Tips på bra tandblekning att göra hemma?
Någon som har nått bra tips på hemmablekning av tänderna?
Tänkte undvika att gå till tandläkaren för att göra en sån...
Märke, synpunkter etc!
Märke, synpunkter etc!
Min läkare sa samma sak, att tänderna *var* vita. De ser dock ej vita ut, för att det är pulpan som lyser igenom. Jag har inte testat tandblekning.
Märke, synpunkter etc!
Tandblekning hemma - goo.gl/IQELcR Mina tänder är märkbart vitare och jag såg skillnad redan efter första gången.
Jag köpte via vittleende.com och valde en produkt från Simplesmile därifrån. Kan starkt rekommendera!
Jag har använt mig av tandblekning hemma under många år nu och om jag ska rekommendera något som fungerat för mig är det att beställa hem ett så kallat startkit en gång var tredje månad ungefär. Ett startkit burkar innehålla ungefär 30 stycken behandlingar och jag har faktiskt fått mycket vita tänder tack vare detta.
Tycker inte det känns värt att gå till en klinik och betala 4-5000 kronor faktiskt, resultatet håller ju inte i sig för alltid om man säger så..
Jag blekte mina tänder (bara överkäke) när jag tog studenten. Detta är 10 år sedan, och mina tänder är fortfarande vita. Körde på samma handskens och gel som man kan köpa hos tandläkaren, som tidigare nämnt kostar ca 1500:-.
Men jag kan ärligt säga att kag inte dricker kaffe eller dricka och jag röker inte. Vilket kanske gjort att dom kanske håller sig vita längre. Jag tycker absolut att det varit värt varenda krona!
Kan dock tillägga som jag förstått det hela och även av egen erfarenhet, att det blir känsligare emalj oavsett blekningsmetod. Första månaden ilade det i tänderna bara man log utomhus och det blåste lite. Men vill man vara fin får man lida pin ;) det gick dock över efter ett tag.
Handskens* tandskena
Jag köpte från vittleende.com igår iaf!
Märke, synpunkter etc!
Jag kan rekommendera www.whitenow.se. Jag var skeptisk i början men att bleka tänderna hemma fungerade riktigt bra. Har dock bara provat denna produkten men vita tänder fick jag. Eller rättare sagt vitare tänder:)
Kolla vitatänder.com, där tycker jag man hittar bra info över vad man ska välja!
Haha nu ser jag att tråden är sprängfylld med bra alternativ, själv höll jag på att attackera snuständerna med bakpulver och citronsyra innan jag googlade mig fram till den här sidan och landade just på ovanstående.
Tänker att jag slänger in den här medans den ligger färskt i minnet sedan förra veckan :)
Man kan borsta tänderna med jordnötssmör. Det låter jättekonstigt men det fungerar faktiskt! Jag tror det är något i jordnötsoljan eller saltet som har en (milt) blekande effekt.
Var hos tandläkaren igår och han sa bikarbonat och kokosolja