• Anonym

Livrädd!!!! Rånaren vet var jag bor och är iskall och beräknande....

Pengarna ska jag få ändå verkar det som, för endast jag kan ta tillbaka kravet på skadeståndet och det har jag gjort väldigt klart genom både brev och telefonsamtal att jag INTE gör....

• Anonym

Har nyss kommit hem från pappa....

Trots att "rånaren" inte ännu förstått att jag genomskådat honom och hans bedrägeri så är jag ändå livrädd....

Han vet nu till exempel att jag har katter... är så rädd att han ska lägga rostbiff med råttgift eller nåt i brevlådan för att hämnas när han fattar att jag polisanmäler honom.... Har blivit helt paranoid.....

Tittar genom titthålet innan jag går ut och går på helspänn för att jag är rädd att han gömmer sig i trappen eller vid hissen .... faaan.... när ska jag få slappna av....

Jag vet ju inte ens hur han ser ut nu för tiden.... vem ska jag akta mig för.... ååååh detta är så jobbigt!

• Anonym

vilken jävla idiot. Såna typer som förstör för människor o gör att människor mår dåligt borde inte få vara ute i det fria.

• Anonym

Hej!
    Nej jag har redan varit i kontakt med brottsoffermyndigheten och det är kronofogden som gäller tyvärr om jag ska få mina pengar.

Jag har pratat med min pappa som är fastighetsskötare om brevinkastet och han ska hjälpa mig att fixa en "korg" man sätter under brevinkastet som samlar upp posten och annat som kommer in där, så katterna inte kommer åt det .... fallifall.

Jag vet att det är långsökt att han skulle göra nåt sånt, men jag trodde å andra sidan inte att han skulle vara så kall och göra detta heller... så better safe than sorry. Skulle aldrig förlåta mig själv om något hände mina katter.

Tack för alla tips... ni är guld värda!

• Anonym

Ok Minname
    jag ska kolla upp det...
    frågade min sambo igår om man inte på nåt vis kunde stryka mig från brevlådan och trappuppgången och skaffa en postbox eller nåt och göra min adress skyddad... för då kanske han tror att jag har flyttat eller nåt.

Men min sambo tyckte det var överdrivet och sade att "rånaren" är en fjantig småkriminell och att jag inte ska vara så rädd.... och att jag inte behöver vara rätt när jag är ensam hemma om dagarna, för vi har ju papper nu på att "rånaren" har fått ett jobb, så han är ju på jobbet om dagarna.... Han säger även att han absolut inte tror att "rånaren" tänker göra nåt mot katterna eller slänga in nåt i brevinkastet.....
    Han förstår inte min rädsla känner jag.... inte ordentligt... då hade han inte åkt på fotboll igår....

Han skjutsade inte ens mig till pappa som han lovat, för helt plötsligt skulle han träffa andra från sitt jobb innan matchen så han hann inte... så jag fick hoppa av vid hans jobb och jag var jätteledsen och bara gick därifrån utan att säga hejdå... bort till McDonalds och åt (skulle egentligen äta med pappa men fick ringa och säga att de kunde äta sålänge för att jag skulle bli sen)

Sen fick jag ta taxi till pappa... 179 kr.
    Sambon tyckte att jag kunde ta bussen dit, men bussen går inte fram till pappa utan stannar LÅÅÅÅÅÅÅNGT därifrån och min mobil var död så jag hade inte kunnat ringa och be honom hämta mig heller.....
    suck... nu kom jag från ämnet... inte meningen.....

• Anonym

behöver vara rädd ska det stå, inte behöver vara rätt.

• Anonym

Eli

Grejen är att det är inte förrän nu som han fått ett jobb, så det är inte förrän nu kravet på pengar har kommit, och tydligen bara från mig då och brottsofferfonden.
    Denna bluffen är första steget och än så länge tror han ju att den har funkat.
    Han vet ju INTE att jag genomskådat honom och tänker polisanmäla.

Det är när han får reda på att jag tänker polisanmäla och att han kommer att riskera minst ett halvår i fängelse som jag är rädd för vad nästa steg blir.... då kanske han börjar hota med våld eller liknande....

De hade som jag skrivit tidigare samtliga andra mål på halsen... olaga vapeninnehav, droginnehav, olovlig körning, misshandel med kniv etc.... men samtliga av dessa "småförseelser" försvann bara för att väpnat rån var värre... så de blev bara dömda för rånet.....

• Anonym

Meli:

Ja det låter som han har tittat för mycket på film... men jag är ändå rädd för det är ändå jäkligt kallt och beräknande att ens komma på en sån här sak och helt iskallt lämna in pappret och hålla fast vid att jag har skrivit på att jag inte vill ha pengarna..... får mig att undra vad han har för ess i skjortärmen..... jag hade aldrig räknat med nåt sånt här och det skrämmer mig.....

Fick ju under rättegången reda på att han varit inblandad i knivslagsmål och grejer... det var något med ett hugg mot en kille men att killen hade dunjacka så kniven hade aldrig nått in till skinnet..... nåt sånt....det gör mig rädd......

• Anonym

Nej jag bor i en stor stad, skånes huvudstad.....

Fick aldrig någon fråga om nåt sånt... har inte blivit erbjuden någonting överhuvudtaget...

Sambon säger att vi ska skaffa allt skyddat när vi flyttar nästa gång....
    att det inte är lönt nu för att han redan vet var vi bor....

Det dröjer några år tills vi flyttar nästa gång... har nyss flyttat hit....

• Anonym

Tack så mycket NovaAlexandra det hade jag verkligen uppskattat....
    all hjälp och alla råd är varmt varmt välkomna.
    Är så glad att ni finns!
    Kram

Svar på tråden Livrädd!!!! Rånaren vet var jag bor och är iskall och beräknande....