• Anonym

Livrädd!!!! Rånaren vet var jag bor och är iskall och beräknande....

Tack Ead,
    men som jag skrivit innan så har vi nyss flyttat till denna lägenheten...

vi bodde tvärs över gården innan och har väntat på att en större lägenhet skulle bli till salu i samma bostadsrättsförening då min sambo är med i styrelsen.

Vi har nyss flyttat hit och gjort en svindyr helrenovering av lägenheten... bara badrummet gick på 100 000.... så nu har vi äntligen vår drömlägenhet som är stor nog för oss och minst ett barn eller två.... och 3 minuter från mitt jobb..... vi kan inte flytta.....

• Anonym

Tack så hjärtligt för råden och jag tar det inte på fel sätt....

Nej jag har gått och pratat vad jag ska nu.... den terapi jag har avslutat får vara nog....

vi ska skaffa en korg till posten och dörren är tydligen brandsäker säger min sambo...

Vi ska inte flytta, inte en chans..... och han ska INTE få komma undan... var så säkra.

SÅ fort jag fått brevet från kronofogden så ska jag polisanmäla och försöka få besöksförbud eller vad det heter... så att han inte får vistas inärheten av mig eller mitt hem....
    Han ska inte få förstöra mer för mig än han redan gjort.... men klart att rädslan ändå finns där.....
    Tar inga risker i onödan.
    KRam på er

• Anonym

Ja Kottebrud,
    det verkar till och med som att min adress stått med på pappret han fick hemskickat om att han ska börja betala till mig... helt sjukt....
    Tänker de inte?

• Anonym

AnnaGbg
    Då hade det varit både billigare och lättare för mig att ta tillbaka kravet på pengarna från honom..... då hade han ju inte haft någon anledning att göra mig illa..... men jag KAN inte låta honom vinna..... det är inte pengarna det är upprättelsen.....

Vi kan inte flytta....
    han kan få reda på vår nästa adress också om han ger sig fanken på det....

Jag hade en väninna för flera år sedan som blev förföljd av ett ex... hon bytte nummer och adress 7 ggr på ett år och hade skyddade uppgifter.... det tog några veckor max så hade han hennes nya uppgifter....
    Systemet i sverige är inte så bra som det borde vara tyvärr....

• Anonym

Tack för tipset Andriette.

• Anonym

Ladyhawk och Sisley

Tydligen är adresser offentliga handlingar som man lätt kan få tag på hos folkbokföringen eller skattemyndigheten.... här har jag i min naiva enfald trott att jag varit säker för att jag inte står med i telefonkatalogen med varken namn, adress eller nummer.... Men som polisen sade så är jag ju ovanligt naiv och korkad och tror gott om folk..... suck!

De får tydligen hem ens adress från rätten när man ska vittna också....det är så sjukt så klockorna stannar!!! Liksom: Hej här är jag, kom och tysta mig.
    Sveriges rättssystem är tyvärr skit tycker jag.... att man som offer ska behöva ligga i för att få det skadestånd som rätten har tilldömt en... och på så sätt utsätta sig själv för ytterligare risk flera år senare.... Att man aldrig ska få gå säker......
    SJUKT att offret ska fortsätta lida medan brottslingen går fri och fortsätter...

• Anonym

Minname

Den idén hade jag också med postbox så han skulle tro att jag flyttat, men då sade min sambo att då är det bättre att jag gör upp i godo med honom och låter honom komma undan med detta.....

Han menar att om killen ska förstöra våra liv och vi ska behöva vara rädda och göra såna här omändringar i vårt liv så har killen ändå vunnit.....

Han kan max sträcka sig till att sätta korg på brevinkastet och sen ha skyddad adress och nummer när vi flyttar nästa gång...

• Anonym

Det är lugnt Minname...
    jag är med på din linje och jag pratade med honom igår... han sade att vår dörr är en säkerhetsdörr men av gammal modell.... att den tydligen ska vara brandsäker så att brinnande föremål inte ska vara några problem genom brevinkast... men han var med på att skaffa en uppsamlingskorg så att inget som kan skada katterna kan kastas in.

Men han menar att sannolikheten att "rånaren" skulle göra nåt för att skada mig/oss är minimal då killen är en 22årig småkriminell fjant (sambons uttryck) Och han menar att killen redan vet var jag bor så han skulle inte gå på att jag flyttat och att det är för omständigt och jobbigt att gå igenom..... min sambo tror bara att killen är korkad som tror att vi inte skulle genomskåda detta och att det bara är ett försök att få slippa betala.... och när det faller igenom så ger han sig....
    så tror min sambo....

Jag kan inte göra nåt då....
    Sambon menar att jag lika gärna kan säga att killen betalat mig då om han ska lyckas skrämma oss till sådana åtgärder....
    Jag håller inte med, men kan inte göra nåt....

• Anonym

är detta ett skämt??? hur fan kan man göra så?? måste vara en riktigt kall person som kan klara av en sån sak...tänk om det hade varit flera hemma hos dig och du hade läst igenom pappret och genomskådat det!!
    Vad hade hänt då???

• Anonym

Ja du anonym ovanför....

Detta är INTE ett skämt kan jag börja med att säga.... Önskar att det var det... men nej... det är min verklighet tyvärr....

Och exakt det du skriver har jag tänkt mycket på... det är nästan tur att jag är så naiv och tror gott om folk... annars vet vi ju inte vad som hade hänt....

Citerar mitt allra första inlägg:

"Bara vetskapen om att han vet var jag bor och gjort detta kalla beräknande gör mig livrädd.
    Tänk om jag läst pappret jag skrev på, om jag genomskådat...
    vad hade hänt då?"

Svar på tråden Livrädd!!!! Rånaren vet var jag bor och är iskall och beräknande....