så länge och kön är lång i sverige som du vet men också helt andra villkor att geenomgå ÄD i Sverige tyvärr.'
    Mycket bättre,smidigare och känns enormt bra att gå i Finland.

Stort lycka till vännen...

• Fiaflopp

Det blir "bara" en resa till Finland eftersom man sköter all förbehandling i sverige (vi har vår hemortsläkare sen ivf-tiden...)
    I Sverige så måste den som donerar skriva ett brev till äggen de sonerar så barnet som ev blir får veta vem som gett ägget,sånt finns inte i Finland tack och lov...
    Ett ex bara...
    Vi anmälde oss via nätet till avakliniken och det var i oktober,i januari fock vi tid för ett första besök och nu i Mars ringde dem och hade en donator,jag tar den enda sprutan som krävs den 13 april...

• Fiaflopp

hmmm det gick ju inte,ska kolla mer...

• Fiaflopp
    Den sista länken fingerar...du/ni kan anmäla ert intresse på den sidan...
    Och du...glöm aldrig att du är INTE ensam,vi följs åt hela vägen...
Svar på tråden Jag är lite splittrad...