Tips på bra tandblekning att göra hemma?
Någon som har nått bra tips på hemmablekning av tänderna?
Tänkte undvika att gå till tandläkaren för att göra en sån...
Märke, synpunkter etc!
Någon som har nått bra tips på hemmablekning av tänderna?
Tänkte undvika att gå till tandläkaren för att göra en sån...
Märke, synpunkter etc!
Jag trodde på en början på detta med att bleka tänderna....men har nu ändrat mig.
Visst kan du få tänderna ljusare men det är bara för en kortare tid.
Så dom som tjänar mest pengar på det är tandläkaren!
Det blir ju som så att 1 gång inte räcker....
Har själv fåt det berättat från tandläkare.
Så...jag spar mina pengar och har min naturliga färg.
jag vet en bra tandkräm som tar bort fläckar o jag har fått en ljusare ton på tänderna. Den heter clinomyn,den e för rökare eller om man har fläckar från kaffe,te,vin.
Den är även skonsam.
Finns i närmaste apotek
Jag har provat Crest tandblekningskur och den funkade verkligen. Tanderna blev markbart vitare och t om en rotfylld tand som var missfargad blektes till samma farg som ovriga tander...
Men du bor komma ihag att du aldrig kan fa helt vita filmstjarnetander enbart genom tandblekning utan det beror helt pa vad du har for "vithet" pa dina tander fran borjan...
Lycka till!!!!
Fredrika1:
Var får man tag på den då?? *nyfiken*
Såg att dom hade ett tandblekningsset på Åhlens, är det något liknande??
Jag har köpt den som dom säljer på TV-shop. Den där "pennan"
Är enkel att använda, Funkar super bra (på mej iaf) Och den e lätt att ta med.
Man ska borsta tänderna innnan sen så "målar" man på en gel på tänderna och sen efter det så "målar" man på blekmedlet.
Enkelt och effektivt. Använder bara den på dom synliga tänderna så blir det billigare och den räcker längre.
Bubblan81:
Jag vet att det finns en affar i Sthlm, Gamla stan, dar dom saljer amerikanska grejer.. "Grey's" eller nagot sant! Kostar ung 4-500 kr men det funkar.
Tackar så mkt!!!!
Piffi, hur gick det med din blekning?
du skrev att det var samma grejor som hos tandläkaren, men hur fick du i så fall en skena till dina egna tänder?
Angående ilningar så stämmer det att just under de veckor som man bleker blir tänderna känsligare och man kan känna ilningar. detta motverkar man genom att äta fluortuggummi från apoteket och det är inget skadligt för tänderna.
Min tandläkare är en ung tjej som själv är väldigt intresserad av sitt utseende och hon har själv blekt sina tänder med tandläkarnas grejor. Nu är det ett halvår sen jag gjorde min blekning och den är fortfarande lika vit. och då har jag ändå kvar en massa blekgel ifall jag behöver.
Är det billigare att beställa från Whitestrips än att handla på Gray's? Jag var inne på Gray's i förra veckan (och glömde kolla... va?) *suck hjärnsläpp* Vad kostar det?
Tror ni att det kan hjälpa mig att få vitare tänder?
Min tandläkare sa (och visade på nån teststicka) att det inte går att få vitare tänder än vad jag har..
Men jag tycker att dom är gula ändå.. vill ha viiiitare....
Vad tror ni?
Ni som har gjort... HUR missfärgade var era tänder innan?