• Venus

Donator

Setta, om du inte tagit bort äggstockarna så kan du fortfarande donera även om du är steriliserad. Hör av dig till närmsta "Storsjukhus" och kolla med dem om du verkligen vill

Twins2, Wiieee Donatorer behövs!!!
    Om blodet är testat på samma sätt som de vill på sjukhuset inför ÄD så ska de kunna ta de testresultaten, men oftast vill de göra sina egna tester med 6 månaders mellanrum.
    Tog bra mycket mindre än ett år för mig oxå
    Lycka till!!!

• Venus

Misun

Om du är så nyfiken så skickar jag in din i min dagbok/blogg här på FL
    Den är inte till för att skrämmas, utan det är bara min tankar och funderingar, plus tiden det verkligen tog att genomföra det den låååånga vägen

• Venus

Mumama, eftersom det är ett ingrepp man gör så finns risken att något händer.
    Nu är det väldigt sällan något går fel i Sverige eftersom allt är så reglerat och man får gå på kontroller ofta osv.

Nej, de tar inte alla äggen, en kvinna föds med ett visst antal ägg. Varje månad börjar kroppen producera hormoner som ser till så att flera äggblåsor skapas, men i vanliga fall så är det bara ett/två ägg som släpper. Resten återbildas. Det man gör när man genomgår en donation eller IVF är att man ser till så att fler blåsor stannar kvar och på så sätt får man fram fler än 1-2 ägg.

Ersättning får man för sina utlägg (mediciner, resor till/från sjukhuset) och förlorad arbetsinkomst, annan ersättning får man inte i Sverige.

Operation är det inte, man går in med en nål via slidan och in till äggstocken.

• Venus

Bei bei, ja man kan bli "för gammal"... Äggen förlorar sin kvalitet ju äldre man blir och eftersom man ska donera bort dem så ska ju chanserna vara så stora som möjligt för mottagarparet att få ett barn.

Kan lugna dig med att jag har oxå ostabila hormoner, men under tiden jag höll på med sprayen som försätter en i klimakteriet om man gör den långa behandlingen, gjorde mig ko-lugn Det var helt underbart. Så man behöver inte bli värre än vad man redan är

• Venus

Bei bei Vid en donation ser man till att det blir fler ägg en bara ett litet stackars Om det går vill säga. Det man genomgår är precis det som en som genomgår IVF går igenom fram tills man plockat ut äggen.
    Åldersgränsen är lite olika på olika ställen, men den övre gränsen brukar ligga runt 35-37 år om jag inte missminner mig helt.

Usch då Jag själv haft spiral en omgång i livet, tog ut den efter 13 månader för då stog jag itne ut längre.

• Venus

Hur det är med spiralen vet jag inte.
    De som har p-piller får ta dem fram tills dagen de börjar spruta. De får alltså (oftast) en förkortad behandling, medan jag som valt att ha ett hormonfritt preventivmedel ska försättas i klimakteriet först

Nej, man blir inte gravid med 20-lingar Risken att man blir gravid finns så det är rekommendation på att man skyddar sig. Man reglerar kroppen ganska bra så för att få ägglossning så tar man en speciell spruta. Men risken att bli gravid med 20-lingar finns ju bara om man väljer att ta ÄL-sprutan, har oskyddat sex och inte lämnar ifrån sig äggen vid ett ÄP 

Svar på tråden Donator