alttså det finns nog inte så många hus att välja mellan ,
VALLEN området har bara ett slags hus , samtidigt byggda höghus, fina servis rum som tvättstuga mm på gården, ligger just vid tullen (man ser över till finland) E4 går där mellan husen å Ikea, alltså centrumet. området är byggt ca 10-15 år sedan
marielund om du tänker på tvåvåningsradhusen som är hyresrätter (brukar finnas lediga i dem) så finns de flera men alla likadana å samtidigt byggda. området har villor (många insatts), utkanten av området har många fina dyra villor.
finns en liten ica butik å så skola, ishallen är i marelund en liten bit från husen där finns ugdomsgård.
ligger några km från stan, har en promenad väg. byggt i lite olika omgångar med hyresrätterna å den delen på 80 talet, en del av finare villor senare.
Närsta har fint område med några innsats lägenheter (billiga 10 000,- - 80 000,-) men dyr hyra, ofta fina (lite olika tider renoverade) , och annars "medel" villor, stor gissning så är de byggda på 70 talet. Har skola å dagis, rätt nära stan typ en gata upp så är man i stan.
Karungi som ligger ca 2½ mil från haparanda uppåt, har väll 3-4 olika slags men om det finns ledigt så nästan bara i de två ett nytt/renoverat vitt, å ett gammalt gult. de ligger mittemot varandra brevid affären, nära skola, dagis, kiosk cafe. en lugn gata då "stora" vägen (väg 400) är ny draget lite längre bort. Brevid dem finns några radhus lägenheter som är pansionärsbostäder men som även hurs till andra ibland. sen tror jag det finns ett annat längre bort men finns nog inga lediga där.
Nikkala har några enstaka rätt nya (ca 10-13 år gamla) hyreslägenheter tvåvånings radhus.
har affär å skola osv. Finns nog andra äldre radhus liknande hyresrätter vet inte så noga.
Om du hittar nått du fastnar för så kan du maila mig å fråga om just de huset, så kan jag gå in på sidan å kolla vilket det är å säkert hjälpa dig