• Twins 2

Donator

Så! nu har jag äntligen bestämt mig. Jag läste i tidningen förra veckan att det saknas äggdonatorer.Så jag tänkte eftersom jag har befolkat världen färdigt nu ;) efter en pojke o tvillingtjejer vill jag donera ägg,jag kan ju inte sätta mig in i hur det är att vänta för att få ägg men det måste vara den längsta väntan i livet.Eftersom jag tänker donera mina organ när jag dör så varför inte börja redan nu när jag vet att jag kan donera något iaf vet ju inte om organen är nåt att ha sen :)Till alla som väntar, ni finns i mina tankar.

• Svar på tråden Donator
  • Setta
    Underbara människa... !!

Önskar att jag donerat ägg innan jag steriliserade mig....
    Härligt att det finns så underbara kvinnor som Du !! Kyss
    // Jessie, the mom
  • Twins 2

Skriver en fråga till, är det alltid en väntan på 1år med prover å sånt eller går det fortare om man är ex blodgivare, tänkte där finns det ju info om att man inte har några sjukdommar. En undran bara.

• soraya

Jag tror de vill göra sina egna tester. Det är standardproceduren, och den följer de.
    Därför gör man två HIV-test bl a, med sex månader emellan.

Så det kan ta mindre än ett år. Det gjorde det för mig.

• Venus

Setta, om du inte tagit bort äggstockarna så kan du fortfarande donera även om du är steriliserad. Hör av dig till närmsta "Storsjukhus" och kolla med dem om du verkligen vill

Twins2, Wiieee Donatorer behövs!!!
    Om blodet är testat på samma sätt som de vill på sjukhuset inför ÄD så ska de kunna ta de testresultaten, men oftast vill de göra sina egna tester med 6 månaders mellanrum.
    Tog bra mycket mindre än ett år för mig oxå
    Lycka till!!!

• misun

Twins!

Bra!! Bra att du berättar det här också, det behövs lite debatt kring detta! Många verkar vara tveksamma till att donera ägg, det finns många funderingar kring etiken runt det, frågeställningar som "går mitt barn runt här i stan där jag bor utan att jag vet om det" osv är vanligt tror jag. Bra att visa att någon här vågar göra det

Vill själv donera när jag är färdig med min egen barnalstring.

Fortsätt gärna med trådar kring hur det går till rent praktiskt och hur du upplever det! *nyfiken*

Lycka till

• Venus

Misun

Om du är så nyfiken så skickar jag in din i min dagbok/blogg här på FL
    Den är inte till för att skrämmas, utan det är bara min tankar och funderingar, plus tiden det verkligen tog att genomföra det den låååånga vägen

• misun

Tack Venus.
    Kikar in på stubben.

• Det ljuva livet

Jag var för att ta de första proverna igår.
    Allt gick jättebra, och eftersom jag tagit hiv-testet när jag väntade min yngste son och slemhinnan såg bra ut beslutade vi att dra igång direkt!
    Hämtade ut spray och sprutor och började idag !

Mamma³
  • Linisen

Tack alla ni som funderar i dessa spår kring äggdonation och att faktiskt göra en sådan riktigt osjälvisk sak som att hjälpa sådana som mig. Det är vår chans att bli mödrar, helt fantastiskt!

Kram på er alla!!

Ni gör en stor gärning!

• mumama

bara en liten fråga?
    varför ska man vänta tills maninte själv vill ha fler barn? är det ngt som förtörs? lr e d bara så att de tar alla äggen?
    är det så att man får nån ersättning? hur funkar det e d operation som gäller? titthålsoperation?

*nyfiken*
    är fortfarande ung men tanken har väckts!

Svar på tråden Donator