Inlägg från: Anonym (på väg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (på väg)

Haparanda.. lite frågor..

Jag har lagt detta här. pga. att jag och min sambo inte vill att folk ska veta vad vi planerar..

Vi ska pga. att han tagit sig ur ett mångårigt missbruk flytta ca. 150mil till Haparanda.
    Eftersom vi inte har möjlighet att åka upp så många gånger innan, så tänkte jag kolla lite med er här om olika tips och så..
    Vi har många anledningar utöver att det är långt bort, till varför det blir just Haparanda..

Det vore även kul att få kontakt med någon/ några som kommer där uppifrån.. Om ni skriver här och vill ha kontakt, så kan jag svara er med personligt brev..

1. Vet ni om det är något omr. man bör undvika om man ska bo i lägenhet?
    2. Om man vill hyra hus.. Var kollar man bäst då?
    3. Är det långa köer till barnomsorgen?
    4. Andra tips mottages tacksamt!!

Vore kul om någon kan hjälpa mig lite med något av ovanstående!

• Svar på tråden Haparanda.. lite frågor..
  • Anonym (på väg)

Ingen som vet?

• Anonym (på väg)

Tack så jättemkt. för era svar!

nattinattio:
    Jo, vi kan ju tänka oss en bit utanför oxå.
    Tur att du skrev det om Marielund, för när vi tittat på Haparandabostäders sida, så har vi lutat åt det eller Seskarö. Vill helst inte bo i sta´n med barn!
    Vore det ok. om jag skriver direkt till dig? Vill ju inte tränga mig på. Men kan vara lättare så..

Kramisar till alla

• Anonym (på väg)

Vi har ju ganska långt ;) att köra upp, så jag skickade ett mail till Haparandabostäder. Där i frågade jag om de kunde skicka över lite mer info, och bilder och så. För det är ju väldigt dåligt med bilder på deras sida. Det är ju många omr. där de bara har bild på 1hus, och då självklart det nyaste osv. Vore kul att få se lite mer av omr. och gärna bilder på de husen där de har lediga lägenheter... Men till svar fick jag att de inte har mer material, och att allt jag behöver veta finns på hemsidan... Hon skrev att det jag behövde veta var vilket omr. hyra och kvm... Inte särskilt serviceminded!!!! Som, ny hyresgäst vill man ju gärna bli väl bemött, hur är de då sedan? Om de inte ens månar om oss nya?

Så snälla alla som har någon info. vad som helst! Jag är jättetacksam för allt!!!

Kramar till er allihop!

• Anonym (på väg)

Tack så jättemycket för hjälpen! Du är ju toppen!!
    Det är sååå frustrerande att sitta här och bara kunna gissa! Man vill ju veta så mkt. som möjligt! Sån är ju i allafall jag!
    Jag hör gärna av mig när jag pratat lite med "gubben"!
    Massa kramar till dig!

Svar på tråden Haparanda.. lite frågor..